logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Program wykładów i spotkań Gdynia Design Days 2025

   13.05.2025, przeczytano 465 razy
ilustracja
Beata Bochińska

Architektura, dźwięk, typografia, sztuczna inteligencja, czy cykl projektowania produktowego to tylko wybrane zagadnienia, które zostaną poruszone podczas spotkań. Na stronie festiwalu dostępny jest już program wykładów oraz dyskusji, a także możliwość zapisania się na nie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/program-wykladow-i-spotkan-gdynia-design-days-2025,408787,artykul.html

Wybrane spotkania, które odbędą się podczas Gdynia Design Days 2025:

Rozproszenie i skupienie. Dialog z tekstem programowym GDD 2025 | Jacek Dominiczak
Wykład Jacka Dominiczaka, który będzie szukał odpowiedzi na pytanie, jak odpowiedzialnie budować współczesną i przyszłą miejskość?
24 czerwca 2025, godz. 17:00–19:00

Sytuacje graniczne. Medytacja architektoniczna | Łukasz Galusek
Wykład. Jeżeli dziś żyjemy w stanie rozproszenia i samo życie rozprasza, to czymże jest próba skupienia? Rodzajem sytuacji granicznej? A czymże są sytuacje graniczne? Próbami odnalezienia się na nowo w zmienionym świecie?
25 czerwca 2025, godz. 17:00–18:00

Fonosfery rozproszone. Soniczne myślenie jako sposób na rozumienie dźwięków miasta | Marta Michalska
Wykład zaznajomi zgromadzoną publiczność z wybranymi, ciekawymi zagadnieniami współczesnych badań nad dźwiękiem, filozofii dźwięku i metody sonicznego myślenia.
25 czerwca 2025, godz. 18:00–19:00

Sztuczna inteligencja vs. prawdziwa głupota – prawo autorskie w projektowaniu okładek | Magdalena Miernik-Grzesiowska, Mateusz Kosma, Dominik Aziewicz
Dyskusja. Podczas panelu z Magdaleną Miernik-Grzesiowską (Lookreatywni) i Mateuszem Kosmą (Decybele Dizajnu) porozmawiamy o granicach prawa autorskiego w dobie AI, szczególnie w kontekście projektowania okładek płytowych.
26 czerwca 2025, godz. 17:00–18:00

Ewolucja typografii łacińskiej na podstawie przykładów z archiwum Typoteka.pl | Borys Kosmynka
Wykład poświęcony ewolucji typografii łacińskiej – od najstarszych druków po współczesne projekty. Na przykładach z archiwum Typoteka.pl omówione zostaną zmiany form literowych w kontekście kulturowym, technologicznym i estetycznym.
26 czerwca 2025, godz. 18:00–19:00

Krótka historia rozproszenia zabudowy na terenach wiejskich | PROLOG
Wykład będzie próbą przedstawienia historii rozproszenia przestrzennego na obszarach wiejskich Polski. Jego tematyka dotyka architektoniczno-urbanistycznej części zagadnienia „Rozproszenia”.
27 czerwca 2025, godz. 17:00–18:00

W sieci miejsc – między rozproszeniem a wspólnotą | Hanna Obracht-Prondzyńska
Wykład zabierze nas w podróż w kierunku wymarzonej jakości życia, przypominając, że urbanistyka mniejszych ośrodków jest nie tylko przepisem na szczęście, ale rozwiązaniem dla klimatycznych wyzwań.
27 czerwca 2025, godz. 18:00–19:00

Projektowanie w erze algorytmów. Jak odnaleźć się w nowej rzeczywistości? | Beata Bochińska
Przez przykłady z przeszłości, teraźniejszości i predykcję przyszłości odkryjemy możliwości, jakie daje łączenie technologii z humanistycznym podejściem do projektowania.
28 czerwca 2025, godz. 14:00–15:00

Walki produktowych remediów, czyli paradoks kury i jajka we wzornictwie | Daniel Kraszewski
Intencją wykładu będzie pogłębiona analiza wybranych produktów, których przykłady pokażą, jak te już istniejące tworzą uzasadnienia dla kolejnych ich wariantów i pokoleń. Wspólnie zastanowimy się, jak nie wpadać w zastawione na nas pułapki.
28 czerwca 2025, godz. 15:00–16:00

ilustracjastrzałka

Hanna Olbracht

Wszystkie spotkania odbędą się w sali kinowej PPNT Gdynia, al. Zwycięstwa 96/98, w budynku nr 3. Zachęcamy do odwiedzania strony, a także mediów społecznościowych festiwalu, gdzie będą się pojawiać informacje na temat kolejnych wydarzeń.

Źródło: Centrum Designu Gdynia

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Carlsberg partnerem festiwalu Letnie Brzmienia 2025
Marka Carlsberg została oficjalnym partnerem festiwalu Letnie Brzmienia 2025, jednego z najpopularniejszych wydarzeń muzycznych tego lata w Polsce. Przez całe wakacje piwo Carlsberg będzie obecne na festiwalowej trasie ze swoją strefą, która stanie się przestrzenią spotkań, relaksu i dobrej zabawy w duchu hasła „Wszystko co najlepsze zaczyna się od ciekawości?...
Biedronka i marka Polaris wspierają młodych piłkarzy ręcznych
Biedronka, która już od ubiegłego roku wspiera polską piłkę ręczną, rozszerza współpracę ze Związkiem Piłki Ręcznej w Polsce. Woda Polaris, dostępna wyłącznie w sklepach sieci, została Oficjalną Wodą Mistrzostw Świata w Piłce Ręcznej Mężczyzn do lat 21, a sieć Biedronka - „Narodowym Dostawcą” mistrzostw. Inauguracja rozgrywek najlepszych młodych piłkarzy...
Krzysztof Ibisz i Awantura o kasę w kampanii Plusha
Rozpoczyna się najnowsza kampania Plusha, który wjechał na plan teleturnieju „Awantura o kasę”. Drużyna Miśtrzów przebiła uczestników… milionem gigabajtów.
CAMINO A ESPANA - warszawska opowieść o hiszpańskim wzornictwie
11 czerwca 2025 roku Warszawa na kilka godzin przeniosła się na Półwysep Iberyjski. Wszystko za sprawą wydarzenia „SPAIN IS IN - CAMINO A ESPAÑA", które po raz drugi odbyło się w stolicy Polski. Inicjatywa ICEX España Exportación e Inversiones, Ambasady Hiszpanii i agencji OKK! PR ponownie przyciągnęła architektów,...
Kampania społeczna „MOCni w Słowach – Bo to, co mówisz, zostaje na zawsze”
16 czerwca wystartowała kampania społeczna „MOCni w Słowach – Bo to, co mówisz, zostaje na zawsze”, organizowana przez All About Parenting. Jej celem jest zwrócenie uwagi rodziców na to, jak codzienne słowa wpływają na emocje i rozwój dzieci oraz zachęcenie ich do refleksji nad tym, co sami słyszeli w dzieciństwie i jak dziś komunikują...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764