logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Projekt WP z dofinansowaniem Google

  PR 22.03.2019, przeczytano 306 razy

Wirtualna Polska otrzymała wsparcie na realizację projektu WP Blast. Jako jedyny z Polski trafił do grupy dużych projektów dofinansowanych w 6. edycji Google Digital News Innovation Fund. WP Blast będzie skierowany do młodych użytkowników.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/projekt-wp-z-dofinansowaniem-google,381758,artykul.html

WP Blast połączy jakościowe dziennikarstwo z nowoczesnym sposobem konsumpcji treści przez młode pokolenia, tzw. milenialsów i generacji Z. Będzie charakteryzował się prostym i szybkim dostępem do informacji oraz atrakcyjną formą wizualną, która nawiązuje do popularnych metod komunikowania się młodych ludzi. Celem projektu jest ułatwienie przeglądania informacji w mediach społecznościowych i wzmocnienie ich wiarygodności.

– Wyzwaniem dla polskich wydawców jest odpowiedź na potrzeby informacyjne młodych użytkowników. WP Blast zmieni sposób konsumowania przez nich treści. Tradycyjna struktura wiadomości zostanie przeformatowana na trzy części, odpowiadające poziomowi zainteresowania i zaangażowania użytkownika. W pierwszej czytelnik dowie się „co się stało”, w drugiej zrozumie „jaki jest rezultat”, a na końcu otrzyma wyjaśnienie „jak to wpływa na jego życie” – wyjaśnia Tomasz Machała, wiceprezes WP Media ds. produktu wydawniczego.

Użytkownicy będą mogli wybierać informacje, przesuwając widoki palcem w dowolnym kierunku. Pionową strukturę wyświetlania kolejnych wiadomości zastąpią stuknięcia, przesunięcia, pomijanie, a nawet możliwość „skim-readingu”, czyli czytania najważniejszych wybranych fragmentów. Informacje z kraju i ze świata będą prezentowane w krótkiej formie – na ekranie będzie się wyróżniać tylko jedna wiadomość, którą będzie można otworzyć lub przejść dalej.

WP Blast ma być źródłem rzetelnych informacji skierowanych do młodych ludzi, które przygotowywać będą dziennikarze Wirtualnej Polski. To odpowiedź WP na coraz popularniejsze algorytmy automatycznie dobierające treści.

WP Blast jako jedyny z Polski trafił do grupy dużych projektów dofinansowanych w 6. edycji DNI Fund. Google na duże projekty przeznacza od 300 tys. do 1 mln euro i pokrywa do 70% wszystkich kosztów realizacji. Pozostałe polskie inicjatywy znalazły się w grupie średnich. Zgłosili je m.in. wydawcy 300GOSPODARKI, naTemat oraz POLITYKI.

Źródło: Wirtualna Polska SA

www.wp.pl

Dodatkowe informacje:

Digital News Innovation Fund (DNI Fund) to europejski program, który jest częścią Google News Initiative. Jego głównym celem jest rozwój dziennikarstwa w erze cyfrowej.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pakiet Ukraina - 10 nowych kanałów w ofercie Vectry
Od 16 kwietnia 2024 roku Vectra, wiodący dostawca usług internetowych, telewizyjnych i telefonii komórkowej w Polsce, wprowadza specjalną ofertę programową stworzoną z myślą o ukraińskich widzach. Nowy pakiet Ukraina obejmuje 10 programów w języku ukraińskim o różnorodnej tematyce — od wiadomości po rozrywkę, sport, edukację i programy dla dzieci.
II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764