logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Prosta falista – diagnoza Konica Minolta o rynku opakowań

  PR 01.12.2021, przeczytano 400 razy
ilustracjastrzałka

Najnowsza publikacja opracowana przez Konica Minolta pt. „Przyszłość tektury falistej na rynku opakowań. Nowe perspektywy” to obszerna diagnoza branży opakowań tekturowych ze szczególnym uwzględnieniem tych produkowanych z tektury falistej. Na bazie wniosków płynących z diagnozy Konica przygotowała także katalog rozwiązań na miarę dzisiejszych i nadchodzących czasów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/prosta-falista-%E2%80%93-diagnoza-konica-minolta-o-rynku-opakowan,393954,artykul.html

Opracowanie porządkuje najnowsze globalne trendy na rynku i zestawia je z tymi rysującymi się dla branży opakowań. Za każdym trendem stoi wachlarz gotowych rozwiązań w druku na tekturze falistej. Ich zastosowanie można zobaczyć w najnowszym próbniku Simple Pack przygotowanym przez Konica Minolta. Wzornik tekturowych możliwości to namacalny dowód zmian i prognoz na rynku. Jaka jest zatem kondycja rynku?

Poligrafia w warunkach nieustającej zmiany

Galopujący postęp technologiczny, istotna zmiana sytuacji gospodarczej i zachowań konsumenckich – to trzy globalne czynniki, które wpływają na dynamiczne zmiany na większości rynków, w tym w poligrafii.

Elastyczność to cecha, która wysuwa się na pierwszy plan w niemal każdym aspekcie rynku opakowań z tektury. Dotyczy zarówno samej technologii produkcji opakowań, w tym druku, jak i coraz bardziej zindywidualizowanego podejścia do klienta (z uwzględnieniem zupełnie nowych zachowań zakupowych), logistyki, marketingu czy designu.

Nie bez znaczenia dla branży jest zwrot ku personalizacji produktów i usług. Rosnące zapotrzebowanie na zindywidualizowane opakowania, które są produkowane w niskich nakładach i wielu wariantach, zmusza do poszukiwania jakościowych i optymalnych kosztowo rozwiązań. Dodatkowo istotną przewagą konkurencyjną drukarni staje się możliwość szybkiego dodruku opakowań „na żądanie”. Ma to szczególne znaczenie w zapewnieniu bezpieczeństwa i płynności dostaw. Coraz częściej firmy odchodzą także od nadmiernego zatowarowania magazynów i są bardziej skłonne zarządzać zapasami na bieżąco. Rotowanie opakowań przybrało oczywiście na znaczeniu w miarę wzrostu liczby transakcji e-commerce. Nowe nawyki konsumenckie zaważyły o powstaniu nowego segmentu opakowań – zarówno tych „roboczych” umożliwiających wysyłkę, jak i tych nieco bardziej szczególnych, które mają niebagatelny wpływ na doświadczenie klientów.

Producenci coraz bardziej doceniają siłę opakowania jako nośnika reklamowego, co także wpływa na większą częstotliwość i zróżnicowanie produkowanych serii. Zwracają też szczególną uwagę na aspekty ekologiczne, co z kolei przekłada się na rosnącą popularność tektury na rynku opakowań. Wszystkie te uwarunkowania powodują, że niezbędne staje się poszerzenie zasięgu produktowego drukarni i wdrożenie systemów wspierających druk offsetowy.

I wreszcie design. O ile w przypadku tekturowych opakowań zbiorczych liczy się przede wszystkim funkcjonalność i wytrzymałość, o tyle tekturowe opakowania jednostkowe zyskują na estetyce (zarówno pod względem wykonania, jak i samego projektu). Szczególnie w dobie wzmożonych zakupów e-commerce, opakowanie stanowi o jakości pierwszego kontaktu z produktem i ma wpływ na sentyment konsumencki.

Raport i Simple Pack

Raport Konica Minolta to obszerne i dogłębne opracowanie przygotowane w oparciu o aktualne źródła i analizy. Takie ujęcie tematu pomoże działającym w branży opakowań podmiotom w podejmowaniu odważnych strategicznych decyzji. Jest dostępny nieodpłatnie dla wszystkich zainteresowanych pogłębieniem wiedzy o rynku opakowań.

Oprócz szczegółowego raportu, Konica Minolta oferuje także bezpłatny wzornik Simple Pack, który ilustruje, w jaki sposób zasygnalizowane w raporcie trendy znajdują odzwierciedlenie w najnowszych propozycjach dla poligrafii.

Aby otrzymać raport i wzornik należy odwiedzić stronę www.m.konicaminolta.eu/zamow-sample i wypełnić formularz.

Zestaw zawiera:

  • diagnozę poświęconą perspektywom i przyszłości tektury falistej na rynku opakowań
  • sampler z 10 próbnymi wydrukami PKG-675i na czterech różnych podłożach wraz z danymi na temat zużycia atramentu na wykonane karty.

Źródło: Konica Minolta Business Solutions Polska Sp.z o.o.

www.konicaminolta.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Firma Mimaki Europe, producent technologii druku atramentowego, cięcia i druku 3D, zapowiedziała dziś wprowadzenie nowego krystalicznie przejrzystego materiału do druku 3D o nazwie MH-110PCL. Stworzony z myślą o projektantach, nowy przejrzysty materiał jest przeznaczony do flagowej, pełnokolorowej, stosującej utwardzanie światłem UV drukarki 3D 3DUJ-553 firmy Mimaki. Pojawienie...
Stora Enso rozszerza działalność we Francji
Stora Enso poinformowała o nabyciu 35% udziałów w ACDF Industrie SAS – francuskiej firmie, zajmującej się obróbką drewna. Decyzja – jak podkreśla kierownictwo nordyckiego koncernu – jest zbieżna z jego strategią, związaną z coraz większym zaangażowaniem na rynku drewnianych elementów budowlanych. Inwestycja ta ma zapewnić masową dostępność materiałów konstrukcyjnych...
Kolejne spotkanie Open House firmy Mark Andy dla studentów
22 kwietnia br. firma Mark Andy zorganizowała w swoim Centrum Demonstracyjnym w Warszawie pierwsze z zaplanowanych na ten rok spotkań typu Open House. Wzięła w nim udział ponad 40-osobowa grupa studentów 2. roku (studiów inżynierskich i magisterskich) z Zakładu Technologii Poligraficznych Instytutu Mechaniki i Poligrafii Politechniki Warszawskiej oraz przedstawicieli kadry...
W marcu tego roku firmy Digiprint i Tilia Labs podpisały umowę dystrybucyjną. Tym samym Tilia dołącza do bogatego portfolio marek reprezentowanych w Polsce przez Digiprint, a tym samym poszerza ofertę rozwiązań dla drukarni, przetwórców tektury i przygotowalni fleksograficznych.
Agfa poinformowała o wprowadzeniu do swojej oferty SolidTune –przełomowego, jak zapewnia producent, oprogramowania dedykowanego wytwarzaniu różnych produktów (m.in. opakowań) w technice offsetowej. Jego zastosowanie ma pozwolić na redukcję zużycia farby oraz zwiększyć wydajność działań na etapie prepress, poprawić jakość reprodukcji, a także zredukować...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764