logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Pryzmat testuje wydajność tonerów

  PR 12.03.2006, przeczytano 2098 razy

Produkowane przez PRYZMAT tonery są testowane zgodnie z międzynarodową normą ISO/IEC 19752. Wrocławska firma jest pierwszą w Polsce w branży reprodukowanych materiałów do drukowania, która zainwestowała w profesjonalne testy swoich tonerów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pryzmat-testuje-wydajnosc-tonerow,3670,artykul.html

Podczas półrocznych badań laboratorium firmy zużyło 335 tysięcy stron papieru o wadze 1,6 tony. Stosowanie ISO/IEC 19752 zalecają renomowani producenci drukarek i tonerów, m.in. HP i Lexmark.

Trudno wyobrazić sobie dzisiaj biuro czy firmę bez drukarki. A ta, do niezawodnego działania potrzebuje tonera. To od niego zależy w dużej mierze jakość, wydajność, komfort i bezpieczeństwo drukowania. Tymczasem na rynku dostępny jest bardzo szeroki asortyment materiałów barwiących – od oryginalnych markowych tonerów, przez profesjonalnie reprodukowane, po najtańsze materiały nabijane w amatorskich warunkach. Jak oszczędzać zachowując wydajność i bezpieczeństwo drukowania?


PRYZMAT zainwestował we własne laboratorium. Zgodnie z normą ISO przebadano 13 typów kaset LASER LINE do najpopularniejszych drukarek HP. W sumie, zgodnie z normą ISO/IEC 19752 przetestowano 117 sztuk kaset przy użyciu 39 drukarek. Podczas testów zadrukowanych zostało 335 000 stron papieru, który ważył 1,6 tony. Podczas badań w pomieszczeniu laboratoryjnym prowadzony był ciągły pomiar temperatury i wilgotności. Nad sprawnością drukarek przez cały czas czuwał serwis PRYZMATu. Badanie kaset odbywa się pod nadzorem i przy ścisłej współpracy ze specjalistycznym, niezależnym laboratorium ELTEST z Warszawy.


Wydajność wszystkich testowanych przez PRYZMAT kaset okazała się równie duża (w wielu przypadkach nawet lepsza) jak produktów najlepszych światowych marek kartridży laserowych.

Przetestowane kasety należą do najpopularniejszych produktów PRYZMATu. W najbliższym czasie ruszą testy kolejnych produktów, w tym kaset Laser Line do drukarek Lexmark.


PRYZMAT przykłada dużą wagę do jakości i niezawodności swoich produktów. Firma daje gwarancję niezawodnego funkcjonowania tonerów i naboi atramentowych podczas całego okresu ich użytkowania. “Testy prowadzone zgodnie z normą ISO są kolejnym etapem naszej polityki jakości” – mówi Jerzy Osiński, współwłaściciel PRYZMATu. “Liczymy również, że ta międzynarodowa norma uporządkuje postępowania przetargowe, w których obecnie prowadzone są dyskusje nad definicją produktów fabrycznie nowych i reprodukowanych. ISO/IEC 19752 udowadnia, ze jakość różnie produkowanych tonerów może być porównywalna”.

ISO/IEC 19752

Do niedawna testy wydajności drukowania prowadzone były odrębnie, według rozmaitych metodologii przez poszczególnych producentów. Od 16 czerwca 2004 roku jest dostępny standard wydajności kaset z tonerem do monochromatycznych drukarek laserowych Międzynarodowej Organizacji Normalizacyjnej ISO/IEC 19752. Został opracowany przez komitet techniczny ds. sprzętu biurowego Organizacji w Szwajcarii. W skład komitetu wchodzili przedstawiciele krajowych instytucji normalizacyjnych państw członkowskich i reprezentanci różnych grup branżowych - producentów drukarek, firm reprodukujących tonery oraz laboratoriów testowych. Międzynarodowa Organizacja Normalizacyjna (ISO – International Organisation of Standards) jest siecią krajowych instytutów normalizacyjnych 147 państw. ISO ustanawia dobrowolne standardy mające na celu normalizację jakości, zapewnienie klientom gwarancji dotrzymywania przez producentów odpowiednich parametrów, sprawność zarządzania i przestrzeganie norm ochrony środowiska.


