logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Przewodnik Brandingowy: bezpłatne wydawnictwo Instytutu IBRA

   31.03.2021, przeczytano 439 razy
ilustracja

Przewodnik Brandingowy od Instytutu IBRA jest już dostępny do darmowego pobrania. Publikacja przeprowadza marketerów i managerów przez proces tworzenia oraz zmiany marek. Przewodnik to pierwszy z projektów Instytutu realizujący cel edukacji i budowania standardów branży brandingowej, zarówno dla klientów, jak i wykonawców. Można go już pobrać ze strony Instytutu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/przewodnik-brandingowy%3A-bezplatne-wydawnictwo-instytutu-ibra,390849,artykul.html

Tworzenie marek i rebranding przestały być niszowym obszarem interesującym garstkę specjalistów branżowych. Same organizacje (firmy, instytucje) zauważyły, że zmiana wyglądu marki i jej podejścia do komunikacji to istotny temat, który zasługuje na więcej uwagi niż zwykłe zamówienie i rozliczenie usługi.

Nowa publikacja stworzona przez IBRA Instytut Brandingowy jest pierwszym projektem tego typu na polskim rynku: opracowanym z myślą o marketerach przewodnikiem po procesie tworzenia marek w formule krok po kroku. Z założenia ma prowadzić za rękę, ale nie w charakterze „zrób to sam”. Przewodnik Brandingowy tłumaczy, jak pracować z wykonawcami, czego można od nich oczekiwać, a także jak oceniać rezultaty pracy – zarówno przy tworzeniu marki od zera, jak i rebrandingu.

Chcemy nadać polskim procesom brandingowym większą symetrię, jeśli chodzi o wiedzę i zrozumienie procesu – mówi Lena Mitkowa, członkini zarządu IBRA oraz koordynatorka projektu Przewodnika. – Klienci podchodząc do tworzenia marki nie powinni czuć, że wkraczają na pole minowe. Z kolei wykonawcy, np. projektanci, copywriterzy czy stratedzy, dzięki takim inicjatywom mogą mieć po drugiej stronie partnera przygotowanego merytorycznie, który rozumie szanse i zagrożenia w nadchodzącym procesie.

Przewodnik Brandingowy składa się z ośmiu rozdziałów na 170 stronach. Kolejne sekcje dotyczą następujących po sobie etapów modelowego procesu tworzenia marki. Przewodnik otwiera omówienie kwestii biznesowych, czyli planowania i wyznaczania celów. Dalej pojawia się część dotycząca badań, analiz i budowania strategii. Dopiero po tych etapach wyjaśnione zostają zadania kreatywne, jak projektowanie nazwy, logo, tekstów i linii graficznej. Zwieńczeniem jest osobny rozdział poświęcony wdrażaniu gotowego projektu i czających się tam pułapek, a także krótki słownik najistotniejszych pojęć.

Autorami Przewodnika jest dziesięcioro praktyków z doświadczeniem w pracy agencyjnej oraz po stronie firm i instytucji. Wspólnie mają kompetencje z zakresu wszystkich zadań, które dotyczą procesów brandingowych: biznesu, projektowania, badań, strategii, produkcji materiałów czy copywritingu.

W ramach premiery w pierwszej kolejności udostępniona została darmowa wersja cyfrowa (PDF), możliwa do pobrania ze strony brandingowy.pl/przewodnik. Instytut planuje też wydanie wersji papierowej oraz ebooka. Dochód z ich sprzedaży będzie finansował działalność statutową Fundacji IBRA Instytut Brandingowy.

W najbliższym czasie rozpoczęte zostaną również organizowane przez IBRA spotkania z autorami oraz przedstawicielami branży, które będą okazją do szerszego omówienia obszarów poruszonych w przewodniku oraz do odpowiedzi na pytania czytelników.

IBRA Instytut Brandingowy to inicjatywa zawiązana przez ekspertów branży brandingowej i skupiona na usprawnianiu procesów tworzenia bądź zmiany marek na polskim rynku. Głównymi celami IBRA jest edukacja branżowa, wsparcie relacji klient-wykonawca oraz bezpośrednia współpraca ze stronami przy planowaniu oraz prowadzeniu procesów brandingowych.

