logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Projekt edukacyjny „Kwiaty za Elektrograty” zakończony sukcesem!

  PR 19.11.2019, przeczytano 168 razy
ilustracjastrzałka

Wielu z nas zadaje sobie pytanie co robić z elektrośmieciami w swoich domach. Każdy zakupiony przez nas sprzęt po upływie czasu zmienia się w zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny (ZSEE), którego nie wolno wyrzucać do śmietnika razem z innymi odpadami. Z pomocą przychodzi Castorama Polska wraz z AURAEKO OOSEE S.A., które w październiku zakończyły kolejną edycję ogólnopolskiego projektu edukacyjnego „Kwiaty za Elektrograty 2019”. Rekordowy wynik to ponad 195 ton zebranych elektroodpadów pochodzących z naszych gospodarstw domowych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/projekt-edukacyjny-_kwiaty-za-elektrograty_-zakonczony-sukcesem%21,384766,artykul.html

Elektrośmieci to wszystkie niesprawne, nieużywane urządzenia, działające na prąd lub baterie. Każde gospodarstwo domowe generuje dziesiątki tego rodzaju odpadów: popsute pralki, lodówki, telefony, komputery, lampki biurkowe a także wszelkie elektroniczne gadżety. Projekt edukacyjny „Kwiaty za elektrograty” miał na celu propagowanie proekologicznych postaw oraz podwyższenie wiedzy na temat zagrożeń dla planety płynących ze zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego.

- Stoimy przed wyzwaniem co zrobić z ciągle rosnącą górą elektroodpadów. Jak rozwiązać problem, aby zmniejszyć ich negatywny wpływ na człowieka i środowisko naturalne. To jest zadanie dla edukacji ekologicznej społeczeństwa na wszystkich poziomach kształcenia. Ta edukacja musi dostarczać wiedzy o korzyściach społecznych z odzyskanych surowców wtórnych, ale także o sposobach zmniejszania zagrożeń ze strony zużytego sprzętu dla ludzi i środowiska. Niezbędne jest budowanie świadomości społecznej kształtującej proekologiczne postawy – mówi Gabriela Leszczyńska, prezes AURAEKO OOSEE S.A.

ZSEE zawiera wiele niebezpiecznych związków, które nie powinny przedostać się do naszego środowiska. Są nimi między innymi rtęć, kadm, związki bromu czy azbest. Substancje te są niebezpieczne dla naszego zdrowia, powodując choroby układu nerwowego, kostnego, immunologicznego i wiele innych. Ich negatywny wpływ jest wywierany nie tylko przez bezpośredni kontakt z organizmem, ale także przez przedostanie się do gleby i wód gruntowych z elektrośmieci składowanych w nieprzeznaczonych do tego miejscach, lub, co gorsze, na dzikich wysypiskach. W ten sposób związki trafiają do organizmów roślin i zwierząt, a idąc dalej tym tropem do produktów, które spożywamy.

- Realizując projekt „Kwiaty za Elektrograty” chcieliśmy zachęcić, ale i ułatwić, lokalnym społecznościom właściwe postępowanie z ZSEE. Dzięki efektywnej współpracy z organizacją AURAEKO udało nam się przeprowadzić zbiórkę w 45 sklepach Castorama. Zarówno wyniki akcji, jak i zaangażowanie naszych klientów przerosło nasze oczekiwania. Ponad 195 ton zebranego sprzętu uświadomiło nam, że skala wciąż jest ogromna, dlatego projekt będzie kontynuowany i rozszerzany na inne lokalizacje – mówi Paweł Świętochowski, Kierownik ds. Relacji Biznesowych i Projektów Społecznych.

W trakcie projektu, każda osoba, która dostarczyła do wybranych sklepów Castorama zużyty sprzęt mogła otrzymać sadzonki wrzosów.  W zależności od gabarytów oddanego sprzętu rozdawano jedną, dwie lub trzy sztuki, o czym spółka informowała w regulaminie akcji, zarówno na powierzchni sprzedaży jak i na swojej stronie internetowej. Akcja trwała w wybrane wrześniowe weekendy, do wyczerpania zapasów.

- Do naszych klientów trafiło ponad 180 tys. sadzonek kwiatów. Wiemy, że zainteresowanie w niektórych miastach przerosło nasze zasoby, dlatego na bieżąco monitorujemy wyniki i popularność inicjatywy w sklepach, żeby w  kolejnych edycjach móc docenić każdą zaangażowaną w przyniesienie sprzętu osobę. Rekordowy wynik zanotował w tym roku sklep w Cieszynie, w którym udało się zebrać ponad  21 ton ZSEE – dodaje Paweł Świętochowski.

Kwiaty za Elektrograty” to jedna z licznych inicjatyw edukacyjnych podejmowanych przez spółkę. Inicjatywy te dotyczą zarówno dostosowania i wymagań stawianych oferowanym produktom, ale także komunikacji na temat problemów istotnych dla społeczności lokalnych, którymi dla Castoramy są mieszkańcy miejscowości, klienci sklepów a przede wszystkim sami pracownicy.

Źródło: Castorama Polska Sp. z o.o.

www.castorama.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

W związku z obecną sytuacją na świecie firma Via Color Pegasus oferuje swoje flagowe urządzenia do druku UV z 30% dotacją na zakup urządzenia. Maszyny z pełnym pakietem instalacyjnym dostępne są od ręki.
Agencja Partner of Promotion podpisała umowę na kompleksową obsługę PR dla największego polskiego producenta profesjonalnych środków do dezynfekcji – firmy Medisept. W ramach umowy agencja zajmie się prowadzeniem relacji z mediami, realizacją działań edukacyjnych, zarządzaniem komunikacją w sytuacjach kryzysowych, będzie także odpowiedzialna za wszelkie projekty z...
Konsumpcja w czasach pandemii
W ciągu kilku tygodni nasze życie zmieniło się diametralnie. Większość z nas nie chodzi do swojego miejsca pracy - często pracę mamy tam, gdzie aktualnie znajduje się nasz komputer. Życie towarzyskie zastąpiły media społecznościowe. Nie robimy wielu rzeczy, które do tej pory były dla nas normalnością, w dalszym ciągu jednak konsumujemy! Być może odpuściliśmy zakupowe...
Platige Image stworzyło animację „Obyczaje przodków” w uniwersum Apex Legends
Na początku kwietnia miała miejsce premiera nowego odcinka animowanej serii Apex Legends - Opowieści z odludzia. „Obyczaje przodków” to drugi – po „Dziecięciu otchłani” – odcinek serii stworzony przez warszawskie studio Platige Image na zlecenie światowego giganta - Electronic Arts.
#WspieramGastro to hasło, które powstało w obliczu pandemii i kryzysu w branży, który został spowodowany zamknięciem restauracji w związku z wejściem w życie Rozporządzenia Ministra Zdrowia z 13 marca, które nakazało zamknięcie m.in. wszystkich lokali gastronomicznych. Za inicjatywą stoi Tomasz Czudowski - właściciel restauracji Ale Wino, Forty i cukierni...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764