ISO/IEC 19752 rygorystycznie określa zasady testowania wydajności tonerów – wygląd i ustawienia dokumentu drukowanego, ilość testowanych kaset, parametry środowiska – temperatura i wilgotność. Dzięki temu wyniki testów są porównywalne i powtarzalne. Wydajność kasety z tonerem określa się stosując pomiar długości cyklu eksploatacji oparty na zliczeniu czytelnie wydrukowanych stron. Kasety z tonerem muszą być testowane w minimum trzech różnych drukarkach. Minimalna ilość kaset tego samego typy wynosi 9. ISO/IEC 19752 umożliwia klientom wiarygodną i obiektywną ocenę oraz porównanie kaset różnych marek.

PRYZMAT to wiodący w Polsce producent reprodukowanych materiałów do drukarek. Firma skupując zużyte tonery i głowice atramentowe - przetwarza rocznie 250 ton odpadów. Wartość skupionych od klientów tonerów i głowic atramentowych sięga rocznie 12 mln złotych. W oparciu o proces recyklingu materiałów do drukowania firma produkuje ponad 400000 tonerów i głowic rocznie. W Europie około 20 procent tonerów i naboi atramentowych to produkty reprodukowane. Wraz z wzrostem świadomości ekologicznej oraz wdrażaniem dyrektyw Unii Europejskiej, ten sektor gospodarki będzie się rozwijał.

Grupa Pryzmat to również 40 punktów handlowych w całym kraju, które w sumie zatrudniają blisko 300 osób. Od dwóch lat trwa ekspansja zagraniczna firmy. Działają dwa punkty sprzedaży w Wilnie oraz po jednym w Bratysławie i Bremie. Obroty grupy handlowej Pryzmat sięgają 60 mln złotych rocznie. Wynik finansowy na rok 2005 planowany jest na poziomie 6 mln złotych brutto.

Źródło: PR Time

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Aleksandra Siewierska awansowała na stanowisko Head of Client’s Operations w agencji K2 Create
Aleksandra Siwierska awansowała w ramach struktury K2 Create na stanowisko Head of Client’s Operations, a do zakresu jej nowych obowiązków należy zarządzanie 10-osobowym zespołem dedykowanym do działań dla platformy Netflix w obszarze komunikacji marki w mediach społecznościowych (obsługa klienta, zarządzanie projektami, strategia, kreacja). Aleksandra Siewierska...
Merservice zadba o widoczność farb i produktów Śnieżka w sieciach PSB i Bricomarche
Spółka MerService, specjalizująca się we wsparciu sprzedaży, świadczy usługi merchandisigowe produktów opatrzonych znakiem towarowym Śnieżka Trade of Colours w wybranych punktach sprzedaży.
Praca managera influencera: IMOK Future of Skills #4
Jak wygląda świat influencer marketingu od kuchni i czym zajmuje się manager influencera? Na te pytania znajdziesz odpowiedź podczas IMOK Future of Skills #4 -Influencer marketing - trendy, wyzwania i specyfika pracy managera influencera. Dowiesz się, jak współpracować z twórcami internetowymi, czym zajmuje się manager influencera i dlaczego warto nim zostać?
Należące do grupy marketingowej Good One agencje Good One PR, Social Lama oraz SeoFly poprowadzą kompleksową obsługę komunikacyjną platformy Getaway, pełniącej funkcję inteligentnego kreatora podróży “szytych na miarę”. Zakres współpracy obejmuje PR korporacyjny i produktowy, działania w mediach społecznościowych, a także realizację kampanii SEO i...
Awanse w grupie Dentsu Polska
Mateusz Sikorski oraz Aleksander Łukomski awansują w strukturach dentsu Polska. Obaj objęli stanowisko Client Partnerów w pionie Creative i pokierują zespołami odpowiedzialnymi za obsługę kluczowych klientów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764