logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Przeglądarka Vivaldi – idealna dla marketera

  PR 20.02.2017, przeczytano 1158 razy
ilustracjastrzałka

Już od roku wymagający użytkownicy Internetu cieszą się z prężne rozwijanej przeglądarki Vivaldi, za której powstaniem stoi były współzałożyciel i Prezes Zarządu przeglądarki Opera, Jon Stephenson von Tetzchner.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/przegladarka-vivaldi-%E2%80%93-idealna-dla-marketera,31517,artykul.html

Przeglądarka Vivaldi - innowacyjna na przekór utartym stereotypom

Dla każdego marketera Internet to jedno z podstawowych narzędzi pracy. Podczas gdy inne przeglądarki wciąż kładą nacisk na redukcję funkcjonalności, Vivaldi idzie pod prąd - w równie prostym oraz estetycznym interfejsie dostarcza wielu innowacyjnych i użytecznych narzędzi oraz możliwość dostosowania do indywidualnego stylu pracy i potrzeb - co może zrewolucjonizować codzienną pracę w internecie, czyniąc ją znacznie płynniejszą, efektywniejszą/szybszą i przyjemniejszą.

Ustawienia kart

Można ustawić w dowolny i wygodny sposób np. można przypisać nazwy dowolnej grupie kart. Zmiana nazwy grupy kart jest niezwykle prosta — wystarczy kliknąć na grupę prawym przyciskiem myszy i wybrać „Zmień nazwę grupy kart”. Wybrana nazwa zostanie naniesiona na grupę kart. Jest to szczególnie przydatne w trakcie przeglądania stron o podobnej treści, np. monitoring mediów, media technologiczne, media społecznościowe, stocki ze zdjęciami/grafikami itd. Można równolegle na jednym ekranie mieć otwarte 2 lub więcej kart z podglądem – czyli np. czytamy artykuł branżowy bądź szukamy zdjęć na stocku a jednocześnie w tej samej karcie mamy otwarty profil Facebook i moderujemy dyskusję na firmowym profilu.

Pasek kart

Możliwość dowolnej personalizacji ustawień (położenia). Zarówno tradycyjnie u góry, jak i po lewej, bądź po prawej stronie ekranu lub na jego dole. Jak użytkownikowi wygodniej.


Motywy użytkownika

Możliwość dostosowania wyglądu i zmiany koloru interfejsu przeglądarki w trakcie przeglądania poszczególnych stron. Użytkownik może zarówno skorzystać z gotowych propozycji jak i stworzyć swój własny indywidualny motyw kolorystyczny. Możliwości personalizacji są miliony. A to dopiero początek odkrywania przeglądarki, bo co może mile użytkownika zaskoczyć, Vivaldi ma również interfejs adaptacyjny czyli dostosowuje się kolorystycznie do stron, które przegląda użytkownik. Vivaldi może też dostosowywać kolorystykę interfejsu do przeglądanych stron, dzięki czemu staną się one łatwe do rozpoznania (zidentyfikowania) pośród innych przeglądanych przez użytkownika stron.


Powiększenie stron

Powiększenie stron dla każdej karty oddzielnie to bardzo użyteczna funkcja pozwalająca na wygodne ich przeglądanie. Zakresy powiększenia to 20-500% oryginalnego rozmiaru strony. Jest to wyjątkowo użyteczne jeśli chce się sprawdzić czy np. zdjęcia na stronie www dobrze się wyświetlają (nie mają pikselozy przy powieszeniu) bądź, czy strona poprawnie wyświetla się na różnej wielkości monitorach. Używanie suwaka jest bardzo proste – wystarczy na dole karty ustawić dokładną wartość lub klikając w nią.


Panele w Przeglądarce Vivaldi

Panele umożliwiają łatwy dostęp do zakładek i zarządzanie nimi. Niezwykle poręczny panel notatek pozwala notować i zbierać ważne informacje ze stron - wraz z automatycznie zapisywanymi linkami skąd pochodzi dany tekst, a także automatycznie dodanymi zrzutami ekranów. W panelach webowych można umieścić podgląd często używanych stron, np. w celu śledzenia wydarzeń w mediach społecznościowych i ich obsługi.

Zrzuty z ekranu

Zrzuty z ekranu stały się ważnym narzędziem komunikacji. Dlatego teraz w Vivaldi można w prosty sposób uchwycić to, co widać na ekranie – bezpośrednio z poziomu okna przeglądarki. Nowa funkcja pozwala również na zapisywanie i udostępnianie zrzutów całych stron – włączając nawet to, co znajduje się poza aktualnie widocznym obszarem. Można też przechwycić wybrany wycinek ekranu, w tym również interfejs samej przeglądarki. Jednym ze sposobów wykonania zrzutu ekranu w Vivaldi jest skorzystanie z ikony aparatu na pasku stanu.


Sesje

Pozwalają na natychmiastowe zapamiętanie wszystkich otwartych kart, np. z jednego projektu i przełączyć się na inny zestaw kart, z drugiego projektu. Można też mieć otwartych równocześnie kilka otwartych okien i w każdym (zapamiętywać i otwierać) karty z innego projektu.

