logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Przedsiębiorcy a sabotowanie konkurenta w Internecie

  PR 20.08.2020, przeczytano 704 razy

Według raportu opublikowanego przez Reboot Digital jeden na pięciu właścicieli firm podjąłby nieuczciwe działania online w celu unicestwienia swojego konkurenta, gdyby wiedział, że ujdzie mu to na sucho.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/przedsiebiorcy-a-sabotowanie-konkurenta-w-internecie,388152,artykul.html

Sabotowanie konkurenta biznesowego jest zjawiskiem znanym od wieków. Jednak Internet niesie ze sobą wiele nowych możliwości. Tego typu działania przybierają różne formy, można zdyskredytować produkty rywala za pomocą fałszywych negatywnych recenzji, włamać się do jego witryny internetowej lub przeprowadzić kampanię spamerską.

Reboot Digital przeprowadził ankietę wśród 1672 właścicieli firm, żeby dowiedzieć się, które branże są skłonne postępować nieetycznie w stosunku do konkurentów.  81,7 proc. respondentów stwierdziło, że nie rozważałoby szkodzenia operacjom online konkurenta biznesowego, zaś 18,3 proc. nie wahałoby się zrealizować złośliwego planu wobec przeciwnika. Osoby chętne do podjęcia nieuczciwych działań podawały różne powody, dla których rozważyłyby zniszczenie konkurencji. Najwięcej - 30 proc. twierdzi, że ma po prostu lepszy produkt, zaś 18 proc. uważa, że to dobry sposób, aby rywal stracił swoich klientów. Inni tłumaczą, że zastosowaliby takie metody jako odwet, bowiem ich konkurent wykorzystuje czarne SEO (15 proc) oraz w celu uzyskania przewagi (15 proc).  

Wśród branż najczęściej skłonnych do podejmowania nieczystej gry znalazły się rekrutacja i HR (25%), a następnie reklama / marketing / PR (22 proc) finanse (19 proc.) oraz twórczość artystyczna (14 proc).  Natomiast wśród nikczemnych metod, którymi chcieliby posługiwać się przedsiębiorcy zdecydowanie przeważa publikowanie fałszywych recenzji na popularnych platformach internetowych (57 proc). Kolejne miejsca zajęły wynajęcie influencera wystawiającego negatywne recenzje ( 26 proc.) prowadzenie negatywnej kampanii SEO (14 proc). Włamanie na stronę internetową (3 proc.).

- Wyniki badań przeprowadzonych przez Reboot Digital nie są dla nas żadnym zaskoczeniem. Niejednokrotnie spotkaliśmy się z sytuacjami, w których klienci byli ofiarami ataków zleconych przez swoją konkurencję. Na szczęście nie są to przypadki nagminne. Co zachęcające, 99,7 proc. ankietowanych przez Reboot Digital nie sabotowało konkurenta, a zaledwie 0,3 proc. przyznało, że zaszkodziło reputacji internetowej innej firmy, z którą konkurują. Jednak problemu nie można bagatelizować, tym bardziej, że w darknecie można bez problemu zamówić atak DDoS czy skorzystać z usługi „ransomware as a service”. - mówi Mariusz Politowicz z firmy Marken dystrybutora Bitdefender w Polsce.

Źródło: Bitdefender

www.bitdefender.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764