logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Programmatic czarnym koniem reklamy mobilnej w 2022 roku

  PR 21.12.2021, przeczytano 592 razy
Dominik Stocki

Aż 45% przedstawicieli domów mediowych w Polsce uważa, że programmatic będzie wiodącym trendem w reklamie mobilnej w 2022 roku. Opublikowane w raporcie „Change and People” wyniki badania Spicy Mobile przynoszą więcej ciekawych danych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/programmatic-czarnym-koniem-reklamy-mobilnej-w-2022-roku,394217,artykul.html

W połowie 2021 roku agencja Spicy Mobile zrealizowała badanie wśród osób odpowiedzialnych za planowanie i zakup mediów. Jego wyniki jednoznacznie wskazują na rosnące znaczenie reklamy programatycznej na mobile’u. Aż 73% ankietowanych przedstawicieli domów mediowych uważa programmatic za jeden z najbardziej perspektywicznych rodzajów reklamy mobilnej (na kolejnych miejscach na podium znalazły się social media i wideo), a 45% wymienia go wśród najważniejszych trendów i wydarzeń w reklamie mobilnej w 2022 roku.

Według Dominika Stockiego ze Spicy Mobile programmatic będzie jednym z najbardziej gorących tematów w nadchodzącym roku, a samo kupowanie reklam w modelu programatycznym stanie się jeszcze bardziej popularne. Zła koniunktura przekłada się na poszukiwanie przez reklamodawców jak najbardziej efektywnych kosztowo i mierzalnych modeli zakupu jakościowego ruchu w internecie.

Według szacunków IAB Polska, w 2020 roku wartość rynku programmatic wzrosła o 20% do poziomu 1,147 mld zł, przekraczając tym samym barierę miliarda złotych. Wydatki na reklamę programatyczną stanowią już 22% budżetu na reklamę internetową i blisko 50% wydatków na samą reklamę display. Równie dynamicznie rozwija się rynek reklamy mobilnej, który w 2020 roku wzrósł o 21% do 1,7 mld zł. Można zatem powiedzieć, że mobile i programmatic napędzają reklamę cyfrową.

Zdaniem Karola Kilona z Publicis Media wzrost wydatków na programmatic jest dwukrotnie wyższy niż wzrost ogólnych wydatków na reklamę – Predykcja wzrostu wydatków na reklamę cyfrową według Publicis Media to 13%. Na tej zasadzie możemy założyć, że wydatki na reklamę programmatic będą rosły w tempie około 25% rok do roku. Głównym beneficjentem tego wzrostu jest YouTube, a także reklamy kupowane w ramach aukcji otwartych. Dla większości wydawców obecnych na rynku oznacza to wyjście ze strefy komfortu w sprzedaży branżowej i konieczność bidowania oraz walki o użytkownika i reklamę z całym rynkiem.

Źródło: Spicy Mobile

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Spadki w e-commerce. Długofalowy trend czy wyjątek od reguły?
Sektor e-commerce na przestrzeni ostatnich dwóch lat radził sobie doskonale. Jeszcze w tym roku przewidywano dwucyfrowe wzrosty, mimo galopującej inflacji, rosnących cen, a także rosyjskiej agresji na Ukrainę. Optymizm został jednak przyhamowany w głównej mierze przez czynniki geopolityczne. Jednocześnie idą za tym realne liczby. Raport Salesforce wskazuje, że w pierwszym kwartale...
Wchodząc na polski rynek, Amazon miał zatrząść w posadach platformami konkurentów. Jednak najbardziej popularnym marketplace’em pozostaje Allegro, ale amerykański gigant depcze mu po piętach. Podwyżki cen Amazon Prime w Europie nasuwają pytanie: czy rywal rodzimego koncernu zwiększy swoją przewagę nad firmą założoną przez Jeffa Bezosa?
Co czeka rynek eventów w najbliższych miesiącach?
Branża eventowa była jedną z tych, które najbardziej boleśnie odczuły skutki pandemii. Długotrwałe ograniczenia i restrykcje, ale także strach samych klientów sprawiły, że przez długie miesiące w tej kwestii nie działo się nic. To natomiast przełożyło się na zmiany w samej branży – firmy redukowały zatrudnienie, a specjaliści zmuszeni byli się...
Półmetek 2022 w marketingu i komunikacji. 3 trendy, które zostaną z nami na dłużej
Covid-19 zmienił bieg historii. Gdy myśleliśmy, że wszystko się uspokaja, nadszedł luty 2022, który ponownie wskazał inne priorytety i zmodyfikował komunikację wielu marek. Jak podsumować minione pół roku w branży kreatywnej? Które trendy dominują i co zostanie z nami na dłużej?
Transparentność przekazu w influencer marketingu
Influencer marketing, to przestrzeń komunikacji wielu marek i firm, w której wciąż krystalizują się zasady współpracy i oznaczania postów reklamowych. Choć to twórca ponosi odpowiedzialność za jasność przekazu, to nie może być ona obojętna dla klientów i agencji. Ten Fajny Management (TFM), firma zajmująca się managementem blisko 30...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764