logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

CASE STUDY: Przerwa na meczyk

  PR 21.07.2017, przeczytano 1316 razy
ilustracjastrzałka

"Przerwa na meczyk” to innowacyjny sposób na obecność w telewizji podczas najdroższego pasma reklamowego, transmisji EURO 2016. I to za darmo.

  • Klient: Media Markt
  • Agencja: Lubię to - linked by Isobar


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/przerwa-na-meczyk,33205,artykul.html

Tło:

Cel: zbudowanie wizerunku Media Markt jako innowacyjnej marki wykorzystującej najnowsze technologie. Poprzez nowatorskie i nietypowe rozwiązania marka miała zaistnieć w czasie, kiedy uwaga wszystkich była skupiona na EURO 2016 we Francji. Drugim celem określonym przez Klienta była możliwość zaimplementowania aktywacji do sieci sklepów i zaangażowanie potencjalnych klientów w zabawę lokalnie. 

Pomysł:

Nowatorska aplikacja w piłkarskimi klimacie, linkująca Media Mark i piłką nożną. Aplikacja możliwa do odpalenia bez pobierania na telewizorze, w którym nasi fanie właśnie oglądają mecz. A właściwie chwilę potem. Bo do promocji też podeszliśmy nowatorsko: wyłącznie w czasie przerw w meczu,  kiedy wszyscy reklamodawcy biją się o czas antenowy. Znamy naszych fanów i wiemy gdzie są podczas przerwy. Na Facebooku. W zdecydowanej większości właśnie przeglądają go na urządzeniu mobilnym, przez które możemy wciągnąć ich do naszej aplikacji – bez żadnej instalacji – wystarczy klik by fani byli w grze. Stworzyliśmy aplikację w oparciu o claim klienta „Odkryj w sobie kibica” i wykorzystaliśmy „stare dobre” piłkarzyki stołowe w nowatorski sposób.

Rozwiązanie:

Daliśmy naszym użytkownikom do dyspozycji grę, która działa na każdym komputerze, smartfonie, czy telewizorze. Stworzyliśmy rozwiązanie oparte na HTML i Canvas, które bez potrzeby instalacji czegokolwiek na urządzeniach, pozwoliło naszym fanom na grę w piłkarzyki. Fani mogli grać przeciwko sobie, przeciwko komputerowi czy przeciwko losowo zalogowanej osobie. Do 8 osób jednocześnie mogło grać w 1 grę, ponieważ każdy użytkownik kontrolował 1 „ruszt” przy stole do piłkarzyków.  Aby „stanąć za stołem” wystarczył smartfon. Zamieniliśmy telefon w rączkę od wirtualnego „rusztu” stołowego i gracz obracając telefonem, za pomocą żyroskopu obracał „rusztem”. Cały ruch mógł obserwować na ekranie drugiego urządzenia, najczęściej laptopa czy telewizora.


Skutki:

Efekt - 36 tysięcy strzelonych goli… w przerwach meczy Euro 2016! Do tego dzięki kompatybilności aplikacji z wieloma urządzeniami, była ona łatwa do zaimplementowania we wszystkich marketach Media Markt, gdzie fani piłki mogli zagrać w naszą grę testując ja na najnowszym asortymencie dostępnym w sprzedaży. Powstały strefy kibica, a klienci największych telewizorach i najnowszych smartfonach mogli zagrać w „Przerwę na Meczyk” i zmierzyć się z mini zawodach. Kampania opiera się o w pełni lokalny pomysł, w całości wykonany w agencji. Tego rodzaju rozwiązanie z łatwością skaluje się na inne rynki. Do tego sposób interakcji na linii telefon – telewizor z pewnością inspiruje do kolejnych, ciekawych i nowoczesnych rozwiązań, gdzie podstawą działań jest dotarcie do właściwych ludzi, we właściwym miejscu i właściwym czasie.

Źródło: Dentsu Aegis Network Polska

www.dentsuaegisnetwork.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Atikus - nowa identyfikacja wizualna dewelopera
Atikus to marka dewelopera, w której DNA zaszyte są sztuka projektowania oraz realizacji. Założyciele marki to dwóch pasjonatów: architektury oraz budownictwa i swoje zamiłowania starają skutecznie realizować w zakresie kolejnych, zrealizowanych inwestycji. Ich motto: „Mieszkaj wygodnie” wskazuje na zaangażowanie i dbałość o każdy detal, bo wiedzą...
Tetrachromatyzm - fenomenalna wrażliwość na kolor
Tetrachromatyzm to rzadki fenomen związany z percepcją kolorów częściej występujący u kobiet. Takie osoby potrafią wyłapać setki milionów odcieni więcej niż przeciętna osoba.
Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764