logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Prognozy HP Inc: najważniejsze trendy w druku przemysłowym na 2023 rok

  PR 12.01.2023, przeczytano 524 razy
ilustracja

W ostatnich miesiącach branża druku obserwowała nieustanny wzrost. Wiele rynków z powodzeniem powróciło do poziomów sprzed Covid-19, a niektóre obszary – takie jak druk komercyjny – nawet je przekroczyły. Jakich przełomowych wydarzeń zatem może się spodziewać sektor druku w nowym roku?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/prognozy-hp-inc%3A-najwazniejsze-trendy-w-druku-przemyslowym-na-2023-rok,398611,artykul.html

Firma HP Inc. prognozuje, że w 2023 roku zaczniemy obserwować zmiany w mentalności marek, które są odpowiedzią na nowe potrzeby konsumentów i wielu różnych branż. Dla firm oznacza to konieczność szybkiej reakcji, automatyzacji wielu procesów i produktów dostępnych tu i teraz, a na znaczeniu jeszcze bardziej mogą zyskać unikalne technologie druku. Eksperci druku HP przewidują, że…

Wytrzymałość i zwinność łańcucha dostaw spopularyzują technologię druku cyfrowego

Konsumenci będą coraz częściej kuszeni personalizacją, nowymi projektami i kampaniami oraz ofertami dostawy tego samego dnia. To otworzy nowe możliwości przed branżą poligraficzną, która będzie musiała zareagować na tę zmianę popytu jeszcze większą wydajnością.

Równocześnie, sektor będzie musiał walczyć z wyzwaniami związanymi z niedostatkiem pracowników i materiałów oraz zwiększonymi kosztami energii i dostaw. Spowoduje to ponowny wzrost długofalowej tendencji do tworzenia łańcuchów dostaw z mniejszą ilością zapasów i szybszym czasem reakcji – a w efekcie zwiększenie inwestycji w technologię druku cyfrowego. Dzięki rozwiązaniom oferowanym przez HP Indigo i PageWide zarówno producenci etykiet i opakowań, jak i komercyjni dostawcy usług druku będą mogli zwiększyć swoje możliwości zarobkowe.

Dywersyfikacja dostarczy na rynku nowe rozwiązania

Wchodząc w rok naznaczony recesją, rosnącymi kosztami życia i cenami energii, dostawcy usług druku i producenci tektury falistej muszą zdać sobie sprawę, że prowadzenie biznesu w oparciu o wykorzystywanie druku tylko do konkretnych zastosowań na dłuższą metę nie będzie zyskowne.

Z tego względu będą musieli nieustannie rozwijać i różnicować swoją ofertę, aby dotrzeć do klientów poszukujących innowacji i nowych zastosowań technologii druku.

Spadek znaczenia marketingu „spray and pray” czy wiadomości SPAM przekładają się na potrzebę posiadania wszechstronniejszej maszyny do druku cyfrowego, takiej jak HP PageWide, której możliwości są dużo szersze niż tylko wykonywanie określonych zadań. Oferuje ona także uniwersalność w czasie przestojów, gdy tempo produkcji jest wolniejsze.

W najbliższej przyszłości będzie można zaobserwować, że coraz więcej firm poligraficznych oraz tych oferujących druk komercyjny – zostanie zachęconych przez rozwój technologii cyfrowej do oferowania nowych rozwiązań i wchodzenia na nowe rynki. Przykładem będą producenci etykiet i opakowań, którzy poszerzą swoją działalność na torebki i rękawy termokurczliwe, wykorzystując możliwości maszyny cyfrowej wąsko wstęgowej do różnych zastosowań.

Jednocześnie, 90% wolumenu druku komercyjnego nadal odbywa się w technologii analogowej, lecz i to ulegnie zmianie, gdyż coraz więcej firm będzie przyjmować podejście hybrydowe i inwestować w technologię cyfrową w celu uzupełnienia swojego zaplecza produkcyjnego, co umożliwi im oferowanie nowych rozwiązań. Przykładowo, najszybciej rozwijające się produkty w druku komercyjnym, takie jak książki, zdjęcia i materiały marketingu bezpośredniego wysyłanego pocztą, to specjalność HP Indigo, a dzięki Serii 3 dostawca usług druku może oferować nie tylko książki i broszury, ale także etykiety lub opakowania elastyczne. Klienci inwestujący w maszynę cyfrową HP Indigo 25K z opcją HP Indigo Digital Pouch Factory mogą w zasadzie zbudować nowy biznes obok istniejącej już działalności.

Priorytetem pozostanie dążenie do zrównoważonego rozwoju

W nowym roku zrównoważony rozwój będzie nadal najważniejszy dla marek i firm poligraficznych. To już nie tylko trend, ale wymóg.

Konsumenci zaczynają postrzegać lojalność wobec marek przez pryzmat aktywizmu społecznego. Aż 80% uważa, że marki powinny przyczyniać się do poprawy życia ludzi, a 75% millenialsów i pokolenia Z będzie angażować się w interakcje tylko z markami, które chronią naszą planetę. Z tego względu, w momencie, gdy kolejne organizacje przyspieszają realizację inicjatyw na rzecz zrównoważonego rozwoju, firmy poligraficzne z branży etykiet i opakowań, tektury falistej i komercyjnej muszą patrzeć na swoje procesy biznesowe i przepływu pracy w sposób holistyczny, aby zapewnić dostarczanie kompleksowych rozwiązań mających mniejszy wpływ na środowisko naturalne. Obejmuje to w zasadzie wszystko, począwszy od źródła pozyskiwania materiałów, które oferują, aż po technologię druku (w tym tusze i płyty) oraz sposób postępowania z odpadami.

