logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Przedstawiciele polskich drukarń w zakładach Fujifilm i w europejskiej siedzibie Komori

  PR 09.12.2013, przeczytano 1720 razy
ilustracjastrzałka

Ponad trzydzieści osób, reprezentujących drukarnie offsetowe z całej Polski, wzięło udział w wyjeździe do Holandii, zorganizowanym przez firmę Reprograf i polski oddział Fujifilm Europe. Pierwszy dzień ich wizyty poświęcono na zwiedzanie zakładów produkcyjnych Fujifilm w Tilburgu – największej na świecie fabryki płyt offsetowych tego producenta. W drugim dniu goście z Polski wzięli udział w Dniach Otwartych firmy Komori Europe, a następnie odwiedzili drukarnię Ipskamp Drukkers – użytkownika maszyny wyposażonej w unikalną technologię H-UV.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/przedstawiciele-polskich-drukarn-w-zakladach-fujifilm-i-w-europejskiej-siedzibie-komori,20403,artykul.html

Listopadowa wizyta polskich drukarzy w Holandii stanowiła swego rodzaju podsumowanie prawie rocznej już współpracy Fujifilm i Reprografu. W wyjeździe wzięli udział zarówno obecni jak i potencjalni użytkownicy płyt offsetowych pierwszej z wymienionych firm. Nie zabrakło też przedstawicieli drukarń, które pracują na offsetowych maszynach drukujących firmy Komori, reprezentowanej od niemal dziesięciu lat w naszym kraju przez Reprograf. Ta synergia – uwzględniająca rozwiązania dwóch japońskich producentów – zaowocowała rozbudowanym programem wizyty.

Fujifilm: proekologiczna produkcja w Tilburgu

Zakłady Fujifilm Europe w Tilburgu to największa na świecie fabryka materiałów eksploatacyjnych tej firmy, dedykowanych dla branży poligraficznej. Istniejąca od 1982 roku, obsługująca cały rynek europejski, a także Afrykę i Środkowy Wschód. Przedstawiciele polskich drukarń mieli okazję obejrzeć z bliska jedną z linii produkcyjnych, na której wytwarzane są fioletowe i termiczne płyty offsetowe. Duże zainteresowanie wzbudziły centrum testowe płyt (gdzie zgromadzono maszyny drukujące i naświetlarki różnych dostawców) oraz magazyn wysokiego składowania, gdzie na stałe „leżakuje” około 400 gigantycznych, kilkutonowych zwojów z przygotowanym do produkcji aluminium.

Zwiedzanie części produkcyjnej poprzedziła prezentacja współprowadzona przez Bartosza Grzędę – kierownika sprzedaży rozwiązań poligraficznych w polskim oddziale Fujifilm Europe. Przedstawiono podczas niej sylwetkę firmy, z naciskiem na portfolio działu systemów graficznych, którego roczne przychody przekraczają 2 mln euro. Gros z nich stanowi sprzedaż materiałów eksploatacyjnych, przede wszystkim płyt offsetowych, które w coraz większym stopniu charakteryzuje nie tylko wysoka jakość i wydajność, ale też proekologiczność (sporo miejsca poświęcono m.in. nowym, bezchemicznym płytom PRO-T3). Prezentacja uwzględniła też poszczególne etapy procesu produkcji płyt, realizowanym obecnie na trzech liniach wytwórczych. Najnowsza z nich została uruchomiona przed dwoma laty. Produkty wychodzące z każdej linii trafiają do wspólnego, prowadzonego przez firmę zewnętrzną centrum dystrybucyjnego, działającego w ramach zakładów w Tilburgu. Stąd zaś wysyłane są do licznych klientów firmy Fujifilm, także z Polski.

Komori: pod znakiem technologii H-UV

Podczas przebiegających pod hasłem „Printology H-UV” Dni Otwartych, zorganizowanych przez firmę Komori Europe, duży nacisk położono na innowacyjną technologię suszenia H-UV. Była ona zarazem tematem wiodącym sesji prezentacyjnej przygotowanej przez przedstawicieli firmy Reprograf. Po powitaniu ze strony Akihiro Komori,  prezesa Komori International Europe, głos zabrał Tadeusz Figurski – wiceprezes firmy Reprograf. Przedstawił on najważniejsze zalety technologii H-UV, m.in.: możliwość natychmiastowej obróbki arkuszy, wydajną realizację prac niskonakładowych, redukcję miejsca potrzebnego na posadowienie maszyny, eliminację prószenia itd. Co istotne, Reprograf wykorzystuje efekt synergii maszyn Komori H-UV i dedykowanych im płyt firmy Fujifilm. Następnie ze szczegółami wyposażenia maszyn posiadających system H-UV, a także z technicznymi aspektami samej technologii, gości z Polski zapoznali regionalni szefowie sprzedaży w firmie Reprograf – Stefan Piotrowski i Paweł Szpil.

