logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Projektanci kontra nadmiar. Znamy hasło Gdynia Design Days 2018

   05.02.2018, przeczytano 469 razy
ilustracja

W tym roku Gdynia po raz 11. stanie się miejscem spotkań branży projektowej i entuzjastów wzornictwa. Hasło tegorocznej edycji – ERROR – mieści szereg interpretacji. Jak je rozumieć?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/projektanci-kontra-nadmiar.-znamy-haslo-gdynia-design-days-2018,35323,artykul.html

Error z łaciny oznacza błąd, a jako czasownik mówi o wędrowaniu i tułaczce. Słowo używane od wieków, dziś kojarzone jest przede wszystkim z awarią systemu operacyjnego. To także niezgodność z obowiązującymi regułami, brak porozumienia między rozmówcami, niejasne komunikaty w przestrzeni społecznej i wirtualnej. W efekcie znajdujemy się w nieustannym stanie wytrącenia z równowagi, w którym zawodzą wszystkie znane nam metody działania. Jesteśmy zmuszeni do poszukiwania skutecznych, często niestandardowych rozwiązań.

Szybko zmieniająca się rzeczywistość wymaga nowych umiejętności odczytywania kodów. Nadmiar możliwości wiąże się z narastającą frustracją i większym polem do popełnienia błędu. Dochodzimy do momentu przeładowania i przesytu – erroru. Zbyt duża ilość opcji, nadmiar dóbr, wiadomości i impulsów z zewnątrz doprowadza do polaryzacji społeczeństwa i wypaczenia idei wolności. Obserwujemy rozluźnienie więzi rodzinnych i towarzyskich, czego efektem jest malejące poczucie przynależności. Emocjonalne potrzeby zaspokajają relacje wirtualne, a fizyczny dotyk staramy się zastąpić kontaktem z maszyną. Tryb offline stał się nieosiągalnym dla wielu luksusem, tak jak brak narzucających się, spersonalizowanych reklam można uznać za rzadki przywilej. Każdego dnia oferowane są nam zbędne innowacje i technologie, które nie tyle odpowiadają na realne potrzeby, co tworzą nowe.

Stoimy przed wyzwaniem przewartościowania naszych potrzeb i określeniem wspólnych priorytetów. Celem jest zrównoważony rozwój, zapewniający poczucie bezpieczeństwa i sensu. Odpowiedzialność za przyszłość leży w rękach każdego z nas, ale to projektantom przypisywana jest rola prekursorów. Ich zadanie polega na wskazaniu problemów, analizie i próbach ich rozwiązania. Czy wiemy, gdzie iść dalej?

Gdynia od lat utrzymuje status miasta innowacyjnego, zdolnego poszerzać horyzonty gospodarcze i społeczne. To tutaj rozwinął się polski handel morski, a z Dworca Morskiego na pokładzie legendarnych transatlantyków, swoją podróż w przyszłość rozpoczęło tysiące Polaków udających się na emigrację.

W lipcu podczas Gdynia Design Days pokażemy czym jest współczesny error. Wspólnie zastanowimy się czy jesteśmy przygotowani na awarię i czy wykonaliśmy „kopię zapasową” najważniejszych danych. Na festiwalowych wystawach przejrzymy dostępne informacje i poznamy możliwe scenariusze, a podczas dyskusji i warsztatów zastanowimy się nad dalszą wspólną drogą. Festiwal w Gdyni to czas rewizji dotychczasowych metod działania i poszukiwania nowych strategii. To najwyższy moment by określić, jakiego życia chcemy lub raczej jak określimy nasze limity.

Tegoroczna edycja festiwalu Gdynia Design Days odbędzie się w dniach 6-15 lipca 2018.

Źródło: PPNT Gdynia

gdyniadesigndays.eu

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
Salomon i adQuery podsumowują kampanię
Salomon, producent obuwia sportowego, oraz adQuery – platforma technologiczna zajmującą się marketingiem internetowym - zakończyły kolejny wspólny projekt sukcesem.
Mural od Audika kontra zagrożenie hałasem
W ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Świadomości Zagrożenia Hałasem, przypadającego na 25 kwietnia, marka Audika zrealizowała innowacyjny mural z miernikiem hałasu. Kreacja, znajdująca się w centralnej części Warszawy, ma za zadanie zwrócić uwagę na negatywne skutki hałasu dla zdrowia i samopoczucia. To pierwsza tego typu realizacja w przestrzeni miejskiej w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764