logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Przewodnik po DSA (Akt o Usługach Cyfrowych)

  PR 25.02.2024, przeczytano 1048 razy
ilustracja

DSA (Digital Services Act, Akt o Usługach Cyfrowych) to jedna z najważniejszych regulacji branży internetowej ostatnich lat, zwana potocznie konstytucją internetu. Jest to akt prawny Unii Europejskiej, który nakłada na firmy cyfrowe w całej UE odpowiedzialność za treści zamieszczane na ich platformach w celu tworzenia bezpieczniejszego środowiska internetowego.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/przewodnik-po-dsa-%28akt-o-uslugach-cyfrowych%29,403227,artykul.html

Objęte są nim firmy internetowe, które świadczą usługi pośrednie i zapewniają użytkownikom dostęp do treści, produktów i usług (serwisy społecznościowe, platformy udostępniania treści czy platformy handlowe). Rozporządzenie wchodzi w życie 17 lutego 2024.

Aby ułatwić firmom dostosowanie się do nowych przepisów, przygotowaliśmy Przewodnik po DSA dostępny w czterech częściach poniżej. 

 Jak przygotować się do DSA?

IAB Polska od początku aktywnie zaangażowany jest w prace nad tym projektem. Niejednokrotnie zabieraliśmy głos, przygotowując opinie i stanowiska zarówno na poziomie krajowym, jak i unijnym.

Powołaliśmy specjalną Grupę Roboczą ds. DSA składającą się z ekspertów naszych firm członkowskich, które w sposób bezpośredni lub pośredni objęte będą przepisami DSA.

Efektem prac Grupy są dokumenty wyjaśniające wybrane przepisy Aktu o Usługach Cyfrowych, które mogą nastręczać problemów interpretacyjnych. Składają się one na Przewodnik po DSA.

PRZEWODNIK PO DSA DO POBRANIA:

Stanowiska i inne dokumenty IAB Polska ?

Stanowisko IAB Polska w konsultacjach założeń do nowelizacji uśude – wdrożenie DSA

19.01.24

W związku z prowadzonymi przez Ministerstwo Cyfryzacji konsultacjami założeń projektu ustawy o zmianie ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz niektórych innych ustaw wdrażającej Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (Akt o usługach cyfrowych), IAB Polska przedstawił swoje stanowisko.

stanowisko do pobrania

Źródło: IAB Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Polak opakowuje wiedeński Ringturm
W tym roku wieżowiec Ringturm stoi pod znakiem Polski: krakowski artysta Marcin Maciejowski opakowuje biurowiec pracą „Linking Tales”. Na parterze można bezpłatnie obejrzeć wystawę „Modernizm w Krakowie”.
Kampania „Own the Moment”: Hisense sponsorem FIFA Club World Cup 2025
Firma Hisense rozpoczęła nową kampanię marketingową, której hasło przewodnie „Own the Moment” (łap chwile) zwraca naszą uwagę na to, jak poprzez wspólne doświadczenia - takie jak oglądanie wyczekiwanych Klubowych Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej 2025 FIFA Club World Cup 2025 - możemy zbliżyć się do siebie i czerpać większą radość z życia....
Przepis na dezinformację w kampanii edukacyjnej Ministerstwa Cyfryzacji
Szczypta prawdy, przerobione zdjęcie, całość doprawiona strachem - to najprostszy "przepis na dezinformację". Pod takim właśnie tytułem Ministerstwo Cyfryzacji uruchomiło nową kampanię edukacyjną, aby przeciwdziałać dezinformacji. Składa się na nią cykl edukacyjnych filmów, które w przystępny sposób opwiadają o mechanizmach i skutkach...
Kondycja content marketingu 2025
Marketerzy inwestujący w content marketing chcą płacić więcej za jakość treści i uwagę użytkownika, a nie za ilość dostarczonych materiałów – wynika z nowego raportu Stowarzyszenia Content Marketing Polska pod honorowym patronatem IAB Polska i DIMAQ. Spowoduje to wzrost znaczenia ekonomii uwagi i roli tzw. Super Userów.
AdEx - Reklama online z wysokim wzrostem w roku 2024
W roku 2024 roku rynek reklamowy cyfrowej, dzięki dynamice wzrostu na poziomie 20%, przekroczył wartość 9,5 mld zł.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764