logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Projekt Roku 2019/2020 pod patronatem Signs.pl

   16.10.2020, przeczytano 600 razy
ilustracjastrzałka

Projekt Roku to pierwszy w Polsce konkurs projektowania graficznego, który wykracza poza ocenę estetyczną, poddając refleksji funkcje designu oraz odpowiedzialność społeczną twórców. Konkurs powołany do życia w 2010 corocznie analizuje najbardziej przełomowe realizacje twórców grafiki użytkowej w Polsce oraz promuje wartości bliskie Stowarzyszeniu Twórców Grafiki Użytkowej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/projekt-roku-2019-2020-pod-patronatem-signs.pl,388841,artykul.html

Cele projektu:

Projekt Roku nie chce podejmować się jedynie estetycznej oceny projektów. Zależy nam aby w procesie pozyskiwania projektów, które są następnie dyskutowane na obradach jury dostrzeżony został szerszy kontekst ich powstania oraz zdiagnozowane zostały tendencje w kategorii jaką jest grafika użytkowa. W ramach konkursu będziemy starali się rozpatrywać nominowane projekty na kilku płaszczyznach, niejednokrotnie zderzając ze sobą dzieła mieszczące się w różnych kategoriach formalnych. Kategorie konkursu są zdefiniowane w taki sposób aby znajdować punkty styku w miejscach interesujących z perspektywy STGU.

Edycja 2019/2020:

W ramach tegorocznej edycji konkursu rozpatrywane będą projekty powstałe w okresie od 1 września 2019 do 1 września 2020 roku.

Nagrody zostaną przyznane w kategoriach:

  • Projekt Roku
  • Studio/Projektant
  • Idea
  • Forma
  • Impakt społeczny
  • Projektowanie przyjazne środowisku
  • Projektowanie dla instytucji publicznych
  • Świeża Krew

Harmonogram konkursu:

30.09-05.11: Nabór prac w konkursie
05.11–15.11: Weryfikacja projektów przez researcher’ów, ogłoszenie nominacji do nagrody.
21.11: Obrady jury
28.11: Gala Projektu Roku, ogłoszenie zwycięzców, podsumowanie projektu.

Zapraszamy do zapoznania się ze zwycięzcami oraz nominowanymi w poprzednich dwóch edycjach konkursu Projekt Roku: http://projektroku.pl/nominacje

Zapraszamy też do lektury publikacji towarzyszących tym edycjom konkursu:

Konkurs objęty jest patronatem medialnym Signs.pl.

Źródło: STGU

www.stgu.pl

Dodatkowe informacje:

Organizator:
Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej zostało powołane do życia w 2004 roku z inicjatywy grupy projektantów z Warszawy. Ideą STGU jest obrona niezależności twórczej i zasad rzetelnego, profesjonalnego designu oraz dbanie o prestiż zawodu projektanta. STGU działa na rzecz promowania dobrych praktyk, wypowiada się w kwestii etyki w projektowaniu, wspiera inicjatywy prospołeczne i bierze czynny udział w dyskusji na temat funkcji grafiki użytkowej. W ostatnich latach pracowaliśmy m.in. nad konkursem na identyfikacją Muzeum Fotografii w Krakowie oraz identyfikacją Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, a także konkursem na projekt systemu informacji miejskiej dla Krakowa.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Łukasz Majewski w jury konkursu IAB Mixx Awards 2021
Łukasz Majewski, head of PR & communications w VMLY&R Poland, zasiada w jury piętnastej edycji IAB MIXX Awards. To konkurs na najlepsze polskie kampanie reklamowe z wykorzystaniem kanału digital, który wyłania projekty łączące kreatywność i efektywność.
Dawid Szczepaniak nominowany do nagrody Creative Leader of the Year
Creativepool ogłosił coroczną shortlistę stu dwudziestu trzech kreatywnych z całego świata nominowanych do nagrody Creative Leader of the Year. Trafiło na nią aż 9 ekspertów z VMLY&R, w tym z polskiego oddziału agencji - Dawid Szczepaniak, Chief Creative Officer.
Samsung ogłasza konkurs „Projektuj z Bespoke”
19 lipca wystartował konkurs Samsung skierowany do studentów, architektów, projektantów oraz stylistów wnętrz. Zadaniem uczestników jest zaprojektowanie kuchni z uwzględnieniem lodówki Bespoke oraz innego wybranego sprzętu kuchennego marki Samsung. Łączna pula nagród wynosi 20 000 PLN brutto.
Kampania „Polska Kronika Amica”, zrealizowana we współpracy z agencją H2H.tech, otrzymała nagrody Golden Arrow w dwóch kategoriach: wysyłka bezpośrednia B2B oraz promocja sprzedaży B2B. Uwagę jury zwrócił także projekt „Dekady Amica”, który zdobył wyróżnienie w kategorii program lojalnościowy B2B. Wyniki zostały ogłoszone...
Google ogłasza pierwszą polską edycję YouTube Works Awards. W konkursie nagrodzeni zostaną marketerzy i agencje, którzy odpowiadają za najodważniejsze i najskuteczniejsze kampanie reklamowe na platformie YouTube. To pierwszy konkurs w Polsce, który doceni jednocześnie kreatywność i efektywność działań reklamowych. Zgłoszenia potrwają do 15 września, a nagrody...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764