HP Indigo i HP PageWide zapewniają kompleksowe wsparcie dla marek, których celem jest stać się liderem w zakresie zrównoważonego rozwoju. Zarówno maszyny do druku cyfrowego HP Indigo i HP PageWide, jak i atramenty zostały opracowane tak, aby umożliwić dostawcom usług druku i producentom przestrzeganie przepisów spełniających normy branżowe i proekologiczne. Są kompatybilne z wieloma materiałami, które można odzyskać i wykorzystują atramenty HP na bazie wody, które nie zawierają niebezpiecznych substancji zanieczyszczających powietrze oraz zostały zaprojektowane tak, aby spełniać światowe wymogi regulacyjne, takie jak UL ECOLOGO, USDA FA, Swiss Ordinance i wytyczne Nestle.

Przemysł 4.0 i automatyzacja będą dominować na wszystkich etapach produkcji

Nowe technologie i rozwiązania, takie jak chmura obliczeniowa, sztuczna inteligencja, Internet Rzeczy, rozszerzona rzeczywistość (AR) i wirtualna rzeczywistość (VR), powoli docierają do branży poligraficznej, zmieniając sposób prowadzenia codziennej działalności w drukarniach etykiet, opakowań, tektury falistej i komercyjnych.

W 2023 r. branża poligraficzna będzie nadal wdrażać automatyzację na wszystkich etapach procesów, począwszy od inwestycji w inteligentne urządzenia, takie jak maszyny do druku cyfrowego HP Indigo i PageWide, integrację oprogramowania z istniejącymi środowiskami produkcyjnymi, zwiększenie wydajności cyfrowej (dzięki zaawansowanym narzędziom digitalowym) oraz wykorzystanie rozwoju e-handlu do automatyzacji produkcji end-to-end.

Automatyzacja stanie się również częścią obsługi klienta i usług, których przyszłość najlepiej określa strategia Shift Left. Klienci będą w coraz większym stopniu potrzebowali narzędzi i sprzętu, które pomogą im zarządzać procesami kompleksowo. Jednocześnie, zmniejszy się zależność od dostawców sprzętu w zakresie konserwacji i rozwiązywania problemów. W przypadku wystąpienia trudnych sytuacji, inżynierowie pracujący zdalnie muszą być wystarczająco kompetentni, aby rozwiązywać problemy w locie, korzystając z zaawansowanych narzędzi współpracy, oferowanych przez technologie takie jak Mixed Reality. Doprowadzi to do wzrostu popularności technologii AR w zastosowaniach przemysłowych. Obejmuje to zwiększenie popytu na rozwiązania takie jak HP xRServices, które w nowych generacjach drukarek oferują wsparcie na żądanie, natychmiastowe rozwiązywanie problemów i współpracę w czasie rzeczywistym.

Źródło: HP Inc.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Druk24h z maszyną cyfrową Fujifilm Revoria Press PC1120
„Wreszcie możemy w pełni oddać kolorystykę naszej barwy firmowej w palecie Pantone 021” – tymi słowami Paweł Grot – prezes zarządu Druk24h podsumowuje niedawną inwestycję w nową, wysokowydajną maszynę cyfrową Fujifilm Revoria Press PC1120. Urządzenie, oferujące druk w trybie CMYK z dwoma kolorami dodatkowymi, w tym różowym, białym i lakierem bezbarwnym, od...
Canon zapowiada udział w targach drupa 2024
Pod hasłem „The Power to Move” firma Canon zaprezentuje na targach drupa 2024 szereg innowacji technologicznych, usług wsparcia, a także różnorodnych koncepcji współpracy z klientami. Pokazom na stoisku Canon będą towarzyszyć zespoły ekspertów, a wszelkie aktywności podejmowane przez firmę w trakcie targów drupa 2024 pomogą zrozumieć jak rozwiązania z obszaru druku...
Koenig & Bauer i CI Flexo na Konferencji Fleksografów
„Gamechanger” – takim mianem określił Paweł Krasowski – Technology Product Manager w firmie Koenig & Bauer (CEE) najnowszą maszynę fleksograficzną z oferty tego producenta – XD Pro, podczas swojego wystąpienia w ramach Konferencji Fleksografów. Prezentacja uwzględniała najnowsze rozwiązania technologiczne Koenig & Bauer, bazujące na technice fleksograficznej, skierowane...
Konica Minolta Business Solutions i Autenti ogłaszają strategiczne partnerstwo, mające na celu przyspieszenie procesu transformacji cyfrowej polskich przedsiębiorstw. To istotny krok w kierunku przyszłości przetwarzania dokumentów.
Stora Enso obniża emisję CO2 związaną z transportem
Stora Enso poinformowała, że jeden z jej klientów – firma Lesjofors - podjęła stosowne działania związane z obniżeniem emisji dwutlenku węgla, wchodzących w tzw. zakres 3 (Scope 3). Obecnie - zamawiane przez nią, gotowe produkty dostarczane przez Stora Enso - są transportowane w samochodach elektrycznych, co – jak podaje firma – ma zredukować emisję CO2...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764