logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Przewodnik po materiałach: Folie magnetyczne

   03.02.2001, przeczytano 7826 razy

Wykonywanie reklam na folii magnetycznej nie jest wcale skomplikowane, o czym przekonamy się gdy tylko spróbujemy tej techniki. Trudno znaleźć lepszy nośnik na tymczasowe formy reklamy, szczególnie reklamy na pojazdach. Chociaż to zastosowanie od dawna uważano za najważniejsze dla folii magnetycznych, znamy także wiele innych - np. w USA popularne są wśród pośrednictw nieruchomości charakterystyczne tabliczki informacyjne "For Sale", wykonywane m.in. przy pomocy folii magnetycznej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/przewodnik-po-materialach%3A-folie-magnetyczne,11,artykul.html

Folię magnetyczną można przyrównać do długiego, płaskiego magnesu (typowa konstrukcja to gumowany materiał zmieszany z proszkiem ferrytowym) laminowanego warstwą PCV. Takie połączenie gumowanego materiału i PCV sprawia, że folia magnetyczna zachowuje pewną elastyczność nawet w niskich temperaturach, chociaż wymagane jest wtedy nieco więcej uwagi podczas jej użytkowania.

Ocenia się, że 99 % wszystkich folii magnetycznych sprzedawanych (w USA - przyp. red.) na użytek reklamy wizualnej to folia biała, dostępna w wersji błyszczącej, półmatowej i matowej. Niektórzy producenci oferują jednak również folie kolorowe. Folie produkowane są w rolkach różnej długości, a ich szerokość to najczęściej 62 cm. Sprzedawane są w czterech standardowych grubościach: 0.4, 0.5, 0.7 i 1.5 milimetra (zob. Komentarz redakcji).

Wybierając grubość folii należy pamiętać, że im jest ona większa, tym większa siła przyciągania magnetycznego. Z tego powodu do drobnych gadżetów z nadrukiem sitowym, takich jak naklejki na lodówki, używa się folii 0.4 lub 0.5 mm, podczas gdy do reklam na pojazdach stosuje się folie grubości 0.7 mm. Folie grubości 1.5 mm znajdują zastosowanie w przemyśle.

Klienci, którzy narzekają, że mieli problemy ze zrywaniem reklam z pojazdów przez wiatr powinni mieć świadomość, że poprawne naniesienie folii uwarunkowane jest wieloma czynnikami. Trzeba np. upewnić się, że powierzchnia pojazdu jest czysta i dobrze nawoskowana. Czyste i suche powinny być obie powierzchnie - folii i pojazdu, zaś samą folię należy przed naniesieniem ogrzać do temperatury pokojowej. Aby uniknąć problemów, raz w tygodniu folię należy zdejmować z pojazdu i czyścić oraz suszyć obie jej powierzchnie.

Jeżeli z powodu np. niskiej temperatury folia odkształci się, należy umieścić ją na większej metalowej powierzchni, np. na zmywarce, i ogrzać suszarką lub pistoletem do podgrzewania, co spowoduje powrót do poprzedniego kształtu.

Ze względu na stosunkowo małą grubość folii, praca z nią jest dość łatwa. Może być na przykład cięta na gilotynie, nożyczkami, nożem. Gadżety są najczęściej wycinane na prasie z wykrojnika.

Ponieważ powierzchnia folii magnetycznej wykonana jest z PCV, może być dekorowana tymi samymi technikami, co w przypadku innych nośników z PCV, a więc zwykłą folią samoprzylepną, sitodrukiem lub malowana różnymi farbami.

Jeśli zamierzasz zaopatrzyć się w folię magnetyczną, pamiętaj:

  • Im większa grubość folii, tym większa siła przyciągania magnetycznego.
  • Wiele problemów z reklamami na folii magnetycznej bierze się z nieprawidłowego ich zainstalowania, dlatego powinieneś poinstruować klienta jak ma dbać i użytkować swoją reklamę.
  • Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, czy dana farba lub atrament mogą być zastosowane na folii magnetycznej, skontaktuj się z producentem lub wykonaj uprzednie testy.

    Składamy wyrazy podziękowania firmom: Ameriban, Century Graphics & Metals Inc. oraz Magnum Magnetics Corp.