Podczas Dni Otwartych prezentowane były trzy maszyny Komori, z których największe zainteresowanie wzbudził model Lithrone GL-540+C, pokazywany w wersji 5-kolorowej z wieżą lakierującą oraz z wbudowanym systemem H-UV. Demonstracje „na żywo” objęły kilka prac, realizowanych na różnych podłożach, uwzględniających w pełni automatyczną zmianę form drukowych. Do dyspozycji gości były też liczne próbki z wydrukami wykonanymi z zastosowaniem technologii H-UV; część z nich wykonano na nietypowych, trudnych w obróbce podłożach takich jak choćby IML.

Ostatnim punktem programu była wizyta w specjalizującej się w produkcji wysoko przetworzonych akcydensów drukarni Ipskamp Drukkers, będącej użytkownikiem dwóch arkuszowych maszyn offsetowych Komori Lithrone GL40P: 2-kolorowej oraz 8-kolorowej. Obie są wyposażone w system odwracania arkusza, druga z nich posiada także system suszenia H-UV, z lampami UV zamontowanymi po 4. zespole drukującym oraz na wykładaniu.

Mówi Tadeusz Figurski, wiceprezes firmy Reprograf: „Cieszymy się, że przedstawiciele polskich drukarń offsetowych tak licznie odpowiedzieli na nasze zaproszenie. Mamy nadzieję, że wizyty zarówno w zakładach Fujifilm, jak też w Europejskim Centrum Demonstracyjnym Komori, przybliżające m.in. tematykę technologii H-UV, były dla nich interesujące. Liczymy, że wyjazd ten przyczyni się do pogłębienia, a w przypadku kilku drukarń do rozpoczęcia współpracy z naszą firmą”.

Bartosz Grzęda, kierownik sprzedaży rozwiązań poligraficznych w polskim oddziale Fujifilm Europe, dodaje: „Większość uczestników wyjazdu do Holandii to nasi obecni klienci, dla których był on okazją do zobaczenia, jak przebiega proces wytwórczy płyt offsetowych Fuji. Mamy nadzieję, że wizyta utwierdziła ich w przekonaniu, że wybierając producenta  materiałów eksploatacyjnych postawili na właściwego partnera”.

Źródło: Reprograf SA

www.reprograf.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

API Foilmakers przejmuje United Foils Europe
Firma Aldus, wraz wchodzącą w skład tej grupy API Foilmakers, poinformowały o podpisaniu umowy definitywnego przejęcia United Foils Europe BV, wraz z jej spółkami zależnymi: United Transfer Technologies BV, Pack Vision BV, United Foils, Starfoil Technology Netherlands BV oraz Newfoil Machines.
Brother DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN: urządzenia typu 3w1
Firma Brother wprowadza do oferty 3 wydajne monochromatyczne urządzenia laserowe 3w1. Modele DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN są łatwe w konfiguracji oraz co ważne pozwalają na sprawne wygenerowanie wysokiej jakości wydruków. Urządzenia zostały tak stworzone, aby usprawnić proces druku i zmniejszyć jego koszt.
Sharp BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR: drukarki wielofunkcyjne
Sharp wprowadza trzy kolorowe urządzenia MFP (wielofunkcyjne) A4. Modele BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR dołączają do rosnącej linii produktów Sharp, zaprojektowanych dla dynamicznie zmieniających się, hybrydowych miejsc pracy przyszłości. Urządzenia gwarantują nowoczesną komunikację z rozbudowanymi funkcjami bezpieczeństwa oraz redukcję zużycia energii,...
Epson AM-C400 i AM-C550 - atramentowe drukarki A4
Epson kontynuuje rozwój autorskiej technologii druku atramentowego Heat-Free, rozszerzając ofertę dla biur o urządzenia wielofunkcyjne AM-C400 i AM-C550, które usprawniają pracę z dokumentami w formacie A4. Nowe modele zapewniają wszystkie cenione w produktach firmy Epson atuty związane z oszczędnością energii i wydajnością.
Opakowania z maszyną Revoria Press PC1120 w firmie Slodkie
Czekoladowa, karmelowa, bakaliowa – to kolejne linie słodyczy w firmie Slodkie. To producent personalizowanych słodyczy reklamowych, którego produkty z sukcesami uczestniczą w kampaniach największych światowych marek. Jest ich ponad 600 rodzajów, a każdy i dla każdego klienta musi być odpowiednio opakowany. Personalizacja opakowań, wysoka jakość, odpowiednie barwy – to tylko...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764