logo
WIADOMOŚCI

Projekt Roku: Polski Konkurs Graficzny 2017 rozstrzygnięty

   15.12.2017, przeczytano 1870 razy
ilustracjastrzałka
Andrzej Heidrich

W sobotę 9 grudnia w Warszawie przyznano nagrody w organizowanym przez Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej konkursie Projekt Roku. Jury, spośród blisko 150 nominowanych, wybrało najlepszych w 6 kategoriach: Projektowanie na potrzeby druku, Identyfikacja wizualna, Projektowanie systemowe, Świeża krew, Wydarzenie i Autorytet.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/projekt-roku%3A-polski-konkurs-graficzny-2017-rozstrzygniety,34874,artykul.html

Projekt Roku to inicjatywa mająca na celu podniesienie poziomu kultury wizualnej w Polsce poprzez promowanie twórczości polskich projektantów w kraju i za granicą. To też pierwszy w Polsce konkurs projektowania graficznego, który wykracza poza ocenę estetyczną, poddając refleksji funkcje designu oraz odpowiedzialność społeczną twórców. Kompleksowa prezentacja najlepszych realizacji i najważniejszych twórców może być przełomem w promowaniu kultury.

Podczas gali, która odbyła się 9 grudnia w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie nagrodzono:

  • W kategorii Świeża Krew, za plakat Ogólnopolskiego Strajku Kobiet z października 2016 roku, który uzmysłowił, czym jest projektowanie graficzne w działaniu nagrodę otrzymała Ola Jasionowska.

  • W kategorii Wydarzenie nagrodzono II Ogólnopolską Wystawę Znaków Graficznych, przełomową inicjatywę wyrosłą z pasji Patryka Hardzieja, który wspólnie z Rene Wawrzkiewiczem rozwinął swoją pracę dyplomową w publikację, serię wystaw prezentowanych w najważniejszych instytucjach promujących dizajn w Polsce, oraz liczne wydarzenia dodatkowe. Zarówno wystawa jak i wydany przez Wydawnictwo Karakter katalog funkcjonują jako starannie przygotowany leksykon (słownik form) polskich projektów logotypów – zarówno powojennych, tych kultowych i tych mniej lub całkowicie nieznanych, jak i współczesnych. Nie tylko gromadzą i uzupełniają wiedzę o tym docenianym, acz niezbyt szczegółowo opisanym obszarze projektowania graficznego, ale również stanowią punkt wyjścia i inspiracji dla młodszych projektantów i obrazują zmiany w  podejściu do tematu – od jednostkowego projektu znaku graficznego do systemowego podejścia do projektowania całej identyfikacji wizualnej współczesnych marek.
    ilustracjastrzałka

  • Blank Studio to laureat kategorii Projektowanie systemowe, który otrzymał nominacje za dwa projekty wayfinding’owe (projekty oznakowania przestrzeni): w budynku biurowym Estetyczna 4 w Tychach (za który odebrali nagrodę) oraz projekt oznaczeń w Muzeum Emigracji w Gdyni.
    ilustracjastrzałka

  • W kategorii Projektowanie na potrzeby druku zwyciężył Kuba Sowiński, autor oprawy graficznej książki z kategorii podręczników „na eksport” – „VeryGraphic. Polish Designers of the 20th Century”, publikacji popularyzującej polskie projektowanie graficzne XX wieku.
    ilustracjastrzałka

  • Krzysztof Pyda odebrał nagrodę w kategorii Identyfikacja wizualna za oprawę graficzną wystawy „Robiąc użytek. Życie w epoce postartystycznej” która odbyła się w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie (kuratorzy: Sebastian Cichocki, Kuba Szreder).
    ilustracjastrzałka

  • W kategorii Autorytet wyróżniony został Andrzej Heidrich, projektant m.in. znaczków pocztowych i banknotów, którymi posługujemy się od pokoleń. Nagrodzony za całokształt twórczości, niezwykły kunszt i precyzję w rysunku.


Projekty nominowane do nagrody wyselekcjonowało grono researcherów złożone z grafików, ekspertów projektowania graficznego i organizatorów najważniejszych wydarzeń związanych z designem. Ostateczną decyzję podjęło jury, w skład którego weszli: Bogna Świątkowska, Ewa Solarz, Klara Czerniewska-Andryszczyk, Mariusz Knorowski, Michał Łojewski, Marcin Władyka i Dawid Korzekwa.

Źródło: STGU

www.stgu.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Klif nagrodzony w konkursie PRCH Retail Awards 2018
Dwa wyróżnienia dla Klifów zostały przyznane podczas tegorocznej Gali PRCH. Pierwsze za Kampanię Public Relations Centrum Handlowego Roku dla Domu Mody Klif, drugie za Magazyn Centrum Handlowego Roku dla Domu Mody i Galerii Klif.
Konto Jakże Osobiste Alior Banku ze złotem w konkursie EFMA
W organizowanym przez stowarzyszenie EFMA konkursie Distribution & Marketing Innovation Awards co roku wyłaniane są najbardziej innowacyjne usługi finansowe na świecie. W tegorocznej edycji plebiscytu Alior Bank zdobył złoto w kategorii “Offering Innovation” za Konto Jakże Osobiste.
Kampania Gong zdobywa nagrodę Employer Branding Stars
„Get out of the box”, kampania wizerunkowa przygotowana przez agencję kreatywną Gong dla firmy Accenture, zdobyła nagrodę główną w kategorii Najlepsze wydarzenia i akcje rekrutacyjne offline w jednym z najważniejszych polskich konkursów employer brandingowych - Employer Branding Stars.
Cushman & Wakefield nagrodzony za projekty zrealizowane dla Złotych Tarasów
Wśród finalistów tegorocznej edycji konkursu PRCH Retail Awards znalazły się aż trzy projekty zrealizowane przez międzynarodową firmę doradczą Cushman & Wakefield dla Centrum Handlowego Złote Tarasy w Warszawie. Realizacje zostały wyróżnione spośród ponad 100 zgłoszonych projektów.
19. Edycja SAR Effie Awards Poland: Lista nominacji
Do tegorocznego konkursu SAR Effie Awards Poland zostały zgłoszone 193 prace w 24 kategoriach. We wtorek 18 września odbyły się obrady ponad stuosobowego Jury Effie, podczas których wybrano 68 nominacji w 23 kategoriach.
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej
© 1997-2018 ICOS
. Wszystkie prawa zastrzeżone