logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Przemoc. Twoja sprawa: 13. konkurs Galerii Plakatu AMS

   24.10.2012, przeczytano 2637 razy
ilustracja
fot. Loredana Bejerita

Rusza trzynasta edycja konkursu Galerii Plakatu AMS pod hasłem Przemoc. Twoja sprawa. Zadaniem uczestników konkursu jest zaprojektowanie plakatu, który wzywa do niepozostawania obojętnym na przemoc, obalenia stereotypu „nie wtrącam się, to nie moja sprawa”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/przemoc.-twoja-sprawa%3A-13.-konkurs-galerii-plakatu-ams,17030,artykul.html

Przemoc w wielu środowiskach ciągle stanowi temat tabu. 20 proc. Polaków uważa, że jeśli do przemocy dochodzi w domu, to ani państwo, ani policja, ani sąsiedzi nie powinni się wtrącać.* Trwanie w takim przekonaniu, poczucie bezradności, ale przede wszystkim bezczynność jest najgorszą z możliwych reakcji na przemoc.

We wrześniu 2012 r. rząd RP przyjął uchwałę w sprawie ratyfikacji Konwencji Rady Europejskiej o przeciwdziałaniu przemocy, jednak same regulacje prawne nie zmniejszą skali zjawiska. Potrzebna jest edukacja i dyskusja. Należy nauczyć się rozmawiać o przemocy i zwyczajnie nie bać się na nią reagować.

Galeria Plakatu AMS dysponuje ogromną siłą – nagrodzony plakat pokazywany jest w tysiącach egzemplarzy na ulicach miast. Dzięki temu możemy trafić z przekazem do szerokiego grona odbiorców. Chcemy, żeby poprzez plakaty konkursowe zdali sobie sprawę, że mogą przeciwdziałać przemocy, że mogą i powinni z nią walczyć. To, co dzieje się za ścianą, to jest „moja sprawa” – mówi Grażyna Gołębiowska, dyrektor działu komunikacji marketingowej i PR AMS S.A.

Oprócz głosowania jury tegorocznemu konkursowi towarzyszyć będzie głosowanie internatów. Po zakończeniu obrad jury, a jeszcze przed oficjalnym ogłoszeniem werdyktu, można będzie głosować na wybrany przez siebie plakat na specjalnie przygotowanej stronie internetowej. Wynik głosowania internautów oraz werdykt jury zostaną ogłoszone podczas wernisażu w Warszawie w grudniu 2012 r.

Konkurs Galerii Plakatu AMS ma charakter otwarty. Prace można składać do 19 listopada 2012 r., przesyłając je do audytora konkursu, firmy KPMG Audyt. Wyboru laureatów dokona jury w składzie:

  • Małgorzata Augustyniak, wiceprezes AMS,
  • Maciej Buszewicz, artysta grafik, profesor ASP w Warszawie,
  • Renata Durda, kierowniczka Ogólnopolskiego Pogotowia dla Ofiar Przemocy w Rodzinie „Niebieska Linia”,
  • Janusz Górski, artysta grafik, profesor ASP w Gdańsku, kurator Galerii Plakatu AMS,
  • Paweł Heinze, dyrektor kreatywny agencji reklamowej Leo Burnett Warsaw,
  • Agnieszka Jucewicz-Kwaśniewska, redaktor naczelna „Wysokich Obcasów”,
  • Maria Kurpik, kurator Muzeum Plakatu w Wilanowie,
  • Magdalena Łapińska, graficzka, projektantka,
  • Katarzyna Miller, psychoterapeutka, publicystka, filozofka.


Informacje o konkursie i pełny tekst regulaminu znajdują się na stronie internetowej www.galeria.ams.com.pl.

Źródło: AMS

Dodatkowe informacje:

* Pełnomocnik rządu ds. równego traktowania Agnieszka Kozłowska-Rajewicz, Kongres Kobiet, 15.09.2012

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Transform Awards: 5 londyńskich statuetek dla Touchideas
Agencja Touchideas zdobyła aż pięć statuetek podczas jubileuszowej XV edycji międzynarodowego konkursu Transform Awards 2024, który zakończył się właśnie w Londynie.
Zwycięzcy Sony World Photography Awards 2024
Podczas uroczystej gali w Londynie World Photography Organisation ogłosiła zwycięzców klasyfikacji generalnej konkursu Sony World Photography Awards 2024. Odbywająca się już po raz 17. ceremonia wręczenia nagród jest ważnym corocznym wydarzeniem, które ma na celu wyróżnienie najlepszych fotografów i zaprezentowanie zdjęć i historii, które w...
Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
Kierunek świętuje Dzień Kreatywności
Agencja reklamowa Kierunek Kreatywny świętując Międzynardowy Dzień Kreatywności 21 kwietnia, przygotowała na swoich social media mini konkurs, w którym do wygrania są plakaty przygotowane we współpracy z krakowską artystką MAD MOJO.  
Wspólnie z ekspertami z Fundacji Climate Strategies Poland przeprowadziliśmy szczegółowe badanie śladu węglowego Gali EFFIE Awards Poland 2023. Badanie to obejmowało trzy dni wydarzenia (dzień przed i dzień po) oraz uczestników gali, co pozwoliło uwzględnić różnorodne aspekty emisji związane z ich udziałem.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764