logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Projekt Roku 18/19 - wyniki konkursu

   29.12.2019, przeczytano 1072 razy
ilustracjastrzałka

23 listopada 2019 w CKK Jordanki w Toruniu odbyła się gala Projektu Roku 2018/2019. Projekt Roku to pierwszy w Polsce konkurs projektowania graficznego, który wykracza poza ocenę estetyczną, poddając refleksji funkcje designu oraz odpowiedzialność społeczną twórców. Powołany do życia w 2010 konkurs analizuje najbardziej przełomowe realizacje twórców grafiki użytkowej w Polsce oraz promuje wartości bliskie Stowarzyszeniu Twórców Grafiki Użytkowej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/projekt-roku-18-19---wyniki-konkursu,385195,artykul.html

Podczas tegorocznej edycji konkursu, Jury przyznało nagrody w czterech kategoriach:

Projekt Roku (Grand Prix) 

Nagrodę główną przyznano ex exquo dwóm studiom: Uniforma za projekt identyfikacji wizualnej dla European Design Festival 2019 oraz Superskrypt za projekt wystawy interaktywnej „Odbicie – jestem jak ty, zapewne” 

Wśród wyróżnionych realizacji znalazły się: projekt przewodnika WarszawaWarsaw 2 autorstwa Mamastudio i Jakuba Jezierskiego oraz identyfikacja wizualna Universum. Construction. autorstwa balsamstudio

Projektant/Studio Roku 

Laureatem zostało studio Noviki za całokształt działań w minionym roku. Szczególną uwagę jury zwróciło na projekty takie jak „VNLab” czy „Peer to Peer” nazywając je przykładami identyfikacji z tak zwanym „twistem”. 

W tej kategorii wyróżnienie przypadło studiu Podpunkt – jury doceniło m.in. mnogość różnorodnych realizacji, udane próby przełamywania obowiązującej estetyki w projektach komercyjnych oraz liczbę nagród i wyróżnień w prestiżowych konkursach, które studio zdobyło w ciągu ostatniego roku. 

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Świeża Krew 

W tej kategorii jury wyróżnia projektanta lub studio, których nieszablonowe rozwiązania, odważne pomysły i zaskakujące realizacje objawiły w ostatnim czasie talent i wysokie umiejętności autora/ów wcześniej szerzej nie znanych. Rozpatrywani są członkowie, którzy niedawno dołączyli do Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej. W tym roku wyróżniono dwie projektantki – Agnieszkę Kotowską oraz Martynę Wędzicką-Obuchowicz.

Edukacja/Wydarzenie

Nagrodę główną przyznano wydawnictwu i pracowni d2d

Poza wydawaniem unikatowych podręczników istotnym wkładem w rozwój polskiej typografii są organizowane przez d2d warsztaty, podczas których kursanci uczą się zasad projektowania i automatyzacji pracy. Działania wydawnictwa mają realny, zauważalny wpływ na poprawę standardu jakościowego polskiej książki, polskich czasopism, a nawet druków ulotnych i oznaczeń. Graficy odnajdują powołanie w projektowaniu klasycznych układów stron, redaktorzy sami stylują tekst, a projektowanie liter stało się być może najszybciej rozwijającą się gałęzią grafiki użytkowej w Polsce. 

Źródło: STGU

www.stgu.pl

Dodatkowe informacje:

fot. Arkadiusz Wojtasiewicz

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
Kierunek świętuje Dzień Kreatywności
Agencja reklamowa Kierunek Kreatywny świętując Międzynardowy Dzień Kreatywności 21 kwietnia, przygotowała na swoich social media mini konkurs, w którym do wygrania są plakaty przygotowane we współpracy z krakowską artystką MAD MOJO.  
Wspólnie z ekspertami z Fundacji Climate Strategies Poland przeprowadziliśmy szczegółowe badanie śladu węglowego Gali EFFIE Awards Poland 2023. Badanie to obejmowało trzy dni wydarzenia (dzień przed i dzień po) oraz uczestników gali, co pozwoliło uwzględnić różnorodne aspekty emisji związane z ich udziałem.
Kampania Kompanii Piwowarskiej z nagrodą ECU Sustainability Awards
Kompania Piwowarska po raz czwarty razem z Fundacją „Dom w Łodzi” prowadziła kampanię społeczną FASOFF, szerzącą świadomość na temat FAS czyli alkoholowego zespołu płodowego. Tym razem pod hasłem: „Będę TATĄ! - nie piję razem z nią”. Kampania otrzymała nagrodę ECU Sustainability Award przyznawaną podczas European Circular Retail Congress, będącego częścią...
Konkurs na nazwę dla polskich myśliwców F-35
W związku z zakupem przez Wojsko Polskie F-35 Sztab Generalny Wojska Polskiego ogłosił konkurs na nazwę dla nowych myśliwców.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764