logo
FORUM
Polska reklama i poligrafiaFORUM

przetłoczenia na busie - jak naprawić ?

Strona 1/2  1 2

| 10.11.2014 14:11

Witam.

Proszę abyście pomogli mi rozwiązać pewien duży problem.

Otóż wyklejałem ostatnio dwa busy dla dwóch różnych właścicieli. Oba miały dość duże wytłoczenia w blasze. Po jakimś czasie okazało się że w obu (dwa różne modele) przetłoczki zaczęły powstawać. W jednym porobiły się dość duże bąble, w drugim folia wstała prawie na całej długości.

Chciałbym zaznaczyć że w pierwszym używałem płynu "STEMA", w drugim również ale nie w przetłoczkach (miałem wątpliwości już przy pierwszym busie czy dobrze robię).

Drugi bus był dodatkowo dobrze wygrzany w newralgicznych miejscach.

Próbowałem już naprawiać drugiego busa wstrzykując tam klej 3M do folii, ale rezultaty są bardzo marne. Myślałem też czy nie wyciąć przetłoczeń i nie wydrukować ich od nowa, jednak wiem że będzie bardzo ciężko trafić w napisy.

Proszę o pomoc gdyż drukowanie od nowa to byłby koszmar.

Pozdrawiam

brak ikonki
?

Wrocław
wiadomości: 5
w Signs.pl od 10.11.2014
IP: 188.33.215.XXX

| 10.11.2014 14:11

jaka folia? laminat?

(Wiadomość zmodyfikowana przez: ASKONET dnia 10.11.2014 14:26)

avatar użytkownika
+ + +

PODKARPACIE
wiadomości: 74
w Signs.pl od 31.10.2010
IP: 88.199.20.XXX

| 10.11.2014 14:11

Folia Mactac JT 5629pm, laminat wodny do folii.
Oczywiście folia "wylewana"

(Wiadomość zmodyfikowana przez: seneka77 dnia 10.11.2014 14:36)

brak ikonki
?

Wrocław
wiadomości: 5
w Signs.pl od 10.11.2014
IP: 188.33.215.XXX

| 10.11.2014 15:11

Wg mnie to właśnie wina płynu - to tak jakbyś wylewkę kleił na mokro. W miejscach przetłoczeń (w pierwszym przypadku) płynu nie nie powinno w ogóle być a na drugim busie coś pewnie też osiadło przy rozpylaniu. Ale niech może wypowiedzą się bardziej doświadczeni w temacie oklejania.Ja bym ściągnął wszystko, odtłuścił np. izopropanolem i wyklejka na nowo.

avatar użytkownika
+ + +

PODKARPACIE
wiadomości: 74
w Signs.pl od 31.10.2010
IP: 88.199.20.XXX

| 10.11.2014 15:11

No właśnie wyklejka na nowo to ostateczna ostateczność Wolałbym to jakoś podkleić ale nic mi nie przychodzi do głowy

brak ikonki
?

Wrocław
wiadomości: 5
w Signs.pl od 10.11.2014
IP: 188.33.215.XXX

| 10.11.2014 15:11

Jeśli ma być dobrze to nie kombinuj, jeśli "aby było" to drukuj paski i klej ale następny post będzie że w miejscach łączenia są brzydkie kreski i folia się podwija.
Postaw się w sytuacji klienta - chciałbyś aby w ten sposób ktoś Tobie "naprawił" naklejkę?

avatar użytkownika
+ + +

PODKARPACIE
wiadomości: 74
w Signs.pl od 31.10.2010
IP: 88.199.20.XXX

Cynik Cynik | 10.11.2014 18:11

Bo kleić trzeba umić! Jak nie umisz, to powiedz, że nie umisz, a nie rób sobie problemów i kosztów. Uczyć się na samochodzie i za kasę klienta, to kiepska sprawa. Stema to kiepskie rozwiązanie, nawet na plaskich powierzchniach. Jak bardzo musisz, to lepiej delikatnie nawoskuj karoserię, a nie używaj żadnych plynów.
Jakie to przetłoczenia (jakie auto)?
Folia kanalik czy bez?
Jaka temperatura wygrzewania i jaką zaleca producent?
Jaki laminat płynny i dlaczego płyn????
Jaki primer w przetłoczeniach i czy w ogóle?
Przetłoczenia zbierałeś na całej powierzchni cz tylko "w kącie"?

