logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Projekt Orli Dom

   25.04.2012, przeczytano 2262 razy
strzałkistrzałka
Projekt Orli Dom ZOBACZ ILUSTRACJE

Od ponad 20 lat toczą się bardziej lub mniej intensywne boje o poprawienie rysunku herbu Orła Białego oraz zapisów ustawy o godle. Jak widać gołym okiem - bez efektów. W publicznych dyskusjach na ten temat ujawnia się raz po raz brak zrozumienia i zainteresowania ze strony decydentów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/projekt-orli-dom,15364,artykul.html

Nie to nie, szkoda więc gadać... Przyszedł czas pokazać, że można coś zrobić bez oglądania się na polityków i ich ignorancję!

Tak narodził się pomysł na sam projekt "herbu małego RP", realizowany projektowo etapami od trzech lat, który swoją premierę internetową miał w sierpniu 2011 r., kiedy powstała strona projektu Orli Dom - http://www.orlidom.pl.

Założenie projektu było dość proste:

stworzenie wersji użytkowej herbu i godła RP – „herbu małego”, maksymalnie dostosowanej do różnych mediów i pozwalającej na poprawne stosowanie. Wersja uproszczona, tak w rysunku jak i odmianach, ze skodyfikowanym w księgę opisem zastosowań danej odmiany oraz użytkową specyfikacją koloru pozwalającą prawidłowo odwzorować herb – system Pantone, CMYK, RGB, web color, RAL.

O ile założenie było proste, o tyle realizacja, tego założenia, przybrała nieco rozbudowaną formę, z wielością wersji do różnych zastosowań. Pomału obrasta także projekt testami, w konkretnych technologiach i przy zastosowaniu różnych materiałów. Doświadczenia z testów przynoszą kolejne korekty lub zmuszają do stworzenia kolejnej wersji, tylko dla danego zastosowania, z uwzględnieniem technologii i właściwości materiału.

Strona projektu Orli Dom, na której wszystkie te testowe próby prezentuję, ma jednak dużo szersze założenie, niż sam projekt. Chcę prezentować także opracowania dotyczących herbu RP i weksyliów w ujęciu historycznym, symbolicznym, heraldycznym, sfragistycznym, weksylologicznym - czyli tego wszystkiego, co z i wokół naszych symboli narodowych się działo i dzieje. I będą to, mam nadzieję, materiały nie tylko moje, ale i innych autorów - serdecznie zapraszam. Strony projektu Orli Dom otwarte są również na prezentację innych, niż moja, koncepcji i opracowań graficznych Orła Białego.

Zapraszam do współpracy i na strony projektu Orli Dom
Andrzej-Ludwik Włoszczyński, projektant

Galeria: Projekt Orli Dom


avatar użytkownika
+ + + + + +

Tekst opublikował użytkownik: alw

(Andrzej-Ludwik Włoszczyński)

Więcej informacji o użytkowniku

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

20 listopada mija 30 lat od uchwalenia przez Zgromadzenie Ogólne ONZ Konwencji o Prawach Dziecka. Z tej okazji międzynarodowa organizacja zrzeszająca operatorów sieci komórkowych GSM Association realizuje kampanię mPower Youth, która pokazuje przykłady ich działań mających wpływ na poprawę jakości życia dzieci na całym świecie. T‑Mobile Polska...
​PKN ORLEN inwestując w sport wzmacnia rozpoznawalność marki w kraju i za granicą. Spółka z Grupy Kapitałowej – ORLEN Paliwa została sponsorem tytularnym warszawskiego klubu siatkarskiego. W ramach podpisanej umowy wicemistrzowie Polski od najbliższych zawodów będą występować pod nazwą VERVA Warszawa ORLEN Paliwa, promując jedną ze sztandarowych marek.
„Mamy energię do zmian” – ruszyła rozśpiewana kampania wizerunkowa PGE
PGE Polska Grupa Energetyczna wystartowała z nową kampanią wizerunkową, pod hasłem „Mamy energię do zmian”. Jej tematem przewodnim jest transformacja Grupy w kierunku innowacyjnych i ekologicznych rozwiązań. Muzycznym motywem przewodnim spotów jest utwór Andrzeja Dąbrowskiego – „Zielono mi”.
Maciej Dowbor w kampanii Trzymaj Pion
Zapraszamy do obejrzenia lub odsłuchania kolejnego odcinka podcastu i videocastu Trzymaj Pion. Tym razem z gościnnym udziałem Macieja Dowbora – dziennikarza, prezentera telewizyjnego i taty dwóch córek w szczerej rozmowie z blogerką, socjolożką i ambasadorką kampanii Trzymaj Pion – Natalią „Nishką” Tur. W szczerej rozmowie nasz gość opowiada...
Kampania wizerunkowa większego Banku Millennium
W poniedziałek 18 listopada rozpocznie się kampania wizerunkowa Banku Millennium, który połączył się operacyjnie z eurobankiem. W reklamie, której akcja toczy się w Gdańsku, spotkają się Piotr Adamczyk oraz Radek Kotarski.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764