logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Projekt Orli Dom

   25.04.2012, przeczytano 2382 razy
strzałkistrzałka
Projekt Orli Dom ZOBACZ ILUSTRACJE

Od ponad 20 lat toczą się bardziej lub mniej intensywne boje o poprawienie rysunku herbu Orła Białego oraz zapisów ustawy o godle. Jak widać gołym okiem - bez efektów. W publicznych dyskusjach na ten temat ujawnia się raz po raz brak zrozumienia i zainteresowania ze strony decydentów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/projekt-orli-dom,15364,artykul.html

Nie to nie, szkoda więc gadać... Przyszedł czas pokazać, że można coś zrobić bez oglądania się na polityków i ich ignorancję!

Tak narodził się pomysł na sam projekt "herbu małego RP", realizowany projektowo etapami od trzech lat, który swoją premierę internetową miał w sierpniu 2011 r., kiedy powstała strona projektu Orli Dom - http://www.orlidom.pl.

Założenie projektu było dość proste:

stworzenie wersji użytkowej herbu i godła RP – „herbu małego”, maksymalnie dostosowanej do różnych mediów i pozwalającej na poprawne stosowanie. Wersja uproszczona, tak w rysunku jak i odmianach, ze skodyfikowanym w księgę opisem zastosowań danej odmiany oraz użytkową specyfikacją koloru pozwalającą prawidłowo odwzorować herb – system Pantone, CMYK, RGB, web color, RAL.

O ile założenie było proste, o tyle realizacja, tego założenia, przybrała nieco rozbudowaną formę, z wielością wersji do różnych zastosowań. Pomału obrasta także projekt testami, w konkretnych technologiach i przy zastosowaniu różnych materiałów. Doświadczenia z testów przynoszą kolejne korekty lub zmuszają do stworzenia kolejnej wersji, tylko dla danego zastosowania, z uwzględnieniem technologii i właściwości materiału.

Strona projektu Orli Dom, na której wszystkie te testowe próby prezentuję, ma jednak dużo szersze założenie, niż sam projekt. Chcę prezentować także opracowania dotyczących herbu RP i weksyliów w ujęciu historycznym, symbolicznym, heraldycznym, sfragistycznym, weksylologicznym - czyli tego wszystkiego, co z i wokół naszych symboli narodowych się działo i dzieje. I będą to, mam nadzieję, materiały nie tylko moje, ale i innych autorów - serdecznie zapraszam. Strony projektu Orli Dom otwarte są również na prezentację innych, niż moja, koncepcji i opracowań graficznych Orła Białego.

Zapraszam do współpracy i na strony projektu Orli Dom
Andrzej-Ludwik Włoszczyński, projektant

Galeria: Projekt Orli Dom


avatar użytkownika
+ + + + + +

Tekst opublikował użytkownik: alw

(Andrzej-Ludwik Włoszczyński)

Więcej informacji o użytkowniku

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Kampania Narodowego Instytutu Dziedzictwa „Zabytki to Twoje dziedzictwo. Nie pozwól niszczyć. Reaguj!
Rabunek w domu kolekcjonera, braterska kłótnia o odnalezione pierścienie, morderstwo w imię sztuki, uczta na stole wykutym z nagrobka – to wątki z opowiadań znanych polskich pisarzy poświęconych zabytkom. Hanna Greń, Ryszard Ćwirlej, Bartosz Szczygielski i Marcin Wroński stworzyli emocjonujące historie w ramach kampanii Narodowego Instytutu Dziedzictwa...
Netto z nowym dyrektorem marketingu
1 grudnia do zespołu Netto Polska dołączył Filip Fiedorow, obejmując nowe stanowisko Chief Marketing Officer. Utworzenie stanowiska jest związane z rozwojem i ambitnymi planami sieci na polskim rynku.
25wat z trzema nowymi projektami e-commerce
Wrocławska agencja kreatywna 25wat podpisała 3 nowe umowy. Rozpoczyna współpracę z marką Delcon i kontynuuje działania z Eva Design oraz Student Depot. W trudnym czasie pandemii wspiera klientów w rozwoju e-commerce, wykorzystując takie kompetencje, jak social media, SEM oraz performance marketing.
IDC Polonia rozstrzygnęło przetarg na obsługę marki Góralki w 2021 roku i w postępowaniu przetargowym wybrało agencję Dziadek do orzechów.
1 grudnia do zespołu firmy „Herbapol-Lublin” S.A., jednego z największych producentów spożywczych na polskim rynku, dołączyła Anna Sambor, która objęła stanowisko dyrektor marketingu i rozwoju nowych produktów. Będzie odpowiedzialna za całość działań marketingowych i PR, ze szczególnym uwzględnieniem obszarów związanych z rozwojem...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764