logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PORADA: Przenoszenie zdjęć na płótno

   03.03.2003, przeczytano 14787 razy

Chciałbym zasięgnąć rady odnośnie druku na płótnie. Interesuje mnie przenoszenie zdjęć na płótno (canvas itp.). Jak najlepiej i najtaniej to uzyskać i jakiego sprzętu użyć?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/przenoszenie-zdjec-na-plotno,1506,artykul.html

Najprościej jest użyć sitodruku. Praktycznie nie ma podłoża, na którym sito nie da się położyć. Dodatkowo istnieje cała paleta farb dedykowanych tkaninom dla tej techniki. Myślę, że w najbliższym zakładzie sitodruku uzyska Pan na ten temat wszelkie informacje. Inną dość powszechnie stosowaną techniką jest wykorzystanie drukarek termotransferowych. Są to specjalne urządzenia dedykowane do druku na tkaninach. Jednak jak to w przypadku drukarek istnieje ograniczenie formatu, a czasami i podłoża. Nie wiem, co Pan rozumie przez płótno. Czy jest to bawełna czy len?

Ostatnim rozwiązaniem jest wydruk z plotera. W zasadzie ograniczenia formatu nie ma - wydruki reklamowe na siatkach zakrywające rusztowania są wykonane właśnie tą techniką. Natomiast może być wymagane specjalne podłoże.

Ja mogę Panu polecić jeszcze technikę fotograficzną. Robi Pan emulsję, w której moczy się płótno (bądź nanosi ją na płótno aerografem) i dalej - jak ze zdjęciami. Można kupić gotowe podłoża z naniesioną emulsją.
Wymagana jest kompletna ciemnia i dość duże naczynia do obróbki chemicznej. Jeśli chodzi o efekt artystyczny, to można osiągnąć naprawdę niezłe wyniki.


avatar użytkownika
+ + +

Tekst opublikował użytkownik: Artur Klamut

Więcej informacji o użytkowniku

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

"Ostatnim rozwiązaniem jest wydruk z plotera." Dlaczego ostatatim? Kolejna prowokacja?
Moim zdaniem to najprostsza opcja. Pozostaje pytanie jakim atramentem.

Atrament wodny - doskonały kolor, rozdzielczość niska trwałość, spore wymagania wobec podłoża (czytaj drogie).
Atramet pigmentowy - j.w. ale w miarę odporny na UV. (dwa lata spox)
Atrament olejowy - aaallle drogie materiały, bez komentaża drogi xero-xie.
Ecosovent (bez cyklohexanolu) - niezły, nie ta jakość jak na wodzie ale trwały, nawet można zmywać, media(canvas) dość drogie(-gi).
Solvent - temat rzeka, z jakością (w sensie rozdzielczość) bywa różnie (ach te chiny), w zamian: trwałość, trzyma się nawet dziwnych tkanin kupionych w hurtowni u hindusa. (kiedyś udało mi się wydrukować na mikrowłókninie przeznaczonej do owijania sadzonek, Klient kupił to jako super materiał za 80 zł za metr).
UV - też nie najgorsza opcja, czepia się wszystkiego, nawet starego prześcieradła, a rozdzielczość nie gorsza od solventu. I ten zapach(jego brak): eau de paris, w odróżnieniu od de colnonge i ich smierdzących 4711.

Pozdrawiam, ms

avatar użytkownika
,

Niby tak ale wydruk z plotera na materiale typu "canvas" wygląda blado w porównaniu z sitem .Pytanie było o reprodukcje a nie "ala" obraz.   

Najnowsze w tym dziale

Mood Media: 3 kluczowe trendy w handlu detalicznym
Obecnie w sklepach stacjonarnych, co drugi klient szuka czegoś więcej niż tylko produktów — szuka wyjątkowych przeżyć, które zachęcają go do odkrywania świata marki i interakcji z nią. Chce dotknąć produktu, poczuć go i wyobrazić go sobie w swoim życiu, a potem zabrać ze sobą od razu do domu, bez konieczności czekania na dostawę. Dla wielu klientów...
Podnoszenie kwalifikacji w digital marketingu: jak być konkurencyjnym?
Krajobraz digtial marketingu z roku na rok dynamicznie się zmienia. Trendy, strategie czy technologia również nie pozostają w stagnacji. Dlatego m.in. stałe podnoszenie swoich umiejętności, udział w szkoleniach i konferencjach branżowych, bycie na bieżąco z najnowszymi raportami są „must have” na rynku pracy. Szczególnie w obliczu zmian zachodzących w wyniku...
Zatrudnienie freelancera na „czarno” — jakie niesie zagrożenia?
W dynamicznie rozwijającym się świecie usług kreatywnych, takich jak copywriting, marketing, tworzenie wideo czy SEO, coraz więcej firm i przedsiębiorców decyduje się na współpracę z freelancerami. Choć taka forma zatrudnienia oferuje szereg korzyści, niektórzy dają się skusić na omijanie obowiązujących przepisów, oferując współpracę na...
Aż 87% firm potwierdza, że włączenie kart podarunkowych do sprzedaży miało wyraźnie pozytywny wpływ na ich wyniki finansowe. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez Sparta Loyalty. Mimo tak obiecujących efektów nadal wiele firm nie wie, jak skutecznie wprowadzić to narzędzie do swojej oferty. Cały proces wdrożenia programu kart podarunkowych można zamknąć w czterech...
Powyborcze sprzątanie i recykling materiałów reklamowych
Zarówno 2023 rok, jak i 2024 obfitują w wybory. Za nami wybory do Sejmu i Senatu, a przed nami te samorządowe. W maju natomiast do Parlamentu Europejskiego. Podczas kampanii generowane są tysiące, a może nawet miliony materiałów wyborczych, które z czasem trafiają na śmietnik. Jak je zagospodarować w inny sposób? Są na to metody.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764