To tylko nieliczne funkcje przeglądarki Vivaldi, której ostania stabilna wersja wydana 8-go lutego br. ma numer 1.7. Każdy marketer wśród wielu funkcji znajdzie te które na pewno nie tylko uprzyjemnią ale również sprawią że codzienna praca będzie bardziej efektywna i szybsza.

Kreatywność

Vivaldi to jedna z najbardziej kreatywnych przeglądarek na świecie. Wyróżnia się nie tylko podejściem do użytkownika, który jest zawsze w centrum zainteresowania jej twórców ale również proponowanymi funkcjonalnościami. Vivaldi jako pierwszy pokazał na taką skalę możliwość personalizacji narzędzia, jakim jest przeglądarka internetowa, pod potrzeby użytkowników – z których, co oczywiste, każdy jest inny. Jako pierwsza i jedyna wprowadziła integrację z kolorowym oświetleniem Philips Hue. Każde kolejne wydanie to nowe ciekawe funkcje przydatne w codziennej pracy i zabawie. Przyjemnie zaskakujące użytkowników na całym świecie. Aby móc pracować szybciej, efektywnej i w zgodzie z ulubionym stylem pracy w Vivaldim można te same akcje wywoływać na różne sposoby dzięki bogatym i konfigurowalny zestawem skrótów klawiatury. Osobom lubiącym pracę myszką przypadnie do gustu sterowanie gestami myszy (również konfigurowalne), dostępne są też szybkie komendy pod klawiszem F2, dzięki którym można np. znaleźć kartę, zakładkę lub adres www.

Społeczność to podstawa

Vivaldi to nie tylko anglojęzyczne kanały społecznościowe: blog, forum, profile na Twitterze, Instagramie, Linkedin czy Facebooku. Vivaldi, jeśli jest taka potrzeba tworzy kanały społecznościowe lokalne, skierowane i tworzone przez użytkowników w poszczególnych krajach. Między innymi w Polsce. Prężnie działa grupa Vivaldi Polska na Facebooku, profil na Twitterze czy polskie forum na Vivaldi.net. Polska społeczność była również inicjatorem 2 funkcjonalności zaprezentowanych w wersji Vivaldi 1.4 i bardzo dobrze przyjętych na całym świecie Pierwsza z nich to możliwość ustalenia harmonogramu zmiany motywów, który pozwala przypisać preferowany schemat kolorystyczny do określonej pory dnia. Druga to umożliwienie natychmiastowego przywrócenia zamkniętej karty poprzez kliknięcie ikony kosza środkowym przyciskiem myszy. Vivaldi to firma stawiająca na bardzo mocny i naturalny sposób na współpracę z użytkownikami zgodnie z zasadą przyświecającą twórcy i zespołowi „Przeglądarka dla naszych przyjaciół”.


Źródło: Vivaldi Technologies

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon: uniwersalny superzoom Nikkor Z 28-400mm f/4-8 VR
Nikon wprowadza do sprzedaży nowy obiektyw zmiennoogniskowy z serii Z – NIKKOR Z 28-400mm f/4-8 VR. Dzięki kompaktowym wymiarom, małej masie i aż 14,2-krotności zooma jest on niezwykle uniwersalny i wygodny do w codziennym użytkowaniu z korpusem Nikon Z. Obiektyw sprawdzi się różnorodnych warunkach, zależnych od inspiracji: od rozległych krajobrazów, poprzez klimatyczną...
Przyszłość druku już tu jest - podsumowanie DTF Trendy 2024
W dniach 19-21 marca br. w API.PL odbyły się 3 dniowe spotkania DTF TRENDY 2024. Zorganizowano je, aby pokazać, jak technologia DTF się rozwija i jakie nowe rozwiązania pojawiają się na rynku. 
Zmiany w zarządzie ECCO Network
Globalna sieć agencji public relations Ecco Network, reprezentowana w Polsce przez - On Board Think Kong (OBTK) powiększa zarząd.
Uwagę w sklepach przyciągają dziś cyfrowe kioski
W dobie rosnącej cyfryzacji zakupów, najnowszy raport firmy doradczo-technologicznej Future Mind rzuca światło na znaczące różnice w percepcji konsumentów na temat technologii sklepowych. Wzbudzające niegdyś zdumienie kasy samoobsługowe stały się naturalnym elementem polskiego retailu, a konsumenci nie postrzegają ich już jako innowacji czy nowinki. Obecnie niewiadomą dla wielu...
Fundacja Bądź rozpoczęła kampanię 1,5 proc. podatku
W tym tygodniu rozpoczęła się kampania Fundacji Małgosi Braunek Bądź zachęcająca do przekazywania 1,5 proc. podatku na jej działania statutowe. Kampanię wspiera seria spotów reklamowych w których udział wzięli m. in. Jakub Żulczyk oraz Wojciech Eichelberger.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764