    Autor: K Schiper
    Źródło: Sign Business magazine
    tłumaczenie: Łukasz Łukasiewicz

    Opublikowano za uprzejmą zgodą wydawcy Sign Business Magazine
    Published with kind permission of Sign Business Magazine

  • REKLAMA

    Komentarze

    Zaloguj się i dodaj komentarz
    avatar użytkownika
    ,

    To, co sprawia, że w pewnych zastosowaniach folia magnetyczna jest bezkonkurencyjna, to łatwość nanoszenia i usuwania lub wymiany informacji. Sprawdza się to szczególnie w wypadku samochodów - łatwość zmiany np. samochodu prywatnego w "firmowy" bez narażania się na uszkodzenia lakieru, jakie mogą powstać przy próbach usuwania naklejek ze zwykłej folii sprawia, że folia magnetyczna staje się bardzo atrakcyjnym rozwiązaniem dla przedsiębiorstw taksówkowych, firm zatrudniających na zasadach współpracy akwizytorów i przedstawicieli, a także małych biznesów. Inne, bardzo obszerne pole zastosowań to produkcja gadżetów reklamowych, zabawek, pomocy dydaktycznych, tablic organizacyjnych i cennikowych itp.


    Folie magnetyczne odporne są na złe warunki atmosferyczne. Popularne w Polsce materiały firmy Magnum Magnetics można np. stosować w temperaturach od -40 do 71 stopni Celsjusza, dlatego nadają się np. do oznakowania pojazdów biorących udział w misjach i wyprawach nawet w inne strefy klimatyczne. Dają się one łatwo sztancować bez konieczności obróbki krawędzi. Oprócz wymienionych w artykule K. Shipera odmian folii, dostępna jest także wersja bez okleiny o brązowej powierzchni. Ten najtańszy rodzaj folii jest dobrym podłożem do laminowania folią i papierem. Warto również wspomnieć o nie zaznaczonej przez autora możliwości wykonywania nadruku offsetowego na foliach z białą okleiną.

    Na ilustracji powyżej pokazujemy prawidłowo wykonane krawędzie naklejki z folii magnetycznej. Ich zaokrąglenie o promieniu nie mniejszym niż 2 cm poprawia znacznie przyleganie folii i chroni narożniki przed zniszczeniem. Jak wspomniano w artykule, przed nałożeniem należy doprowadzić folię do temperatury pokojowej, co zapewni jej właściwą elastyczność. Mniejsze znaczenie ma temperatura powierzchni, na którą folia będzie nakładana. Folię nakładamy stopniowo dociskając kolejne fragmenty powierzchni. Przy przemieszczaniu należy unikać rozciągnięcia, prowadzącego do osłabienia siły przylegania. Zamiast ciągnąć, folię należy zdjąć w całym kawałku i nałożyć powtórnie w innym miejscu. Powierzchnia metalowa powinna być gładka, bez profili i przetłoczeń oraz chromowanych wykończeń. Należy uważać na fałdy, prowadzące do powstania kieszeni powietrznych. Folia nie powinna być używana na powierzchniach nie w pełni metalicznych oraz powierzchniach metalowych wielokrotnie lub świeżo malowanych. Dobre efekty daje naniesienie niewielkiej ilości zwykłego pudru dziecięcego na przylegającą, brązową powierzchnię folii.

    Wymienionej w artykule folii grubości 1.5 mm praktycznie się w Polsce nie spotyka, natomiast dostępne są grubości 0.4, 0.5, 0.6 i 0.7 mm. Zależność pomiędzy grubością folii, a siłą przyciągania magnetycznego ilustruje poniższy wykres. Wraz z grubością i siłą przyciągania magnetycznego rośnie oczywiście również cena, przy czym najdroższe są folie o powierzchni błyszczącej, następnie matowej, a najtańsze - materiały bez okleiny (w kolorze brązowym).


    W przypadku dłuższego przechowywania folii ważne jest takie jej składowanie, aby uniknąć odkształceń. Zrolowany materiał powinien być przechowywany w nawojach o minimalnej średnicy 9 cm, z magnetyczną (brązową) stroną od środka. Na rolce nie należy układać żadnych przedmiotów. Małe formatki najlepiej przechowywać na płasko.

    I wreszcie ostatnia, choć nie najmniej ważna rada, którą powtórzymy za autorem: folia magnetyczna jest materiałem sprawdzonym i wytrzymującym bez problemów nawet bardzo ciężkie warunki eksploatacji, pod warunkiem zachowania wymienionych w artykule i naszym komentarzu zasad. Dlatego glówną zasadą powinno stać się prezycyjne instruowanie klienta, jak powinien używać wykonanych z niej elementów.

    ,

    Świetny komentarz redakcyjny ! Uzupełniłbym go jedynie o informację, aby nie przechowywać nieużywanych "naklejek" magnetycznych stronami magnetycznymi do siebie.

    W.Cioć, C.P.Reklammix, Bydgoszcz
      

    Najnowsze w tym dziale

    Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
    Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
    Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
    Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
    5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
    Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
    Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
    Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
    Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
    Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
     
    Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764