Źródło: STGU

www.stgu.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Od specjalistów oczekiwać należy więcej rzetelności w opisywaniu rzeczywistości.
A skoro trzeba podać e-mail, to nie za darmo.

avatar użytkownika
,

Można podać mail darmowy.  

avatar użytkownika
,

TINSTAFL  

avatar użytkownika
,

Formuła bezpłatnego pobierania rozmaitych materiałów i plików w zamian za udostępnienie jakiejś informacji jest ogólnie znana i nie wymaga dodatkowych komentarzy. Jeśli ktoś oczekuje że "darmowe" oznacza "bezinteresowne" to powinien sięgnąć do słownika, a nade wszystko przypomnieć sobie znaczenie przytoczonego przez Ciebie skrótu.  

avatar użytkownika
,

Za darmo oznacza BEZ ZOBOWIĄZANIA biorącego do czegokolwiek.
Jeśli biorący musi COKOLWIEK dać w zamian, to znaczy, że nie jest za darmo.
Koniec, kropka.
  

avatar użytkownika
,

Niestety sam wyjaśniłeś dlaczego tak nie jest. Nie ma darmowych obiadów. Nawet jeśli skorzystasz z teoretycznie pasującej do Twojej definicji oferty z rubryki "oddam" na OLX, i tak poniesiesz całą masę kosztów związanych z taką transakcją - poczynając od kosztów infrastruktury umożliwiającej zapoznanie się z ofertą.  

avatar użytkownika
,

Więc twierdzenie, że przewodnik jest wydawany bezpłatnie, jest ordynarnym kłamstwem.
  

avatar użytkownika
,

Nie - trzeba rozumieć właściwie pojęcie "bezpłatnie". Oznacza wyłącznie tyle, że nie wiąże się z płatnością pieniężną. Rozumieją to wszyscy oprócz Ciebie.  

avatar użytkownika
,

Od wielu lat funkcjonuje w biznesie pojęcia płacenia środkami niefinansowymi.
Zatem bezpłatnie oznacza BEZ ZOBOWIĄZANIA WZAJEMNEGO w dowolnej formie.

A skoro trzeba zapłacić danymi, to nie jest bezpłatnie.
  

Najnowsze w tym dziale

Zespół Newspoint opracował praktyczny poradnik „Jak mierzyć PR? Pomiar efektywności działań public relations”. Poradnik przeznaczony jest dla wszystkich marketerów, specjalistów ds. komunikacji i PR-owców, którzy chcą podążać za trendami i właściwie prowadzić swoje projekty. To 100 stron przepełnionych cenną wiedzą na temat...
Jak zacząć sprzedawać w sieci – premiera praktycznego e-booka dla e-commerce
Liczne dane pokazują, że szala zakupowych aktywności Polaków w ciągu ostatniego roku przechyliła się na stronę e-sklepów. W 2020 r. udział e-commerce w wartości sprzedaży detalicznej w Polsce osiągnął poziom 14%[1], a według szacunków PMR[2] w 2025 r. będzie stanowił prawie 1/5 ogółu handlu detalicznego. Kilkunastoprocentowe wzrosty były...
Przewodnik

Branże regulowane w social media: Przewodnik

Prezentujemy przewodnik przygotowany przez Grupę Roboczą Social Media IAB Polska. Materiał zawiera podsumowanie regulacji przyjętych przez ustawodawcę w stosunku do branż regulowanych oraz zasad obowiązujących w poszczególnych mediach społecznościowych w Polsce.
Agencja PR FleishmanHillard opublikowała Poradnik: jak mówić i pisać o grupach mniejszościowych. Publikacja przeznaczona jest dla osób zajmujących się komunikacją społeczną. W jej powstaniu brały udział wyspecjalizowane organizacje pozarządowe. Publikację poradnika patronatem objęła Rada Języka Polskiego oraz Rzecznik Praw Obywatelskich.
Premiera ebooka „Nowy portal krok po kroku: narzędzia, wskazówki, trendy”
Budowa portalu internetowego to złożony i pracochłonny projekt. Przed jego rozpoczęciem warto zajrzeć do najnowszego ebooka e-point, w którym eksperci e-commerce wyjaśniają, krok po kroku jak stworzyć portal, który realizuje potrzeby klientów i pracowników.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764