logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Przewodnik po influencer marketingu

  PR 29.10.2021, przeczytano 576 razy

Influencer marketing jest jednym z najszybciej rosnących obszarów marketingu – Nielsen prognozuje, że globalna wartość tego rynku w 2022 r. wyniesie 15 mld dolarów. Jednocześnie omawiany rozwój influencer marketingu rodzi zagrożenia, na które podatni są zarówno marketerzy, agencje, jak i sami influencerzy, a także ich fani, będący końcowymi odbiorcami treści. Grupa Robocza Influencer Marketing przygotowała przewodnik po tym obszarze, który kierujemy do marek, agencji, jak i samych influencerów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/przewodnik-po-influencer-marketingu,393598,artykul.html

W Polsce na razie nie ma oficjalnych danych, które pokazałyby skalę budżetów przeznaczanych przez marki na influencer marketing. Wnioskując po przychodach i raportach największych agencji influencermarketingowych na rynku, można jednak śmiało powiedzieć, że kwota ta w 2020 r. z pewnością przekroczyła 100 mln zł. Osiągnięcie sumy 200 mln zł pozostaje tylko kwestią czasu i być może nastąpi już w roku 2021. Działania wykonywane w ramach influencer marketingu podlegają już regulacjom prawnym zwanym zbiorczo i potocznie „prawem reklamy”. Mamy tu zatem do czynienia z pewnym segmentem rynku reklamowego właściwym dla działania influencerów, który wciąż nie został jasno określony i odpowiednio dostrzeżony przez prawo. W tym właśnie zakresie zauważalna jest potrzeba doregulowania już istniejących ram prawnych odpowiednich dla prowadzenia bardziej tradycyjnych form promocji i reklamy oraz określenie spójnych dla branży wytycznych. Ze względu na dynamiczny rozwój influencer marketingu najlepszym rozwiązaniem wydaje się samoregulacja podjęta i kontrolowana przez podmioty działające w tym segmencie rynku reklamowego.

Grupa Robocza Influencer Marketing IAB Polska pracuje nad takimi rozwiązaniami, efektem czego jest pierwsza część Przewodnika, który zawiera takie zagadnienia jak:

  • kim jest (digital/social media) influencer
  • czym jest influencer marketing
  • dobór influencerów
  • współpraca i zlecenie
  • charakter współpracy i oznaczanie treści
  • brief
  • dos & dont’s

Publikację można pobrać TUTAJ[PDF]

Źródło: IAB Polska

www.iab.org.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

SEO Casebook: Agencja Sempai świętuje 18. urodziny
W dobie ciągłych zmian w algorytmach wyszukiwarek i rosnącej konkurencji w sieci, wielu sceptyków wieszczy zmierzch SEO. Nic bardziej mylnego! Agencja Sempai udowadnia, że SEO wciąż jest potężnym narzędziem, które może zapewnić firmom imponujący wzrost widoczności w sieci.
Sojusznik czy wróg? Dwie twarze kryzysu w digital public relations
55% specjalistów zajmujących się komunikacją uważa, że w bieżącym roku organizacjom, dla których pracują może zagrażać kryzys.
Influenza. Mroczny świat influencerów: Jakub Wątor prześwietla branżę influencerską
10 kwietnia swoją premierę ma książka Jakuba Wątora „Influenza. Mroczny świat influencerów” wydana przez Wydawnictwo Agora. Autor prześwietla polską branżę influencerską i przygląda się karierom wpływowych twórców internetowych, m.in. Friza, Boxdela, Fagaty, Krzysztofa Gonciarza, Marty Linkiewicz, Żurnalisty, Andziax i wielu...
Raport Aplikuj.pl o upskillingu i reskillingu
Według danych z najnowszego raportu Aplikuj.pl radykalna modyfikacja kariery zawodowej jest zjawiskiem równie częstym, co rozwój na obecnym stanowisku. Czy możemy już mówić o nowym trendzie na polskim rynku pracy? IAB Polska oraz Standard kwalifikacji digital marketingowych DIMAQ zostali patronami honorowymi raportu.
 Marketing w wyszukiwarkach dla NGO - poradnik
O co zadbać, aby pojawiać się w wynikach wyszukiwania? Gdzie szukać pomysłów i jak pisać treści, aby Google chciało je wyświetlać? Jak reklamować swoją organizację bez nadwerężania budżetu? Grupa Robocza SEM IAB Polska opracowała pierwszy przewodnik po marketingu w wyszukiwarkach skierowany do specjalistów z organizacji pozarządowych.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764