logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Projektor bezlampowy Casio: 20 tys. godzin świecenia

  PR 02.05.2013, przeczytano 1161 razy
ilustracjastrzałka

Zgodnie z zapisem Ustawy z dnia 29 lipca 2005 roku o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym, zużyte lampy wyładowcze stosowane w projektorach uznawane są za odpady niebezpieczne ponieważ zawierają szkodliwe substancje. Oznacza to, że nie wolno wyrzucać ich do zwykłych kontenerów na śmieci. Lampy muszą być zbierane, a następnie przetwarzane w specjalistycznych zakładach. Za nieprzestrzeganie wymienionych zasad i wyrzucenie świetlówki do kosza grozi kara grzywny wynosząca nawet do 5.000 złotych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/projektor-bezlampowy-casio%3A-20-tys.-godzin-swiecenia,18600,artykul.html

Projektory bezlampowe, które nie mają tradycyjnej lampy projekcyjnej stanowią krok w kierunku ekologii, obniżenia kosztów eksploatacji i wygody użytkowania. Same w sobie – kiedyś – po co najmniej 20.000 godzin będą stanowiły elekrośmieci, ale po tym samym czasie projektory tradycyjne również podzielą ich los – dodatkowo obciążając środowisko ok. pięcioma zużytymi lampami rtęciowymi. Warto mieć tego świadomość.

Surowe kary za nieprzestrzeganie przepisów dotyczących utylizacji elektrośmieci wynikają z bardzo  dużej szkodliwość oparów rtęci, które znajdują się w lampach stosowanych w tradycyjnych projektorach. W przypadku wybuchu lampy projekcyjnej i przedostania się do atmosfery oparów rtęci człowiek narażony jest na ryzyko zatrucia. Może to powodować uszkodzenie nerek, zaburzenia wzroku, słuchu, mowy oraz koordynacji ruchów, deformuje kości i może być przyczyną zmian nowotworowych.

Rozwiązaniem wszystkich powyższych problemów jest stosowana w projektorach technologia laserowo-ledowa. Zastępuje ona tradycyjną lampę wyładowczą nowoczesnym diodami LED wspieranymi światłem lasera. Takie źródło światła jest całkowicie pozbawione szkodliwej rtęci i dzięki bardzo długiej żywotności wynoszącej aż 20.000h znacząco wydłuża okres użytkowania projektora.

Pionierem w przypadku projektorów z ekologicznym, bezrtęciowym źródłem światła jest Casio. Atutem tych urządzeń oprócz oczywistych walorów ekologicznych oraz bardzo długiej żywotności jest wysoka jasność światła oraz wygoda eksploatacji. Urządzenia te nie wymagają czasochłonnego studzenia po zakończeniu prezentacji – projektor można wyłączyć praktycznie natychmiast. Dodatkowo, lampa nie musi się rozgrzewać, by uzyskać pełną jasność i wierność kolorów – już po 8 sekundach od włączenia uzyskujemy na ekranie jasne, czyste barwy obrazu.

Przykładowe ceny projektorów Casio:

  • Casio XJ-A141: 3999,00
  • Casio XJ-A241: 4399,00
  • Casio XJ-M140: 3499,00
  • Casio XJ-M240: 3999,00


Podstawowe parametry

Rozdzielczość to ilość punktów - pikseli, z których składa się obraz. Iloczyn tych punktów w poziomie i w pionie pozwala określić łączną ilość pikseli.   Im jest ich więcej tym wyraźniej widzimy szczegóły.  Nie ulega wątpliwości, że rozdzielczość ma wpływ na cenę, która rośnie wraz z liczbą pikseli.  Projektory CASIO Laser&LED oferują dwie wysokie rozdzielczości - XGA (1024x768), albo WXGA (1280x800).  .

Jasność podawana w ANSI lumenach
decyduje o tym w jakich warunkach projektor zapewnia uzyskanie dobrze widocznego obrazu , określając natężenie światła emitowanego przez projektor.

Projektory Casio zapewniają jasność na poziomie od 2500 ANSI lm do aż 4000 ANSI Im co stanowi przełom w tej kategorii projektorów. Dostępne wcześniej urządzenia LED miały 100-300 lumenów – czyli bardzo niewiele.

Seria projektorów CASIO Green Slim to projektory bardzo lekkie i wygodne. W zależności od modelu mieszczą się w torbie razem z notebookiem (format kartki A4 o grubości 43 mm) i ważą ok. 2 kg. Są również bardzo wygodne w eksploatacji – możemy liczyć na WiFi (bezprzewodowa komunikacja z komputerem), gniazdo USB umożliwiające odtwarzanie np. z pendrive’a bez podłączania do komputera oraz modele z tradycyjną komunikacją z komputerem.

Seria Casio Green Slim oraz Standard posiadają funkcję MobiShow pozwalającą użytkownikom telefonów komórkowych oraz tabletów na bezpośrednie podłączenie do projektora za pośrednictwem sieci WLAN. Wszystkie modele serii Standard pozwalają na projekcję 3D, posiadają głośnik o mocy 5 W oraz są wyposażone w szereg portów komunikacyjnych i gniazd wejściowych, w tym w złącze HDMI.

Koszty eksploatacji
CASIO Laser&LED to projektory z długim okresem gwarancji – zwłaszcza dla sektora edukacyjnego – oraz niespotykaną wręcz żywotnością  - 20.000 godzin bez wymiany źródła światła. Używając projektora 3 godz/ dziennie w każdym dniu roku – będziemy mogli korzystać z niego aż… 18 lat.

Źródło: ViDiS

www.bezlampowe.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Kompaktowy aparat cyfrowy Fujifilm X100VI
Fujifilm X100VI oferuje nie tylko najnowszą matrycę światłoczułą i najnowocześniejszy procesor przetwarzania obrazu. Jest również pierwszym przedstawicielem serii X100 wyposażonym w układ stabilizacji obrazu w korpusie.
Fielmann z nową odsłoną kampanii „Widzimy Twoje potrzeby”
Poznańska agencja strategiczno-kreatywna Chapter1 przygotowała dla marki Fielmann nową odsłonę kampanii wizerunkowej „Widzimy Twoje potrzeby“. W jej ramach zobaczymy nową komunikację w kanałach digital, w tym kontynuację serii reklam pod hasłem „Za okularami“ oraz działania promocyjne. Kampania potrwa do końca marca. Za mediaplan kampanii odpowiada Zenith...
Boris Manev dyrektorem ds. zrównoważonego rozwoju w Epson Europe
Nominat zamierza przyspieszyć ewolucję marki Epson w stronę zrównoważonego rozwoju i zwiększać wartość oferowanych przez nią w tym zakresie technologii.
Agencja Cut The Mustard wygrała przetarg i podpisała umowę z Frito Lay Poland, spółką należącą do PepsiCo - jednego z największych na świecie producentów napojów i słonych przekąsek. Agencja przygotuje działania kampanijne dla marek Lay’s Max i Doritos.
Fritz-kola doskonali wizerunek
fritz-kola, pionier na niezależnej scenie napojów typu kola, od 1 kwietnia 2024 r. będzie przyciągać konsumentów w Polsce i za granicą świeżym, nowoczesnym wyglądem. We współpracy z brytyjską agencją projektową Robot Food i ilustratorem Chrisem Mitchellem, marka wprowadza nowe, wyraziste logo. Unowocześnia także wygląd lemoniad fritz-limo oraz uzupełnia...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764