logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Prognozy ekspertów Canon tematem branżowego podcastu „Rozmowy o druku”

  PR 09.01.2023, przeczytano 332 razy

Jaki będzie 2023 rok w szeroko rozumianej branży poligraficznej? Główne trendy, które – według ekspertów Canon Polska – zdominują rynek, to cyfryzacja biur, wzrost popularności druku na żądanie oraz częstsze wykorzystanie atramentu zamiast toneru. Dokładniej można o nich posłuchać w najnowszym odcinku podcastu „Rozmowy o druku”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/prognozy-ekspertow-canon-tematem-branzowego-podcastu-_rozmowy-o-druku_,398563,artykul.html

Branżowy podcast Canon to cykl dyskusji o wszystkim, co dzieje się w poligrafii. W ramach „Rozmów o druku” zaproszeni przez producenta goście przyglądali się już między innymi rozwojowi rynku wydawniczego, zagadnieniom cyberbezpieczeństwa czy wzrastającej roli druku w aranżacji wnętrz. Tym razem przedstawiciele Canon Polska – Tomasz Miękus, ekspert producenta od rozwiązań do druku wielkoformatowego, Michał Młynarczyk, specjalizujący się w druku produkcyjnym oraz Dariusz Szwed, zajmujący się technologią dla biur, rozmawiali o wyzwaniach i prognozach na 2023 rok w branży poligraficznej oraz biurowej.

Personalizacja głównym wyzwaniem dla poligrafii

Eksperci Canon Polska zwracają uwagę przede wszystkim na dynamiczny rozwój tak zwanego druku na żądanie. To kwestia od wielu lat dominująca w dyskusjach w świecie poligrafii.

– Wdrażanie personalizacji druku obserwujemy już od wielu lat, a teraz ten proces jeszcze przyspieszył – mówił Michał Młynarczyk. I podawał konkretne przykłady: personalizacja oznacza dziś nie tylko tworzenie prywatnych albumów z wakacji albo książki z wydrukowaną na pierwszej stronie dedykacją. Coraz częściej mówi się o niej w kontekście personalizacji treści całego wydawnictwa. Czyli, dla przykładu, dostosowania podręcznika do potrzeb konkretnego ucznia.

–  Dawniej duże drukarnie były wyposażone głównie w sprzęt offsetowy. Dziś doposaża się je w urządzenia cyfrowe, właśnie po to, żeby można było drukować na żądanie klienta w niewielkich nakładach. Kiedy potrzeba jednego czy dwóch egzemplarzy książki, to można spełnić życzenie klienta bez problemu. Na urządzeniach offsetowych nakład wynikający z przygotowania produkcji musiał być dużo większy, bo małe nakłady się po prostu nie opłacały – przekonywał ekspert Canon. Dodając, że według niego w 2023 roku rola druku na żądanie i personalizacji znacznie wzrośnie.

Oprogramowanie zwolni pracowników od nużących czynności

A jak wyglądają prognozy dotyczące druku biurowego i cyfryzacji polskich przedsiębiorstw? Te, według Dariusza Szweda, wskazują na wzrost popularności nowoczesnych systemów do zarządzania dokumentacją:

– Koszty pracy stale rosną. Stąd oprogramowanie automatyzujące pracę i zwalniające pracowników od najbardziej nużących czynności będzie coraz popularniejsze – wyjaśniał ekspert.

Ale system systemowi nierówny. W ocenie Dariusza Szweda rynek zwraca coraz większą uwagę na rozwiązania integrujące wszystkie elementy pracy biurowej. Zwłaszcza od dużych graczy, którzy gwarantują szerokie, kompleksowe podejście do tematu oraz integrację oprogramowania z urządzeniami (np. drukarkami i skanerami).

Toner czy atrament? To zależy

W „Rozmowach o druku” nie mogło zabraknąć także klasycznego dla poligrafii pytania: toner czy atrament? I tu odpowiedź nie jest już prosta – wszystko zależy od konkretnego segmentu branży druku. Jak wskazywał specjalista od druku produkcyjnego, Michał Młynarczyk, w przypadku wielkich nakładów można się spodziewać prawdziwego boomu na rozwiązania atramentowe:

– Technologia atramentowa jest tańsza w eksploatacji. Cały rynek idzie w jej stronę, tym bardziej, że wydruki atramentowe są też bardziej ekologiczne. Z badań firmy Smithers wynika, że liczba wydrukowanych stron przy pomocy technologii atramentowych będzie średnio wzrastała o 5 proc. rok do roku – przywoływał ekspert. Jednak sytuacja zupełnie inaczej wygląda w przypadku druku biurowego i domowego: – Istnieją producenci, którzy rozwijają portfolio niewielkich urządzeń atramentowych, ale są też tacy, którzy całkowicie się z tego wycofali  – mówił Dariusz Szwed.

Prognozy na 2023 to tylko jedna z części podcastu. Rozmówcy omówili także miniony 2022 rok w branży druku oraz przyjrzeli się wyzwaniom współczesności. Cała audycja, dla wygody użytkowników, została podzielona na trzy części. Odcinka można posłuchać bezpłatnie na platformach Google Podcast, Apple Podcast i Spotify.

Źródło: Canon Polska

www.canon.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Druk24h z maszyną cyfrową Fujifilm Revoria Press PC1120
„Wreszcie możemy w pełni oddać kolorystykę naszej barwy firmowej w palecie Pantone 021” – tymi słowami Paweł Grot – prezes zarządu Druk24h podsumowuje niedawną inwestycję w nową, wysokowydajną maszynę cyfrową Fujifilm Revoria Press PC1120. Urządzenie, oferujące druk w trybie CMYK z dwoma kolorami dodatkowymi, w tym różowym, białym i lakierem bezbarwnym, od...
Canon zapowiada udział w targach drupa 2024
Pod hasłem „The Power to Move” firma Canon zaprezentuje na targach drupa 2024 szereg innowacji technologicznych, usług wsparcia, a także różnorodnych koncepcji współpracy z klientami. Pokazom na stoisku Canon będą towarzyszyć zespoły ekspertów, a wszelkie aktywności podejmowane przez firmę w trakcie targów drupa 2024 pomogą zrozumieć jak rozwiązania z obszaru druku...
Koenig & Bauer i CI Flexo na Konferencji Fleksografów
„Gamechanger” – takim mianem określił Paweł Krasowski – Technology Product Manager w firmie Koenig & Bauer (CEE) najnowszą maszynę fleksograficzną z oferty tego producenta – XD Pro, podczas swojego wystąpienia w ramach Konferencji Fleksografów. Prezentacja uwzględniała najnowsze rozwiązania technologiczne Koenig & Bauer, bazujące na technice fleksograficznej, skierowane...
Konica Minolta Business Solutions i Autenti ogłaszają strategiczne partnerstwo, mające na celu przyspieszenie procesu transformacji cyfrowej polskich przedsiębiorstw. To istotny krok w kierunku przyszłości przetwarzania dokumentów.
Stora Enso obniża emisję CO2 związaną z transportem
Stora Enso poinformowała, że jeden z jej klientów – firma Lesjofors - podjęła stosowne działania związane z obniżeniem emisji dwutlenku węgla, wchodzących w tzw. zakres 3 (Scope 3). Obecnie - zamawiane przez nią, gotowe produkty dostarczane przez Stora Enso - są transportowane w samochodach elektrycznych, co – jak podaje firma – ma zredukować emisję CO2...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764