logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PORADA: Przenoszenie zdjęć na płótno

   03.03.2003, przeczytano 14867 razy

Chciałbym zasięgnąć rady odnośnie druku na płótnie. Interesuje mnie przenoszenie zdjęć na płótno (canvas itp.). Jak najlepiej i najtaniej to uzyskać i jakiego sprzętu użyć?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/przenoszenie-zdjec-na-plotno,1506,artykul.html

Najprościej jest użyć sitodruku. Praktycznie nie ma podłoża, na którym sito nie da się położyć. Dodatkowo istnieje cała paleta farb dedykowanych tkaninom dla tej techniki. Myślę, że w najbliższym zakładzie sitodruku uzyska Pan na ten temat wszelkie informacje. Inną dość powszechnie stosowaną techniką jest wykorzystanie drukarek termotransferowych. Są to specjalne urządzenia dedykowane do druku na tkaninach. Jednak jak to w przypadku drukarek istnieje ograniczenie formatu, a czasami i podłoża. Nie wiem, co Pan rozumie przez płótno. Czy jest to bawełna czy len?

Ostatnim rozwiązaniem jest wydruk z plotera. W zasadzie ograniczenia formatu nie ma - wydruki reklamowe na siatkach zakrywające rusztowania są wykonane właśnie tą techniką. Natomiast może być wymagane specjalne podłoże.

Ja mogę Panu polecić jeszcze technikę fotograficzną. Robi Pan emulsję, w której moczy się płótno (bądź nanosi ją na płótno aerografem) i dalej - jak ze zdjęciami. Można kupić gotowe podłoża z naniesioną emulsją.
Wymagana jest kompletna ciemnia i dość duże naczynia do obróbki chemicznej. Jeśli chodzi o efekt artystyczny, to można osiągnąć naprawdę niezłe wyniki.


avatar użytkownika
+ + +

Tekst opublikował użytkownik: Artur Klamut

Więcej informacji o użytkowniku

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

"Ostatnim rozwiązaniem jest wydruk z plotera." Dlaczego ostatatim? Kolejna prowokacja?
Moim zdaniem to najprostsza opcja. Pozostaje pytanie jakim atramentem.

Atrament wodny - doskonały kolor, rozdzielczość niska trwałość, spore wymagania wobec podłoża (czytaj drogie).
Atramet pigmentowy - j.w. ale w miarę odporny na UV. (dwa lata spox)
Atrament olejowy - aaallle drogie materiały, bez komentaża drogi xero-xie.
Ecosovent (bez cyklohexanolu) - niezły, nie ta jakość jak na wodzie ale trwały, nawet można zmywać, media(canvas) dość drogie(-gi).
Solvent - temat rzeka, z jakością (w sensie rozdzielczość) bywa różnie (ach te chiny), w zamian: trwałość, trzyma się nawet dziwnych tkanin kupionych w hurtowni u hindusa. (kiedyś udało mi się wydrukować na mikrowłókninie przeznaczonej do owijania sadzonek, Klient kupił to jako super materiał za 80 zł za metr).
UV - też nie najgorsza opcja, czepia się wszystkiego, nawet starego prześcieradła, a rozdzielczość nie gorsza od solventu. I ten zapach(jego brak): eau de paris, w odróżnieniu od de colnonge i ich smierdzących 4711.

Pozdrawiam, ms

avatar użytkownika
,

Niby tak ale wydruk z plotera na materiale typu "canvas" wygląda blado w porównaniu z sitem .Pytanie było o reprodukcje a nie "ala" obraz.   

Najnowsze w tym dziale

Jak przeprowadzić onboarding freelancerów?
Skuteczne wdrożenie freelancerów to klucz do sukcesu każdej firmy. Niezależni specjaliści wnoszą unikalne umiejętności i wiedzę, ale aby w pełni wykorzystać ich potencjał, potrzebny jest skuteczny onboarding. Dzięki temu szybko odnajdą się w zespole i zaczną działać na pełnych obrotach.
Jak przygotować sklep internetowy na Black Friday?
Black Friday dynamicznie zyskuje na popularności w Polsce – w ubiegłym roku aż 63% rodzimych konsumentów planowało zakupy w ramach tego święta e-handlu. Nasi rodacy zakładali, że wydadzą 400-500 zł, a najbardziej interesowały ich obniżki rzędu 50-60% wynika z raportu UCE RESEARCH i Grupy Offerista. Według danych Salesforce średnia wartość zamówienia w...
Najczęstsze problemy z drukarką laserową
Pracując w biurze, często borykamy się z problemami z drukarką laserową. Pojawiają się niewyraźne litery czy ciemne pasy lub plamy na kartce, które psują estetykę wydruku i sprawiają, że musimy powtarzać drukowanie. Aby uniknąć marnowania papieru i nie opóźniać przygotowania ważnych dokumentów czy korespondencji, warto zadbać...
Kto powiedział, że zakupy nie mogą być zabawą? Grywalizacja zmienia sposób, w jaki postrzegamy lojalność klientów. Dzięki niej zamiast nudnych programów punktowych otrzymujemy ekscytujące wyzwania i nagrody. Dowiedz się, jak firmy budują zaangażowane społeczności wokół swoich marek dzięki wprowadzeniu grywalizacji.
Znaczenie digitalu podczas organizacji eventów
W dobie transformacji cyfrowej organizacja eventów wymaga nie tylko starannego planowania i doskonałej logistyki, ale też umiejętności efektywnego wykorzystania dostępnych narzędzi cyfrowych. To właśnie odpowiednie działania digitalowe pomagają zarówno skutecznie wypromować wydarzenie, jak i zadbać o jego angażującą dokumentację.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764