logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Przeszkody w rozwoju telewizji CTV: transparentność i jakość kontentu

  PR 28.02.2024, przeczytano 345 razy

W czasie rosnącego zainteresowania telewizją CTV i inwestycjami w ten obszar w Wielkiej Brytanii i Europie, nowy raport „The Power and Potential of CTV in Europe”, pokazuje, że reklama CTV w dalszym ciągu charakteryzuje się brakiem przejrzystości i koniecznością weryfikacji jakości. Tylko 30% reklamodawców i wydawców ma pełną przejrzystość co do tego, gdzie pojawiają się ich reklamy, a 27% nigdy lub rzadko ma wgląd w brand suitability programów, przy których pojawiają się ich reklamy. Wnioski te są częścią badań przeprowadzonych przez DoubleVerify („DV”) (NYSE: DV), czołową światową platformę software’ową zajmującą się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, we współpracy z IAB Europe, czołową organizacją na poziomie europejskim zajmującą się ekosystemem reklamy i marketingu cyfrowego.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/przeszkody-w-rozwoju-telewizji-ctv%3A-transparentnosc-i-jakosc-kontentu,403275,artykul.html

  • Tylko 30% reklamodawców i wydawców ma pełną przejrzystość dotyczącą „placementów” reklam w CTV
  • 27% z nich nigdy lub rzadko ma wgląd w brand suitability swoich kampanii (a więc dopasowanie marki i otoczenia w jakim są wyświetlane jej reklamy)
  • 1 na 3 wyświetlenia trafia do środowisk CTV, które uruchamiają reklamy, gdy telewizor jest wyłączony
  • Mniej niż połowa reklamodawców i wydawców korzysta z rozwiązań do weryfikacji jakości w CTV

Raport, w którym wzięło udział ponad 420 wyższego szczebla dyrektorów u reklamodawców i wydawców, uzupełnia wyniki analizy przeprowadzonej przez DV w ubiegłym roku, z której wynika, że jedna trzecia wyświetleń jest realizowana w środowiskach CTV, w których telewizory są wyłączone. Na tę zmarnowaną inwestycję cyfrową w kanał „hiperpremium” nakłada się gwałtowny wzrost liczby schematów fraudów reklamowych w obszarze CTV - potroiła się ona w latach 2020 - 2022. Tymczasem popyt na reklamę w CTV w dalszym ciągu rośnie, wykraczając poza to, co poszczególni nadawcy są w stanie zaoferować.

Respondenci jako kluczowe kwestie uznali transparentność i pomiary, przy czym głównym wyzwaniem zarówno dla reklamodawców, jak i wydawców jest dostępność i jakość danych pomiarowych w CTV. Jednocześnie raport pokazuje, że choć coraz częściej uważa się, że weryfikacja zakupów reklamy w CTV poprawia jakość, to tylko 37% reklamodawców i 41% wydawców ma ochronę przed oszustwami. I tylko 44% reklamodawców i 39% wydawców mierzy, czy ich reklamy zostały obejrzane.

Pomimo tych przeszkód optymizm wokół CTV pozostaje wysoki. 95% reklamodawców i 89% wydawców jest głęboko przekonanych, że w przypadku CTV na horyzoncie pojawiają się możliwości personalizacji reklam i interakcji (addressability , actionability), co pomoże reklamodawcom osiągać lepsze wyniki swoich kampanii i w dalszym ciągu napędzać większe inwestycje wydawców.

Dla reklamodawców CTV jest atrakcyjnym kanałem, który zapewnia dostęp do programów premium na dużą skalę – poszerzając i powiększając grono odbiorców, do których mogą dotrzeć za pomocą tradycyjnej telewizji linearnej. Nieco ponad połowa (51%) respondentów jako jeden z kluczowych priorytetów wymieniła skalę. I chociaż stawki CPM w telewizji CTV są zazwyczaj wyższe niż w przypadku innych kanałów cyfrowych, to 51% reklamodawców postrzega także inwestowanie w telewizję CTV jako sposób na osiągnięcie efektywności kosztowej porównywalnej z telewizją linearną.

W przypadku wydawców nacisk kładziony jest na dostarczanie wysokiej jakości zasobów reklamowych i odpowiednich audytoriów. Dla 51% respondentów po stronie wydawców najważniejszym priorytetem jest przekonanie nowych partnerów do rozpoczęcia reklamowania się w telewizji CTV. Zaraz po tym następuje: zwiększenie przychodów z CTV dzięki nowym (46%) i obecnym klientom (45%) oraz poszerzenie grona odbiorców (38%), aby zwiększyć potencjalny zasięg dla partnerów reklamowych.

Rosnący rynek CTV będzie piorunochronem dla europejskich marek w 2024 r., a wyniki tego raportu wyraźnie wskazują, że nabywcy mediów szybko dostosowują swoje strategie, aby uwzględnić wyjątkowe cele i możliwości, jakie daje to medium” – stwierdził Nick Reid, SVP & Managing Director EMEA w DoubleVerify. „W obliczu tej ekspansji przejrzystość jest krytycznym czynnikiem ograniczającym pewność inwestycji i wiarygodne wyniki. Współpracując z IAB Europe w celu promowania przejrzystości i weryfikacji jakości, nie mogę się doczekać, aby zobaczyć, jak reklamodawcy i wydawcy będą pracować, aby przygotować grunt pod kolejną fazę rozwoju europejskiej CTV”.

