Wykonywanie reklam na folii magnetycznej nie jest wcale skomplikowane, o czym przekonamy się gdy tylko spróbujemy tej techniki. Trudno znaleźć lepszy nośnik na tymczasowe formy reklamy, szczególnie reklamy na pojazdach. Chociaż to zastosowanie od dawna uważano za najważniejsze dla folii magnetycznych, znamy także wiele innych - np. w USA popularne są wśród pośrednictw nieruchomości charakterystyczne tabliczki informacyjne "For Sale", wykonywane m.in. przy pomocy folii magnetycznej.
Folię magnetyczną można przyrównać do długiego, płaskiego magnesu (typowa konstrukcja to gumowany materiał zmieszany z proszkiem ferrytowym) laminowanego warstwą PCV. Takie połączenie gumowanego materiału i PCV sprawia, że folia magnetyczna zachowuje pewną elastyczność nawet w niskich temperaturach, chociaż wymagane jest wtedy nieco więcej uwagi podczas jej użytkowania.
Ocenia się, że 99 % wszystkich folii magnetycznych sprzedawanych (w USA - przyp. red.) na użytek reklamy wizualnej to folia biała, dostępna w wersji błyszczącej, półmatowej i matowej. Niektórzy producenci oferują jednak również folie kolorowe. Folie produkowane są w rolkach różnej długości, a ich szerokość to najczęściej 62 cm. Sprzedawane są w czterech standardowych grubościach: 0.4, 0.5, 0.7 i 1.5 milimetra (zob. Komentarz redakcji).
Wybierając grubość folii należy pamiętać, że im jest ona większa, tym większa siła przyciągania magnetycznego. Z tego powodu do drobnych gadżetów z nadrukiem sitowym, takich jak naklejki na lodówki, używa się folii 0.4 lub 0.5 mm, podczas gdy do reklam na pojazdach stosuje się folie grubości 0.7 mm. Folie grubości 1.5 mm znajdują zastosowanie w przemyśle.
Klienci, którzy narzekają, że mieli problemy ze zrywaniem reklam z pojazdów przez wiatr powinni mieć świadomość, że poprawne naniesienie folii uwarunkowane jest wieloma czynnikami. Trzeba np. upewnić się, że powierzchnia pojazdu jest czysta i dobrze nawoskowana. Czyste i suche powinny być obie powierzchnie - folii i pojazdu, zaś samą folię należy przed naniesieniem ogrzać do temperatury pokojowej. Aby uniknąć problemów, raz w tygodniu folię należy zdejmować z pojazdu i czyścić oraz suszyć obie jej powierzchnie.
Jeżeli z powodu np. niskiej temperatury folia odkształci się, należy umieścić ją na większej metalowej powierzchni, np. na zmywarce, i ogrzać suszarką lub pistoletem do podgrzewania, co spowoduje powrót do poprzedniego kształtu.
Ze względu na stosunkowo małą grubość folii, praca z nią jest dość łatwa. Może być na przykład cięta na gilotynie, nożyczkami, nożem. Gadżety są najczęściej wycinane na prasie z wykrojnika.
Ponieważ powierzchnia folii magnetycznej wykonana jest z PCV, może być dekorowana tymi samymi technikami, co w przypadku innych nośników z PCV, a więc zwykłą folią samoprzylepną, sitodrukiem lub malowana różnymi farbami.
Jeśli zamierzasz zaopatrzyć się w folię magnetyczną, pamiętaj:
Składamy wyrazy podziękowania firmom: Ameriban, Century Graphics & Metals Inc. oraz Magnum Magnetics Corp.
Autor: K Schiper
Źródło: Sign Business magazine
tłumaczenie: Łukasz Łukasiewicz
Opublikowano za uprzejmą zgodą wydawcy Sign Business Magazine
Published with kind permission of Sign Business Magazine