logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Projekcje: Oleksandr Shumko z agencji Kerris laureatem konkursu

  PR 09.11.2016, przeczytano 923 razy
ilustracjastrzałka

Znamy już wyniki prestiżowego konkursu dla graphic designerów, zorganizowanego w ramach konferencji Projekcje. Tym razem bitwę graficzną wygrał Oleksandr Shumko, graphic designer z agencji interaktywnej KERRIS, zdobywając najwięcej głosów wśród uczestników wydarzenia. Nagrody powędrowały również do Karoliny Filip i Damiana Denisa.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/projekcje%3A-oleksandr-shumko-z-agencji-kerris-laureatem-konkursu,30493,artykul.html

Główną nagrodę w bitwie graficznej przyznają uczestnicy Projekcji, jednej z najważniejszych konferencji dla projektantów graficznych w Polsce. Do finałowego etapu konkursu dopuszczono 21 designów, wybranych przez jury w składzie: Angelika Gromotka, Bartek Walczuk, Oskar Podolski i Łukasz Słotwiński. Głównym zadaniem uczestników było stworzenie własnej interpretacji graficznej logotypu Projekcji, według szablonu dostarczonego przez organizatorów. Statuetka trafiła do Oleksandra Shumko z agencji interaktywnej KERRIS za projekt inspirowany budową ludzkiej komórki i dominującym w latach 80. stylem Memphis, zapoczątkowanym przez włoskiego projektanta Ettore’a Sottsassa. W ramach konkursu przyznano również nagrodę organizatorów, która powędrowała do Damiana Denisa. Nagrodę jury zdobyła Karolina Filip.

- Zwycięstwo w konkursie, w którym staje się w szranki z tak utalentowanymi profesjonalistami, to prawdziwy zaszczyt. Cieszę się, że przypadł mi on tym razem. Dziękuję wszystkim uczestnikom Projekcji, którzy głosowali na moją pracę
– komentuje Oleksandr Shumko.

Zdaniem Izabeli Jackowskiej, dyrektor kreatywnej w Just[start], na szczególną uwagę w projekcie Oleksandra zasługują niebanalna paleta barw i zabawa z kształtem poszczególnych figur.

- Design jest spójny, a nawiązanie do natury w ujęciu makro jest mocno odczuwalne. Można odnieść wrażenie, że patrzy się na żywe organizmy, które za moment wypełzną z zasięgu soczewki mikroskopu – komentuje Jackowska.

Z kolei Krzysztof Nikiforuk, art director w agencji interaktywnej KERRIS, zwraca uwagę na fakt, że bitwy graficzne to forma rywalizacji, która inspiruje i motywuje grafików do rozwoju umiejętności i poznawania nowych narzędzi graficznych.

Zdobycie nagrody publiczności na wydarzeniu skupiającym tak wielu znakomitych grafików to spore wyróżnienie. Myślę, że projekt Oleksandra na nie zasłużył. Jest nie tylko pomysłowy i estetyczny, lecz także świetnie dopasowany do oczekiwań odbiorców – przekonuje Nikiforuk.

Oleksandr Shumko ukończył projektowanie graficzne i reklamę na Kijowskim Narodowym Uniwersytecie Kultury i Sztuk Pięknych i Komunikację wizualną w Wyższej Szkole Sztuki i Projektowania w Łodzi. W KERRIS pracuje jako graphic designer od 2014 roku, gdzie realizował projekty dla takich marek jak Uber, Porsche, L'Oréal Polska, Lexus czy Polpharma.

Źródło: KERRIS

www.kerris.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Agencja eventowa El Padre już po raz czwarty zdobyła tytuł Agencji Roku w konkursie organizowanym przez Meeting Planner. Z uroczystej gali rozdania nagród zespół wrócił również ze statuetką w kategorii Kongres.
Transform Awards: 5 londyńskich statuetek dla Touchideas
Agencja Touchideas zdobyła aż pięć statuetek podczas jubileuszowej XV edycji międzynarodowego konkursu Transform Awards 2024, który zakończył się właśnie w Londynie.
Zwycięzcy Sony World Photography Awards 2024
Podczas uroczystej gali w Londynie World Photography Organisation ogłosiła zwycięzców klasyfikacji generalnej konkursu Sony World Photography Awards 2024. Odbywająca się już po raz 17. ceremonia wręczenia nagród jest ważnym corocznym wydarzeniem, które ma na celu wyróżnienie najlepszych fotografów i zaprezentowanie zdjęć i historii, które w...
Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
Kierunek świętuje Dzień Kreatywności
Agencja reklamowa Kierunek Kreatywny świętując Międzynardowy Dzień Kreatywności 21 kwietnia, przygotowała na swoich social media mini konkurs, w którym do wygrania są plakaty przygotowane we współpracy z krakowską artystką MAD MOJO.  
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764