logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Przybywa użytkowników aplikacji mobilnych. To już 20 mln osób

  PR 12.03.2017, przeczytano 507 razy
ilustracja
Piotr Bochenek

W czerwcu ubiegłego roku liczba posiadaczy smartfonów w Polsce po raz pierwszy w historii przekroczyła 60 proc. Oznacza to, że aktywnie korzystało z nich 20 mln osób powyżej 15 roku życia. Ich popularyzacja doprowadziła do dynamicznego wzrostu rynku aplikacji mobilnych. Z najpopularniejszych korzysta po kilkanaście milionów użytkowników, a zasięg oscyluje w przedziale 40–53 proc. O sukcesie danej aplikacji często decyduje jej użyteczność i bezpieczeństwo korzystania z niej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/przybywa-uzytkownikow-aplikacji-mobilnych.-to-juz-20-mln-osob,31757,artykul.html

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez TNS Polska, w połowie 2016 roku na polskim rynku mieliśmy 61 proc. telefonów nazywanych smartfonami. Tendencja wzrostowa trochę spowolniła, natomiast rośnie świadomość użytkowników, do czego te urządzenia służą i jak możemy je w pełni wykorzystywać – mówi agencji informacyjnej Newseria Piotr Bochenek, członek zarządu SkyCash Poland.

W czerwcu ubiegłego roku ze smartfonów korzystało blisko 20 mln Polaków w wieku powyżej 15 lat – wskazuje raport TNS Polska. Oznacza to, że w ciągu roku liczba urządzeń tego typu wzrosła o milion sztuk. Smartfony cieszą się największą popularnością wśród najmłodszych użytkowników. W grupie wiekowej 15–19 lat korzysta z nich przeszło 90 proc. badanych.

Smartfony, poza standardową funkcją telefonu, mają mnóstwo dodatkowych funkcji, które wymyślają producenci, począwszy od aparatów fotograficznych a skończywszy na możliwości identyfikacji touchpadem, mierzeniu tętna i wielu innych udogodnieniach – wymienia Piotr Bochenek.

Efektem upowszechnienia smartfonów jest dynamiczny rozwój rynku aplikacji mobilnych. Jak wynika z badań PBI/Gemius, w styczniu najpopularniejsza była aplikacja Google, z której korzysta prawie 15 mln internautów. Jej zasięg to 53,2 proc. Na kolejnych miejscach znalazły się aplikacje YouTube (13,6 mln i 49,7 proc.), Messenger (prawie 11 mln i prawie 40 proc. zasięgu) i Mapy (10 mln użytkowników i 36,9 proc. zasięgu).

W aplikacjach widzimy dążenie do tego, aby były wielofunkcyjne, nie tylko służące do jednej czynności. Przykładowo nasza aplikacja – SkyCash – daje dostęp do kilku usług, począwszy od telekomunikacyjnych, komunikacyjnych, na których głównie bazujemy, skończywszy na możliwości zapłaty rachunków i wypłaty pieniędzy – wyjaśnia Bochenek.

Aplikacje mobilne cieszą się tak dużą popularnością, gdyż mają znaczną przewagę nad stronami internetowymi, nawet tymi, które dostosowane są do wyświetlania na ekranie smartfona lub tabletu. Wynika to z tego, że aplikacje wykorzystują pełną paletę możliwości oferowanych przez dane urządzenie.

Mówimy tu o aparacie fotograficznym, który może służyć do odczytu kodu, który sczytuje np. dane do faktury. Możemy również skorzystać z touchpada, który może służyć do identyfikacji biometrycznej W telefonie możemy również określić swoją pozycję i na tej podstawie dostajemy specjalną ofertę w miejscu, w którym się znajdujemy – wylicza członek zarządu SkyCash Poland.

Ekspert podkreśla, że korzystanie z aplikacji na urządzeniach mobilnych jest równie bezpieczne, jak korzystanie z oprogramowania stosowanego w komputerach stacjonarnych.

To sam klient decyduje o tym, w jaki sposób zabezpieczy swoje dane. W przypadku płatności może na przykład wybrać opcję autoryzacji jednym kliknięciem bądź zdefiniować sobie każdorazowo potwierdzenie indywidualnym kodem bądź dodatkowo kodem PIN, który jest przypisany do tej aplikacji jako forma zabezpieczenia – wyjaśnia.

Jak podaje agencja Spicy Mobile, najpopularniejsze aplikacje polskiego autorstwa przeznaczone dla systemu operacyjnego Android, to OLX i Allegro, które miały w grudniu 2016 roku odpowiednio ponad 2,1 mln oraz blisko 1,5 mln aktywnych użytkowników. Z kolei liczby wywołań za pośrednictwem smartfona lub innego urządzenia mobilnego w pierwszym przypadku przekroczyła 90 mln, a w drugim 55 mln. Pod tym względem liderem było GG – 139 mln.

Źródło: SkyCash Poland, Newseria

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zmiana cenników reklamowych w Grupie Eurozet
Grupa Eurozet wprowadza nowe cenniki pakietów reklamowych oraz reklam w wybranych stacjach radiowych, w tym Radia ZET. Zmiany, które wejdą w życie 10 lutego 2025 roku, są odpowiedzią na dynamicznie rosnący popyt na czas reklamowy w ofercie Grupy.
Media i marki Grupy Agora wspierają 33. Finał WOŚP
W niedzielę, 26 stycznia br. Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy zagra swój 33. finał. Media i marki Grupy Agora – „Gazeta Wyborcza”, Gazeta.pl, Radio ZET, Antyradio, Radio TOK FM, Radio Złote Przeboje, Rock Radio, Radio Pogoda, Chillizet, Meloradio, sieć kin Helios oraz NEXT FILM – po raz kolejny wesprą akcję, organizując aukcje internetowe, zbierając pieniądze...
Polska Press Grupa z nową energią wspiera WOŚP
Polska Press Grupa wspiera Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy, organizując w Kielcach największy sztab WOŚP na świecie oraz zapewniając wsparcie medialne podczas 33. finału, który odbędzie się w niedzielę, 26 stycznia 2025 roku.
RAS Polska z OpenAI na rzecz przyszłości dziennikarstwa
Ringier Axel Springer Polska w ramach współpracy z OpenAI, liderem w dziedzinie sztucznej inteligencji i wdrożeniach, uruchamia nowe funkcje w Onecie, dzięki którym korzystanie z serwisu stanie się wygodniejsze dla jego użytkowników.
Telewizja Polska ponownie wspiera WOŚP
Po latach przerwy Telewizja Polska ponownie wspiera Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy. TVP licytuje m.in.: dzień na planie „Teleexpressu”, zwiedzanie nowoczesnego studia TVP Info i „19.30” oraz podwójny „Złoty Bilet” na 62. Krajowy Festiwalu Polskiej Piosenki w Opolu. 33. Finał Wielkiej...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764