Z raportu wynika wyraźnie, że większość europejskich reklamodawców konsekwentnie bierze pod uwagę CTV podczas planowania lub zakupu mediów. Udział ten jest najwyższy w Europie Środkowo-Wschodniej i wynosi 56%.

Na razie jednak nie przekłada się to bezpośrednio na wydatki w tym obszarze. To pokazuje, że niezależne insighty (third-party) dotyczące jakości i wydajności inventory CTV są w naszym regionie kluczowe dla wzmocnienia gotowości do podejmowania decyzji zakupowych” - dodaje Hubert Świtalski, Business Director w DoubleVerify odpowiedzialny za rynki Europy Środkowo-Wschodniej, w tym za Polskę.

Nasz raport przygotowany wspólnie z DoubleVerify potwierdza, że istnieją podstawy do optymizmu, iż reklama CTV będzie odnotowywać dalszy wzrost w Wielkiej Brytanii i Europie, a mediaplannerzy powinni bardzo uważnie przyglądać się, w jaki sposób reklamy w CTV mogą poprawić wyniki kampanii” – stwierdziła Helen Mussard, Chief Marketing Officer w IAB Europe „Raport rzuca też światło na oczywistą potrzebę weryfikacji i większej kontroli jakości. Po uwzględnieniu tych kwestii marki będą mogły w pełni cieszyć się korzyściami płynącymi z CTV jako kanału reklamowego”.

CTV wykazuje silny potencjał na rynkach charakteryzujących się solidną dostępnością do danych retailerów, służących jako katalizator wzrostu przychodów” – stwierdziła Olya Dyachuk, Global Media & Data Director w The Heineken Company. „Uwolnienie tego potencjału zależy od integracji na poziomie planowania i egzekucji mediów oraz płynnego włączenia CTV do miksu mediowego wraz z tradycyjnymi obszarami, takimi jak AV i Programmatic Online Video. Planowanie wysokiej jakości zasobów reklamowych, trafności kontekstowej i kreacji doskonale dopasowanych do celu, są również kluczowe dla osiągnięcia sukcesu w przestrzeni CTV. To ujednolicone podejście pozwala na optymalne wyniki jeśli chodzi o pozyskiwanie uwagi konsumentów, co skutkuje maksymalnym wpływem na działania marki”.

Dokładne zrozumienie, gdzie jest umieszczona twoja reklama i umiejętność optymalizacji jest dla marek tak samo ważna jak była zawsze” powiedział Alex Thomas, Director, Brand Safety & Responsible Investment, GroupM. „Krajobraz telewizji CTV w przeszłości borykał się z fragmentacją i ograniczeniami technologicznymi, utrudniającymi rozwój tych kluczowych elementów w ekosystemie. Chociaż poczyniono postępy, oczywiste jest, że nadal jest miejsce na dalsze usprawnienia, co jest kluczem do ograniczenia obaw związanych z brand safety i suitability w CTV”.

Raport DV i IAB bada m.in. stan adaptacji CTV w Wielkiej Brytanii i Europie, czego reklamodawcy i wydawcy mogą spodziewać się dzięki swoim inwestycjom, czego mogą się spodziewać w ciągu najbliższych kilku lat oraz jakie wyzwania stoją przed dalszym rozwojem CTV. Obejmuje to m.in. opartą na danych ocenę jakości CTV, jej przejrzystości i brand suitability.

Eksperci następujących organizacji wnieśli jakościowy wkład do raportu: The Heineken Group, easyJet, Samsung Ads EMEA, Omnicom Media Group UK, GroupM, the7stars, e-dialog, Jellyfish, Microsoft Advertising, Magnite, PubMatic i Yahoo.

Źródło: DoubleVerify

Dodatkowe informacje:

*Badania odbyły się w okresie od czerwca do sierpnia 2023 r. , z wykorzystaniem sieci lokalnych oddziałów IAB w Europie. Uzyskano 422 odpowiedzi od reklamodawców i wydawców z 29 rynków. Respondenci byli podzieleni po równo: 51% reprezentowało reklamodawców, a 49% wydawców. Na potrzeby tego raportu DoubleVerify i IAB Europe oznaczyły reklamodawców i agencje jako „reklamodawców”, a wydawców, właścicieli mediów, nadawców i aplikacje CTV jako „wydawców”.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pakiet Ukraina - 10 nowych kanałów w ofercie Vectry
Od 16 kwietnia 2024 roku Vectra, wiodący dostawca usług internetowych, telewizyjnych i telefonii komórkowej w Polsce, wprowadza specjalną ofertę programową stworzoną z myślą o ukraińskich widzach. Nowy pakiet Ukraina obejmuje 10 programów w języku ukraińskim o różnorodnej tematyce — od wiadomości po rozrywkę, sport, edukację i programy dla dzieci.
II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764