„Dzielisz się wirtualnie, podziel się realnie!” – to hasło 13. edycji programu Podziel się Posiłkiem i Ogólnopolskiej Zbiórki Żywności, która odbędzie się w dniach 25 i 26 września br. w tysiącach sklepów w całej Polsce, a poprzez charytatywni.allegro.pl do końca października. W tegorocznej komunikacji Programu głównie działania promocyjne skupione są w social mediach, w tym na Instagramie.
„Dzielisz się wirtualnie? Podziel się realnie” – to hasło, które zachęca użytkowników Instagrama oraz Facebooka, aby przyłączyli się do Ogólnopolskiej Zbiórki Żywności Podziel się Posiłkiem. Wyrazem poparcia internautów dla programu jest hashtag #PodzielSieRealnie, którym fani tzw. „pornfood”, gwiazdy, a także youtuberzy i blogerzy oznaczają swoje fotografie jedzenia.
Tegoroczna kampania promocyjna w tym również dwa spoty dostępne będą głównie w digitalu, a w realu u partnerów akcji na nośnikach w komunikacji miejskiej (tramwaje, autobusy, metro) oraz w kinach Cinema City w całej Polsce.
Podziel się Posiłkiem 2015 #podzielsieralnie
Kampania towarzysząca programowi przypomina, że wciąż ponad 160 tys. dzieci w Polsce w wieku wczesnoszkolnym może tylko pomarzyć o posiłkach z pięknych zdjęć internautów*. Gdyby każdy użytkownik Instagrama, który opublikował choćby jeden post z popularnymi hashtagami: #jedzenie, #pyszka, #smacznego, #mniam, #kolacja, #obiad dołączył do Ogólnopolskiej Zbiórki Żywności, tegoroczny efekt byłby równie imponujący co galeria zdjęć z potrawami w internetowej wyszukiwarce. Dziennie publikowanych jest ich bowiem ponad 800 z polskimi oznaczeniami i 25 tys. na całym świecie**.
Do dzielenia się i udziału w Zbiórce Żywności zachęca również spot dostępny online na www.youtube.pl na kanale programu Podziel się Posiłkiem https://www.youtube.com/watch?v=2u8KppbxwsE. Za jego produkcję odpowiada agencja Young&Rubicam.
Za opracowanie koncepcji kreatywnej „Dzielisz się wirtualnie, podziel się realnie” odpowiada agencja VML Poland. Zakupem mediów zajął się Mediacom, natomiast realizacją działań PR agencja ATW Communications.
Patronem medialny jest Grupa ZPR: poradnikzdrowie.pl mjakmama24.pl.
Organizatorem Zbiórki Żywności jest Federacji Polskich Banków Żywności.
Partnerem programu - charytatywni.allegro.pl.
Źródło: Danone