logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Przeciek: Dear President Buzek, podpisujcie ACTA bez zbędnych pytań!

   06.02.2012, przeczytano 2097 razy
ilustracja
Jerzy Buzek fot. Parlament Europejski

Jak wynika z ujawnionego właśnie przecieku, organizacje reprezentujące przemysł zainteresowany wprowadzeniem przepisów ACTA apelowały do przewodniczącego Parlamentu Europejskiego Jerzego Buzka o szybkie podpisanie porozumienia bez zasięgania opinii Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości. Zdaniem reprezentantów przemysłu sprawdzanie zgodności ACTA z prawem unijnym grozi... opóźnieniem podpisania porozumienia!


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/przeciek%3A-dear-president-buzek%2C-podpisujcie-acta-bez-zbednych-pytan%21,14550,artykul.html

Ujawniony właśnie dokument dowodzi, że organizacje reprezentujące interesy tradycyjnego przemysłu wydawniczo-rozrywkowego, m.in. BSA oraz IFPI usiłowały przekonać szefa Europarlamentu do bezmyślnego podpisania porozumienia ACTA, bez przeanalizowania zgodności jego zapisów z obowiązującymi w Unii Europejskiej przepisami.

W opublikowanym przez TorrentFreak w serwisie Scribd liście datowanym na 20 kwietnia, przedstawiciele przemysłu deklarują zrozumienie dla tych członków Parlamentu Europejskiego, którzy chcieliby zasięgnąć w sprawie ACTA opinii Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości. Jednocześnie jednak wyrażają obawę, że takie fanaberie mogłyby opóźnić przyjęcie porozumienia i osłabić pozycję Unii jako lidera w efektywnym egzekwowaniu praw własności intelektualnej...

Najwyraźniej przemysłowi rozrywkowemu nie przeszkadzało dwuletnie przeciąganie tajnych negocjacji nad kształtem dokumentu. Kiedy wreszcie udało się go wstępnie „przyklepać”, korporacje przemysłowe oczekują po politykach aby szybciutko, bez zbędnych ceregieli i oglądania się na zgodność z zasadami prawa przepchnąć ACTA oficjalnie, przez Europarlament. Najzabawniejszy wydaje się tu argument o odebraniu Unii roli „lidera” w globalnym egzekwowaniu praw własności intelektualnej. UE nie odgrywała nigdy takiej roli, nie będąc przecież „liderem” w eksporcie tego typu dóbr – w przeciwieństwie np. do USA, które były inspiratorem i są głównym beneficjentem umowy ACTA.

Przypomnijmy, że zaskarżenie przepisów ACTA do ETS jest jednym ze sposobów na zablokowanie przyjęcia porozumienia przez Parlament Europejski. Najbardziej oczywistym sposobem na zablokowanie ACTA jest odrzucenie go przez Europarlament podczas głosowania. Gdyby te dwie metody zawiodły, przepisy porozumienia (poza rygorami karnymi) obowiązywałyby w Polsce na podstawie przepisów unijnych, niezależnie od tego czy nasz kraj ratyfikuje porozumienie.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

a USA podobno nie podpisały ACTA! :)

avatar użytkownika
,

USA podpisały ale póki co nie ratyfikowały.  

Najnowsze w tym dziale

Co i za ile kupujemy pod choinkę?
Badanie przeprowadzone przez PayPo już kolejny raz potwierdza, że większość z nas lubi kupować prezenty świąteczne i szuka takich, które sprawią najbliższym przyjemność. Co czwarta pytana osoba na upominki wyda ponad 250 zł więcej niż w ubiegłym roku.
Kryzysometr 2024 - internet i polityka na czele zagrożeń wizerunkowych
Najnowszy odczyt wskaźnika „Kryzysometr”, opracowywanego corocznie przez agencję Alert Media Communications, wyniósł 56%, co oznacza symboliczny wzrost o jeden punkt procentowy w stosunku do ubiegłorocznego badania. Na czele listy spodziewanych zagrożeń na 2025 rok znalazły się problemy płynące z internetu, w tym zwłaszcza fake news i fale negatywnych komentarzy, a także...
Bogaci chętniej kupują w e-sklepach o gorszej reputacji
Firmy sprzedające w internecie i oceniane nisko, tj. posiadające średnio tylko dwie gwiazdki, są akceptowane blisko cztery razy częściej przez osoby zamożne, czyli takie które zarabiają powyżej 9 tys. złotych na rękę miesięcznie, niż przez Polaków zarabiających poniżej średniej krajowej, wynika z najnowszych badań Trustmate.io. Co jest przyczyną tego stanu? Czy mamy do...
Jak kupuje się kosmetyki? Ścieżki zakupowe Polek
Platforma KWC by Wizaz.pl przeprowadziła kompleksowe badanie zachowań konsumentek w branży beauty. Raport „Jak Polki kupują kosmetyki?” to wynik analizy opinii ponad 1700 respondentek z różnych grup demograficznych. Wnioski rzucają światło na to, co kieruje współczesnymi konsumentkami podczas zakupów kosmetycznych i jakie trendy zyskują na znaczeniu.
Europejczycy korzystają z pirackich treści online 10 razy w miesiącu
Według najnowszego raportu EUIPO piractwo internetowe wśród europejskich internautów utrzymuje się na stałym poziomie w porównaniu z ubiegłym rokiem i wynosi 10 dostępów do nielegalnych treści miesięcznie na użytkownika internetu. Treści telewizyjne stanowią połowę wszystkich przypadków nielegalnego dostępu – średnio 5...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764