logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

PROGNOZA: Trendy eHandlu 2015

  PR 09.02.2015, przeczytano 1178 razy
ilustracjastrzałka

Czy megatrendy SoLoMo (Social Local Mobile) oraz ROPO (Research Online Purchase Offline) będą definiować kierunek rozwoju eHandlu w roku 2015? Czy konsumenci zechcą płacić za dostawę tego samego dnia? Jakie kategorie produktowe poza modą będą się dynamicznie rozwijać? Jak będziemy płacić za zakupy przez Internet? Magazyn Nowy Handel przygotował na zlecenie arena.pl raport „Trendy eHandlu 2015” do pobrania na stronie nowyhandel.pl.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/trendy-ehandlu-2015,23877,artykul.html

W raporcie znaleźć można żywe i otwierające oczy wypowiedzi ekspertów i praktyków zarejestrowane w końcówce roku 2014 przy okazji branżowych targów i konferencji, a także statystyki na temat rynku eHandlu.

Badania wykazują, że przeciętna niemiecka rodzina poświęca więcej czasu na robienie zakupów, niż na opiekę nad dziećmi. Ale zastanawia się jak ten czas skrócić.” – mówi na stronach raportu Franz-Joseph Miller, globalny autorytet eHandlu, założyciel niemieckiej grupy kapiałowej time:matters, wyspecjalizowanej w Special Speed Logistics - na całym świecie zapewnia ona dostawy w ciągu 2-18 godzin, w sieci składającej się z więcej niż 500 destynacji. Pod marką LIEFERY oferuje dostawy w ciągu zaledwie 60 minut w ponad 35 niemieckich miastach. 

Jesteśmy pierwszą firmą, która wprowadziła usługę Same Day Delivery w Polsce. Dwa lata temu rozpoczęliśmy wstępne rozmowy i badania na ten temat. Odzew sklepów internetowych był jednak znikomy” - odpowiada mu z polskiej perspektywy Adam Tomczak, Prezes X-press Couriers zauważając, że to konsumenci inicjują ewolucję rynku. I potentaci – jak Amazon.com.

Zmieniają się konsumenci. Są coraz bardziej wymagający i świadomi swoich wyborów. Nie rozstają się ze smartfonem bądź tabletem, nieustannie wszystko porównują, komentują i udostępniają w serwisach społecznościowych. Oczekują coraz lepszej jakości oraz natychmiastowego rozwiązywania problemów. Cenią swój czas i chcieliby wykorzystać go w inny sposób, niż stanie w kolejce do kasy w zatłoczonym supermarkecie.” - pisze w raporcie Anna Ambroszkiewicz, redaktor naczelna specjalnego wydania Nowego Handlu przygotowanego na zlecenie arena.pl.

Powyższe tematy rozwijają w swoich wypowiedziach na stronach raportu m.in.:

  • Piotr Kreft, Groupon Polska
  • Jacek Palec, bdsklep.pl
  • Matt Komorowski, PayPal
  • Agnieszka Lekszycka, Shoplo.pl
  • Arkadiusz Borowski, Gemius
  • Mateusz Kowalczyk, i-systems
  • Paweł Jóźwiak, Mecenas.eu
  • Witold Chomiczewski, Lubasz i Wspólnicy


"Namawiam do tego, żeby nie spać. Konkurencja zachodnia ma inne standardy. Trzeba uważać i nie dopuścić do tego, że pewnego dnia opanuje nasz rynek i zostawi nas daleko w tyle. Klient, jeśli będzie miał wybór, to za porównywalną cenę zdecyduje się na lepszą usługę." – przestrzega Tomasz Cisek, autor książki „E-wangeliści”.

Źródło: Nowy Handel

nowyhandel.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Cyfryzacja w polskich firmach: badanie Canon i K+Research by Insight Lab
Cyfryzacja zadomowiła się w większości polskich biur już na dobre. Coraz więcej organizacji wykorzystuje rozwiązania chmurowe w codziennych procesach biurowych, a swoje decyzje argumentuje realizacją długoterminowych strategii i chęcią podążania „za duchem czasu” (częściej wskazywane przez przedstawicieli dużych firm – odpowiednio 60% i 56% vs 44% w...
Eksperci portalu Prawo.pl są przekonani, iż rząd, przyznając przedsiębiorcom ulgę na składkę zdrowotną i opierając finansowanie publicznej służby zdrowia na pracownikach najemnych, rażąco narusza solidarność społeczną. Według nich może to pogłębić komercjalizację leczenia, a system opieki zdrowotnej może stać się jeszcze mniej wydolny.
Średni koszyk zakupowy w 2023 roku podrożał o 2,4 proc.
Średnia wartość koszyka zakupowego w 14 analizowanych sieciach handlowych w Polsce wzrosła od stycznia do grudnia 2023 roku o blisko 6,5 zł, czyli 2,4%. To zdecydowanie mniej niż przed rokiem, gdy średnia wartość koszyka między styczniem a grudniem 2022 wzrosła o ponad 12% Takie są wnioski z najnowszego – rocznego raportu autorstwa ASM Sales Force Agency. W raporcie zbadano...
Blisko 40 proc. Polaków jest sceptycznych wobec technologii
Polskie społeczeństwo coraz lepiej nawiguje po świecie „phygital”, łączącym doświadczenia fizyczne z cyfrowymi, często nawet nie zdając sobie z tego sprawy. Z raportu firmy doradczo-technologicznej Future Mind „Żyjesz w phygitalu, choć o tym nie wiesz”, wynika, że już średnio dwie trzecie Polaków zna różne rozwiązania integrujące świat...
Według najnowszego sondażu, ponad połowa społeczeństwa oczekuje zaostrzonej walki cenowej pomiędzy dyskontami, by móc jak najtaniej zrobić tegoroczne świąteczne zakupy. Na taką rywalizację szczególnie liczą Polacy najmniej zarabiający miesięcznie na rękę, tj. poniżej 1000 zł oraz 1000-2999 zł. Z kolei na wojnie cenowej głównie zależy mieszkańcom...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764