logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Przedsiębiorcy a sabotowanie konkurenta w Internecie

  PR 20.08.2020, przeczytano 678 razy

Według raportu opublikowanego przez Reboot Digital jeden na pięciu właścicieli firm podjąłby nieuczciwe działania online w celu unicestwienia swojego konkurenta, gdyby wiedział, że ujdzie mu to na sucho.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/przedsiebiorcy-a-sabotowanie-konkurenta-w-internecie,388152,artykul.html

Sabotowanie konkurenta biznesowego jest zjawiskiem znanym od wieków. Jednak Internet niesie ze sobą wiele nowych możliwości. Tego typu działania przybierają różne formy, można zdyskredytować produkty rywala za pomocą fałszywych negatywnych recenzji, włamać się do jego witryny internetowej lub przeprowadzić kampanię spamerską.

Reboot Digital przeprowadził ankietę wśród 1672 właścicieli firm, żeby dowiedzieć się, które branże są skłonne postępować nieetycznie w stosunku do konkurentów.  81,7 proc. respondentów stwierdziło, że nie rozważałoby szkodzenia operacjom online konkurenta biznesowego, zaś 18,3 proc. nie wahałoby się zrealizować złośliwego planu wobec przeciwnika. Osoby chętne do podjęcia nieuczciwych działań podawały różne powody, dla których rozważyłyby zniszczenie konkurencji. Najwięcej - 30 proc. twierdzi, że ma po prostu lepszy produkt, zaś 18 proc. uważa, że to dobry sposób, aby rywal stracił swoich klientów. Inni tłumaczą, że zastosowaliby takie metody jako odwet, bowiem ich konkurent wykorzystuje czarne SEO (15 proc) oraz w celu uzyskania przewagi (15 proc).  

Wśród branż najczęściej skłonnych do podejmowania nieczystej gry znalazły się rekrutacja i HR (25%), a następnie reklama / marketing / PR (22 proc) finanse (19 proc.) oraz twórczość artystyczna (14 proc).  Natomiast wśród nikczemnych metod, którymi chcieliby posługiwać się przedsiębiorcy zdecydowanie przeważa publikowanie fałszywych recenzji na popularnych platformach internetowych (57 proc). Kolejne miejsca zajęły wynajęcie influencera wystawiającego negatywne recenzje ( 26 proc.) prowadzenie negatywnej kampanii SEO (14 proc). Włamanie na stronę internetową (3 proc.).

- Wyniki badań przeprowadzonych przez Reboot Digital nie są dla nas żadnym zaskoczeniem. Niejednokrotnie spotkaliśmy się z sytuacjami, w których klienci byli ofiarami ataków zleconych przez swoją konkurencję. Na szczęście nie są to przypadki nagminne. Co zachęcające, 99,7 proc. ankietowanych przez Reboot Digital nie sabotowało konkurenta, a zaledwie 0,3 proc. przyznało, że zaszkodziło reputacji internetowej innej firmy, z którą konkurują. Jednak problemu nie można bagatelizować, tym bardziej, że w darknecie można bez problemu zamówić atak DDoS czy skorzystać z usługi „ransomware as a service”. - mówi Mariusz Politowicz z firmy Marken dystrybutora Bitdefender w Polsce.

Źródło: Bitdefender

www.bitdefender.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Czy konsumenci sceptycznie odnoszą się do nowych logotypów marek?
Ponad 40% badanych1 zwraca uwagę na logotypy produktów, które kupuje. Jednak, kiedy marki zmieniają swoją identyfikację wizualną zauważa to zaledwie 15,8% respondentów. Dla łącznie ponad 60% badanych zmiana logo nie jest pozytywnym doświadczeniem. O to, jaki jest stosunek Polaków do identyfikacji graficznej ich ulubionych marek oraz zmian...
Agencja dentsu X (dentsu Polska) rozszerza współpracę eventową z Bacardi-Martini i odpowiada za obsługę kolejnej marki z portfolio firmy – whisky Aberfeldy. Dotychczas współpraca obejmowała aktywacje dla marek Bacardi, Dewar's i Martini.
Do najnowszej kampanii kosmetyków bebeauty dostępnych w sieci sklepów Biedronka zaangażowano prezenterkę telewizyjną Martę Manowską oraz popularne influencerki z branży beauty. Za aktywację obejmującą platformy YouTube, TikTok, Instagram i Facebook odpowiada Lifetube – lider rynku influencer marketingu i ekonomii twórców. 
Oneplus celebruje 10. urodziny
Marka OnePlus świętuje dziesięciolecie swojego istnienia. Przez dekadę udało jej się stworzyć nie tylko wyjątkowe produkty, ale także zbudować silną Społeczność. By pokazać, jak ważna dla OnePlus jest więź z fanami, najnowszy model flagowego smartfona OnePlus 12 zostanie wydany w specjalnym opakowaniu.
More Bananas: marketingowy kalendarz adwentowy w wersji online
Jak sami o sobie mówią: na co dzień karmią wiedzą i emocjami. W grudniu postanowili umilić czas oczekiwania na święta. Krakowska agencja marketingowa wypuściła kalendarz adwentowy w wersji online dla wszystkich pasjonatów marketingu. A w nim prezenty, ciekawostki z branży i materiały premium.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764