logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Programmatic czarnym koniem reklamy mobilnej w 2022 roku

  PR 21.12.2021, przeczytano 450 razy
Dominik Stocki

Aż 45% przedstawicieli domów mediowych w Polsce uważa, że programmatic będzie wiodącym trendem w reklamie mobilnej w 2022 roku. Opublikowane w raporcie „Change and People” wyniki badania Spicy Mobile przynoszą więcej ciekawych danych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/programmatic-czarnym-koniem-reklamy-mobilnej-w-2022-roku,394217,artykul.html

W połowie 2021 roku agencja Spicy Mobile zrealizowała badanie wśród osób odpowiedzialnych za planowanie i zakup mediów. Jego wyniki jednoznacznie wskazują na rosnące znaczenie reklamy programatycznej na mobile’u. Aż 73% ankietowanych przedstawicieli domów mediowych uważa programmatic za jeden z najbardziej perspektywicznych rodzajów reklamy mobilnej (na kolejnych miejscach na podium znalazły się social media i wideo), a 45% wymienia go wśród najważniejszych trendów i wydarzeń w reklamie mobilnej w 2022 roku.

Według Dominika Stockiego ze Spicy Mobile programmatic będzie jednym z najbardziej gorących tematów w nadchodzącym roku, a samo kupowanie reklam w modelu programatycznym stanie się jeszcze bardziej popularne. Zła koniunktura przekłada się na poszukiwanie przez reklamodawców jak najbardziej efektywnych kosztowo i mierzalnych modeli zakupu jakościowego ruchu w internecie.

Według szacunków IAB Polska, w 2020 roku wartość rynku programmatic wzrosła o 20% do poziomu 1,147 mld zł, przekraczając tym samym barierę miliarda złotych. Wydatki na reklamę programatyczną stanowią już 22% budżetu na reklamę internetową i blisko 50% wydatków na samą reklamę display. Równie dynamicznie rozwija się rynek reklamy mobilnej, który w 2020 roku wzrósł o 21% do 1,7 mld zł. Można zatem powiedzieć, że mobile i programmatic napędzają reklamę cyfrową.

Zdaniem Karola Kilona z Publicis Media wzrost wydatków na programmatic jest dwukrotnie wyższy niż wzrost ogólnych wydatków na reklamę – Predykcja wzrostu wydatków na reklamę cyfrową według Publicis Media to 13%. Na tej zasadzie możemy założyć, że wydatki na reklamę programmatic będą rosły w tempie około 25% rok do roku. Głównym beneficjentem tego wzrostu jest YouTube, a także reklamy kupowane w ramach aukcji otwartych. Dla większości wydawców obecnych na rynku oznacza to wyjście ze strefy komfortu w sprzedaży branżowej i konieczność bidowania oraz walki o użytkownika i reklamę z całym rynkiem.

Źródło: Spicy Mobile

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Branża PR odbudowała się po kryzysie spowodowanym pandemią
Pandemia COVID-19 zachwiała branżą public relations. PR-owcy musieli dostosować dotychczasowe strategie, narzędzia i tryb pracy do nowych potrzeb komunikacyjnych klientów. Nie dało się jednak uniknąć spadku przychodów, obniżki wynagrodzeń, a nawet zwolnień. Teraz sytuacja na rynku jest już ustabilizowana, natomiast zauważyliśmy, że w kryzysie to właśnie dobra...
Największe polskie kryzysy wizerunkowe 2021
Największy kryzys wizerunkowy 2021 roku w polskim świecie publicznym dotyczył Trybunału Konstytucyjnego pod przewodnictwem Julii Przyłębskiej, zaś w sferze świata biznesu i marek osobistych na pierwszym miejscu znalazła się Barbara Kurdej-Szatan za swój wulgarny wpis na temat funkcjonariuszy Straży Granicznej. Takie są wyniki badania Kryzysometr 2021/2022 przeprowadzonego przez...
Czy przyszłe pokolenia są skazane na betonozę?
Wypieranie „zieleni” z publicznych przestrzeni przez beton i nadmiar reklam to realny problem, który dotyczy wielu polskich miast. Warto jednak pamiętać, że w naszym kraju nie brak ciekawej architektury i przestrzeni o znacznym potencjale, musimy tylko razem o nie zadbać. Kampania „Krajobraz Mojego Miasta”, zainicjowana w 2016 roku przez Narodowy Instytut...
Generalny Konserwator Zabytków: działajmy na korzyść krajobrazu
Od 2016 roku trwa kampania społeczna „Krajobraz Mojego Miasta”, której celem jest walka z wszechobecnymi zjawiskami, które obrazowo nazwać można „betonozą” i „reklamozą”. Jak krajobraz polskich miast ocenia prof. IH PAN Magdalena Gawin, wiceminister kultury i dziedzictwa narodowego, Generalny Konserwator Zabytków?
Robert Gonera: Trzeba opanować chaos reklamowy
Zdaniem ambasadora akcji „Krajobraz Mojego Miasta” to do nas należy decyzja, w jakim otoczeniu chcemy żyć i w jaki sposób powinniśmy zadbać o dziedzictwo kulturowe zostawione nam przez poprzednie pokolenia. Nieprzemyślane inwestycje, pochopne usuwanie zieleni z ulic i placów, tandetne wykonawstwo, szpecące banery reklamowe, brak poszanowania dla wartości krajobrazowych,...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764