Pamiętaj, że niektóre przetłoczenia nie da się nakleić z jednego kawałka. Nie da i już. Nawet z najlepszej folii.
Najważniejsze... pod żadnym pozorem nie nakłuwamy folii, żeby bąbla spuścić.

Cynik

| 10.11.2014 19:11

Zgodzę się z Tobą że kleć trzeba umieć i w tym konkretnym przypadku niestety dałem plamy. Myślałem że folia wylewana ułoży się w przetłoczkach, i tak było, nie spodziewałem się że powstanie. Samo wyklejenie wyszło mi naprawdę dobrze, jednak brak doświadczenia wyszedł na tych nieszczęsnych przetłoczeniach...

1- bus LT35 chyba z 2002r
2- folia zwykła, nie kanalikowa
3- nie wiem jaka temperatura wygrzewania powinna być, niestety
4- laminat AMT Extra - do folii wylewanych (płynny dlatego że nie mamy laminatora)
5- kuźwa - bez primera....nawet nie wiedziałem że coś takiego jest !
6- przetłoczenia zbierałem na całej powierzchni

Przynajmniej już się czegoś dowiedziałem...(primer)

Tylko czy można uratować te przetłoczenia ?

(Wiadomość zmodyfikowana przez: seneka77 dnia 10.11.2014 19:47)

brak ikonki
?

Wrocław
wiadomości: 5
w Signs.pl od 10.11.2014
IP: 188.33.215.XXX

Cynik Cynik | 10.11.2014 20:11

1. Jeden z gorszych busów, jeśli chodzi o przetłoczenia.
2. Wole kanalik i bez płynu, niż nie kanalik i ze wspomagaczem.
3. 100-120 st. Ja nagrzejesz do 120 to masz pewność, że zapamięta. Pirometr w tej branży naprawdę nie jest na ozdobę.
4. Masz odwagę. Bez komentarza.
5. Primer to podstawa w przetłoczeniach. Używam 3M, uważam, że jest lepszy od np. xpela
6. Tzn. najpierw kleiłes przetłoczenia naciągając folię na płaskich elementach?

Nie można.

Cynik

| 10.11.2014 22:11

7- chyba źle Cię zrozumiałem... busa kleję pasami poziomymi, najpierw dół potem góra. Na początku ją pasuję, następnie przyklejam kawałek z tyłu (jedna osoba zabezpiecza ją żeby nie odkleiła się), druga w tym czasie trzyma drugi koniec a trzecia odkleja papier wchodząc pomiędzy folię a busa.

Następnie lekko ją napinając przyklejam drugi koniec, a następnie poprawiam jeśli gdzieś sfalowała (do tego właśnie nadaje się STEMA, można folię poprawić)

Gdy już zrobię poprawki wtedy rakluję i wciskam ją (lekko podgrzewając) w przetłoczenia.
Po wtłoczeniu dogrzewam jeszcze folię (ale widocznie za mało)

To taki mój sposób na oklejanie...pewnie nie najlepszy...

4- jeżeli chodzi o laminat, to on też wpływa na odklejanie się folii z przetłoczeń czy to bardziej chodzi o jej wytrzymałość już po wyklejeniu (odporność na zarysowania np) ?

5- dzięki za info o primerze, to mi na pewno pomoże

Jednak to że nie ma jakiegoś sposobu na poprawę przetłoczeń to się załamałem... 2 busy do poprawki

brak ikonki
?

Wrocław
wiadomości: 5
w Signs.pl od 10.11.2014
IP: 188.33.215.XXX
Strona 1/2  1 2
REKLAMA:

REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764