logo
FORUM
Polska reklama i poligrafiaFORUM

Projekt katalogu

Strona 2/4  1 2 3 4

reklamarudniki reklamarudniki | 22.06.2012 13:06

pozytywnarek, 2012-06-22 13:15
, ile procent marży na druku powinnam sobie naliczyć.

Spotkałam się z czymś takim u znajomego w agencji, że oni zawsze kwote druku mnożą jako dwa dodają parę złotych i mają cenę, po to, żeby ewentualnie jakby nie daj Boże coś nie wyszło z ich winy to nie polecieli w koszty. I ok rozumiem przy wizytówkach i ulotkach powiem szczerze że sama tak robię, ale zazwyczaj to były koszty do 500 zł, a co w przypadku katalogów które już kosztują w drukarmi po kilka tysięcy.. w przeliczeniu na jedną sztukę to około 2-3 zł więc nie taki kosmos


Przy jakiejś drobnicy to 110-200% wydaje się rozsądne, przy dużych nakładach to zależy od tego na ile masz zaufanie do drukarni i do swoich umiejętności, no i od tego jaką cenę jest w stanie przełknąć klient, sprawa raczej wyczucia sytuacji i własnej intuicji ...

-----------------

reklamarudniki

| 22.06.2012 13:06

Zaufania nie mam żadnego bo tak naprawdę to drukowałam raz katalog i to był mój pierwszy dla kolegi, więc sami oboje trzymaliśmy kciuki żeby wyszło Więc wszystkie koszty były jawne, pomimo, że się w sumie narobiłam. Ale mi tez zależało żeby to był pierwszy katalog, no i w sumie wyszedł super Tylko miał mniej stron, ten będzie grubszy, w ilości 2000 - 3000 sztuk... Więc wolałabym się zabezpieczyć w razie draki

avatar użytkownika
+

ziębice
wiadomości: 40
w Signs.pl od 07.04.2012
IP: 79.162.136.XXX

| 22.06.2012 13:06

reklamarudniki, 2012-06-22 13:27
może jescze nie jest za późno na zmianę fachu


No niby stara nie jestem, ale ja swoje studia skończyłam, dwa lata temu a do obron nie przystąpiłam więc wątpię czy miałabym tyle motywacji żeby robić inne od nowa

avatar użytkownika
+

ziębice
wiadomości: 40
w Signs.pl od 07.04.2012
IP: 79.162.136.XXX

reklamarudniki reklamarudniki | 22.06.2012 13:06

nie wiem jak bardzo zależy Ci na tym zleceniu ale ja skalkulowałbym tak, żeby wrazie wpadki i konieczności ponownego druku w najgorszym wypadku wyjsć na zero na zleceniu. jezeli nie masz pewności czy nie ma jakichś byków w projekcie to znajdź drukarnię w której doświadczony grafik sprawdzi cały twój projekt przed drukiem.

-----------------

reklamarudniki

| 22.06.2012 14:06

No tak ale dajmy na to, że mnie kosztuje ileś tam katalogów 5 tys. to ja mam policzyć 10 tys.?

Dla mnie to są kosmiczne ceny, dla klienta tego pewnie nie, ale ja jestem początkująca i ciężko mi przywyknąć

avatar użytkownika
+

ziębice
wiadomości: 40
w Signs.pl od 07.04.2012
IP: 79.162.136.XXX

reklamarudniki reklamarudniki | 22.06.2012 15:06

pozytywnarek, 2012-06-22 14:41
No tak ale dajmy na to, że mnie kosztuje ileś tam katalogów 5 tys. to ja mam policzyć 10 tys.?

Dla mnie to są kosmiczne ceny, dla klienta tego pewnie nie, ale ja jestem początkująca i ciężko mi przywyknąć


no cóż ja doliczyłbym, 30% pod warunkiem, że byłbym na 100% pewny, poprawności swojego projektu, i tego, że nie ma błędów w tekście i co gorsze w cenach,
( sprawdzam to zawsze 2 razy i klient dostaje do sprawdzenia, zwłaszcza ceny produktów) po zatwierdzeniu przez klienta to na niego przenoszę odpowiedzialność za poprawność cen i ewentualne koszty ponownego druku.
Najbezpieczniesza opcja to oprwa drutowa zamiast szycia czy klejenia, zawsze można wymienić stronę z bykiem zamiast drukować wszystko od nowa, ale przy kilku tysiacach sztuk to nie wiem jak fizycznie wygladała by wymiana kartek


10.000 tyś to dla jednego majątek a dla drugiego drobne, ja osobiście wolałbym nie wziąć tego zlecenia niż dokładać do interesu 5 tyś.

No i najważniejsze to biorę zlecenia od takich klientów którzy mają zwyczaj płacić!

Zaznaczam, że niczego nie sugeruję a jedynie dzielę się moją opinią, sama musisz podjać decyzję

-----------------

reklamarudniki

| 22.06.2012 15:06

Z tego co wiek w tej drukarni gościu jest w stanie mi to sprawdzić. Tamten katalog sprawdził i jeśli chodzi o moją stronę czyli grafika, marginesy, kolory wszystko wyszło jak powinno.

Jeśli chodzi o ceny i opisy to klient kilka razy czytał poprawiał zatwierdzał.

W przypadku nowego klienta, włąśnie ustalają ceny na wzór starego katalogu, dowiedziałam, się, że tak naprawdę dostanę katalog w cdr ich producenta, muszę tylko pozmieniać zdjęcia na które oni wskażą, pozamieniać loga, dodać inne zdjęciai je zedytować, zmodyfikować opisy, ceny itd. Ja dostanę wydrukowany na zwykłej drukarce katalog, pokreślony długopisem, co jak co zmienić, co z czym się je itak dalej, w sumie niby nie dużo roboty, kilka godzin to na pewno zajmie, ale myślę, że wtedy mało ryzykuje złym wydrukiem, ponieważ jest to na podstawie katalogu który ma włąściwie wszystko poustawiane, kwestia tylko dostosować do do nowej drukarni...

avatar użytkownika
+

ziębice
wiadomości: 40
w Signs.pl od 07.04.2012
IP: 79.162.136.XXX

reklamarudniki reklamarudniki | 22.06.2012 15:06

ze wzgledu na koszt druku to pomimo tego, że to gotowy projekt
i człowiek z drukarni to sprawdzi to nawet gdyby to mialo zajac tylko godzinę to za mniej jak tysiaka bym sobie rąk nie brudził,

ale to tylko moja opinia,

możesz powiedzieć 200zł możesz powiedzieć 5000zł twoja decyzja
czy chcesz za wszelka cenę zrobić, czy zaryzykować i zarobić

-----------------

reklamarudniki

| 22.06.2012 15:06

Zaryzykować i zarobić

avatar użytkownika
+

ziębice
wiadomości: 40
w Signs.pl od 07.04.2012
IP: 79.162.136.XXX

| 22.06.2012 18:06

Mógłby mi ktoś ładnie i prosto wyjaśnić o jakim ryzyku tu rozmawiacie?

-----------------
Pozdrawiam, Krzysiek

avatar użytkownika
+ + + + +

Ruda Śląska
wiadomości: 413
w Signs.pl od 27.04.2005
IP: 95.160.146.XXX
Strona 2/4  1 2 3 4
REKLAMA:

REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764