logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Przedsiębiorcy liczą, że niebawem wyjdą na prostą

  PR 04.08.2020, przeczytano 290 razy
ilustracjastrzałka

Połowa polskich MŚP ocenia, że już niebawem, bo jesienią ich sytuacja będzie dobra lub bardzo dobra – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie mBanku. Ma im w tym pomóc m.in. rozwój biznesu w sieci. W tym czasie aż 71 proc. badanych rozważa wejście na rynek e-commerce. Aby ich w tym wesprzeć mBank przygotował kampanię społeczną Cyfrowe rewolucje, a w niej - cykl bezpłatnych webinarów. Pierwsze spotkanie już 29 lipca.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/przedsiebiorcy-licza%2C-ze-niebawem-wyjda-na-prosta,387987,artykul.html

Pandemia COVID-19 i związane z nią spowolnienie gospodarcze negatywnie wpłynęło na kondycję mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw. W badaniu mBanku zatytułowanym „Badanie Firm MŚP w dobie COVID-19"1, jedynie 35 proc. firm ocenia swoją sytuację jako dobrą lub bardzo dobrą. Jednak MŚP raczej pozytywnie patrzą w przyszłość. Połowa firm ocenia, że już w listopadzie ich sytuacja będzie dobra lub bardzo dobra.  MŚP nie widzą w kryzysie szansy dla swojego biznesu (takie zdanie podziela tylko 22 proc. firm), jednak uważają, że po zniesieniu dużej części ograniczeń  popyt na ich usługi się zwiększy (takie zdanie wyraża 43 proc. firm). Przewidują też dalszy wzrost popytu po ustąpieniu epidemii (55 proc.).

Względnie optymistyczna ocena sytuacji wynika zapewne stąd, że połowa firm w momencie badania działała tak jak wcześniej, 46 proc. w nieco ograniczonym zakresie , a tylko 1 proc. firm zakończyło lub zawiesiło działalność.

E-commerce lekiem na kryzys

Ograniczenia w wyniku pandemii COVID-19 w jeszcze większym stopniu uświadomiły   firmom, jak duży potencjał ma rynek e-commerce. Badanie mBanku wykazało, że aż 71 proc. firm, które w większości oferują swoje produkty lub usługi stacjonarnie, rozważa wejście na rynek e-commerce w ciągu najbliższych 6 miesięcy, w tym co czwarta firma jest na ten krok zdecydowana. O rosnącym znaczeniu sprzedaży online, już nie tylko w czasach pandemii, świadczy też fakt, że 40 proc. firm, które prowadziły wcześniej działalność w e-commerce, zamierza utrzymać ją na tym samym poziomie, a ponad połowa planuje ją rozwijać.

Wśród barier dla takiego rozwoju firmy  wymieniają: dużą konkurencję (20 proc.), brak popytu i wysokie koszty reklamy (po 9 proc.). Często problemem jest też brak odpowiedniego zaplecza technicznego.

Wiedza na wagę złota

Jak zacząć swoją przygodę z handlem internetowym? Skąd czerpać wiedzę? Polskie MŚP, które wzięły udział w badaniu przyznają, że korzystają z wielu źródeł. Najwięcej z nich – 30 proc. – poszukuje informacji wśród swoich znajomych lub innych przedsiębiorców, 19 proc. zgłębia temat w prasie branżowej, a 14 proc. uczestniczy w darmowych szkoleniach i webinarach.

Porad na temat rozwoju działalności online przedsiębiorcy mogą szukać również na edukacyjnej stronie internetowej mbank.pl/cyfrowerewolucje, która jest częścią kampanii społecznej Cyfrowe rewolucje. To na niej mBank udostępnia materiały poradnikowe, artykuły eksperckie, raporty i webinaria branżowe, w trakcie których przedsiębiorcy uzyskają porady z różnych dziedzin biznesu e-commerce.

Najbliższy webinar odbędzie się 29 lipca o godzinie 18.30. Podczas spotkania eksperci opowiedzą o pierwszych krokach jakie trzeba zrobić by zacząć sprzedawać w sieci. Maciej Cebertowicz ze Sky-Shop, Tomasz Cincio z RedCart i Jarosław Stefański z mBanku podpowiedzą z jakich narzędzi warto skorzystać na start, by postawić sklep i przyjąć pierwsze płatności. Kolejne webinary planowane są co dwa tygodnie – w środowe wieczory.

Źródło: mBank

www.mbank.pl

Dodatkowe informacje:

1 „Badanie firm MŚP w dobie COVID-19”, OpinionWay Polska na zlecenie mBanku, badanie metodą CATI na grupie N=301 firm MŚP w Polsce, które osiągają obroty między 10 a 50 mln zł. rocznie, 24 czerwca 2020 r.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

O wsparcie dla podmiotów organizujących targi i dla nich pracujących zwraca się do posłów na sejm Polska Izba Przemysłu Targowego (PIPT). Chodzi m.in. o objęcie firm „około targowych” dalszymi świadczeniami postojowymi czy zwolnieniem ich z obowiązku płacenia składek ZUS. Sejm zajmie się teraz tzw. Tarczą Turystyczną, która zawierać ma zapisy dotyczące branży...
Podatkiem w reklamę, czyli kowal zawinił...
1,6 zł mld rocznie. Tyle chce uszczknąć z reklamowego tortu Solidarna Polska, proponując objęcie mediów podatkiem od reklam. „Media są słabsze, więc nie będą stawiały dużego oporu” – mówi „Dziennikowi Gazecie Prawnej” rozmówca z ugrupowania Zbigniewa Ziobry.
O uwzględnienie firm około targowych przy udzielaniu pomocy dla poszkodowanych przez epidemie branż w tzw. Tarczy Turystycznej – zwraca się do senatorów Polska Izba Przemysłu Targowego. Proponuje też m.in. wprowadzenie do procedowanego projektu ustawy dodatkowych zapisów, np. o zwolnienie firm z płacenia składek ZUS i o dopłaty dla pracowników – do 31...
Raport branżowy KUPS: Sprawdzone sposoby na spotkanie z konsumentem
W dobie przesycenia informacją i olbrzymiego wyboru produktów spożywczych na sklepowych półkach nie jest łatwo przyciągnąć uwagę konsumenta i zachęcić go do zakupu. Nawet mając produkt najlepiej dopasowany do oczekiwań naszej grupy docelowej, możemy mieć trudność z dotarciem do niej bez wyróżnienia właściwych informacji. Co jest teraz ważne dla...
Resort finansów prowadzi prace nad wdrożeniem ogólnopolskiego systemu do rezerwacji wizyt w urzędzie skarbowym. Z e-rezerwacji podatnicy mogą już korzystać w urzędach na terenie podlaskiej i wielkopolskiej izby skarbowej - informuje portal Prawo.pl.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764