logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Przedsiębiorcy a sabotowanie konkurenta w Internecie

  PR 20.08.2020, przeczytano 748 razy

Według raportu opublikowanego przez Reboot Digital jeden na pięciu właścicieli firm podjąłby nieuczciwe działania online w celu unicestwienia swojego konkurenta, gdyby wiedział, że ujdzie mu to na sucho.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/przedsiebiorcy-a-sabotowanie-konkurenta-w-internecie,388152,artykul.html

Sabotowanie konkurenta biznesowego jest zjawiskiem znanym od wieków. Jednak Internet niesie ze sobą wiele nowych możliwości. Tego typu działania przybierają różne formy, można zdyskredytować produkty rywala za pomocą fałszywych negatywnych recenzji, włamać się do jego witryny internetowej lub przeprowadzić kampanię spamerską.

Reboot Digital przeprowadził ankietę wśród 1672 właścicieli firm, żeby dowiedzieć się, które branże są skłonne postępować nieetycznie w stosunku do konkurentów.  81,7 proc. respondentów stwierdziło, że nie rozważałoby szkodzenia operacjom online konkurenta biznesowego, zaś 18,3 proc. nie wahałoby się zrealizować złośliwego planu wobec przeciwnika. Osoby chętne do podjęcia nieuczciwych działań podawały różne powody, dla których rozważyłyby zniszczenie konkurencji. Najwięcej - 30 proc. twierdzi, że ma po prostu lepszy produkt, zaś 18 proc. uważa, że to dobry sposób, aby rywal stracił swoich klientów. Inni tłumaczą, że zastosowaliby takie metody jako odwet, bowiem ich konkurent wykorzystuje czarne SEO (15 proc) oraz w celu uzyskania przewagi (15 proc).  

Wśród branż najczęściej skłonnych do podejmowania nieczystej gry znalazły się rekrutacja i HR (25%), a następnie reklama / marketing / PR (22 proc) finanse (19 proc.) oraz twórczość artystyczna (14 proc).  Natomiast wśród nikczemnych metod, którymi chcieliby posługiwać się przedsiębiorcy zdecydowanie przeważa publikowanie fałszywych recenzji na popularnych platformach internetowych (57 proc). Kolejne miejsca zajęły wynajęcie influencera wystawiającego negatywne recenzje ( 26 proc.) prowadzenie negatywnej kampanii SEO (14 proc). Włamanie na stronę internetową (3 proc.).

- Wyniki badań przeprowadzonych przez Reboot Digital nie są dla nas żadnym zaskoczeniem. Niejednokrotnie spotkaliśmy się z sytuacjami, w których klienci byli ofiarami ataków zleconych przez swoją konkurencję. Na szczęście nie są to przypadki nagminne. Co zachęcające, 99,7 proc. ankietowanych przez Reboot Digital nie sabotowało konkurenta, a zaledwie 0,3 proc. przyznało, że zaszkodziło reputacji internetowej innej firmy, z którą konkurują. Jednak problemu nie można bagatelizować, tym bardziej, że w darknecie można bez problemu zamówić atak DDoS czy skorzystać z usługi „ransomware as a service”. - mówi Mariusz Politowicz z firmy Marken dystrybutora Bitdefender w Polsce.

Źródło: Bitdefender

www.bitdefender.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Z okazji Dnia Babci i Dziadka Ministerstwo Cyfryzacji rusza z kampanią, która łączy pokolenia. We współpracy z RMF FM zaprasza do udziału w konkursie, w którym słuchacze mogą podzielić się historiami z ich dziadkami i babciami w roli głównej. Najciekawsze opowieści zostaną nagrodzone, a ich autorzy będą mieli okazję podzielić się nimi na antenie...
Aktor John David Washington w kampanii Tom Ford
Aktor John David Washington weźmie udział w nowej kampanii promującej kultowy zapach Bois Pacifique marki TOM FORD, będącej wyrazem witalności i swobody wyrażenia siebie bez jakichkolwiek obaw.
Żabka wchodzi w retail media. Uruchamia Żabka Ads
Żabka Ads – Shopper-Driven Media to nowe narzędzie pozwalające reklamodawcom na skuteczne docieranie do milionów odbiorców, codziennie dokonujących zakupów w sklepach Żabka. Dzięki dobrze rozwiniętej infrastrukturze cyfrowych nośników, których jest już ponad 1500, klienci na ekranach będą mogli zobaczyć już nie tylko oferty produktowe, ale...
Dentsu CEE Summit 2025 – „Return on Impact”
W dniach 15-16 stycznia 2025 roku, w historycznej przestrzeni Fabryki Norblina, odbył się największy event dentsu w tej części świata, podczas którego spotkali się cenieni eksperci, klienci i partnerzy dentsu tworząc przestrzeń do dyskusji, nowych pomysłów, wspierania innowacji i odkrywanie przyszłych możliwości wspólnego rozwoju. Dla dentsu CEE to był też...
Grupa RW przejmuje nośniki DOOH od firmy M3 w Krakowie i Rzeszowie
Grupa RW dynamicznie buduje swoją ofertę cyfrowych nośników reklamy zewnętrznej. Firma właśnie przejęła 10 lokalizacji i 21 ekranów DOOH w Krakowie i Rzeszowie, które dotychczas należały do firmy M3 Reklama. Dzięki temu Grupa RW umacnia swoją obecność na rynku reklamy zewnętrznej oraz stawia kolejny krok w rozwoju ogólnopolskiej sieci DOOH,...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764