logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Przychody 22 agencji PR wyniosły 206,6 mln zł w 2016 r.

  PR 10.11.2017, przeczytano 732 razy

Łączne przychody 22 agencji public relations w 2016 roku wyniósł 206,6 mln zł. W przypadku 20 firm, które były także w rankingu za 2015 rok, łączny przychód zmalał o 0,12%, wynika z rankingu przygotowanego przez magazyn "Press". Pięć największych agencji - Partner of Promotion , MSLGroup, 24/7Communication, 38PR & Content Communication, AM Art-Media Agencja PR - odnotowało łącznie prawie 114 mln zł przychodów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/przychody-22-agencji-pr-wyniosly-206%2C6-mln-zl-w-2016-r.,34434,artykul.html

Wzrosła również ilość agencji deklarujących ponad 10 mln przychodów. W 2015 roku było ich 5, rok później - 7.

- Pierwsze miejsce, po raz 10 zajęła agencja Partner of Promotion z przychodem w wysokości 38,8 mln zł, która odnotowała spadek, w porównaniu z 2015 rokiem, o 1,85%. Firma rozpoczęła współpracę m.in. z Pepsico, Conperio czy Krajową Federacją Producentów Zbóż. W 2016 roku kontynuowała też 4 długofalowe projekty z dofinansowaniem Unii Europejskiej. Na drugim miejscu uplasowała się, po raz drugi z rzędu MSLGroup należąca do sieci Publicis, jej przychód wyniósł 24,8 mln zł, wzrost w porównaniu do roku 2015 o 17,15%. Agencja poszerzyła zespół specjalistów od public affairs, a także rozwijała kompetencje digital w zakresie social mediów i storytellingu - czytamy w analizie przygotowanej przez Press.

Trzecie miejsce zachowała agencja 24/7Communication z przychodem niemal 19 mln zł, wzrost o 4,47%. Firma uruchomiła własne studio produkcyjne, które oprócz przygotowywania materiałów wideo zajmuje się copywritingiem, produkcją aplikacji mobilnych i stron internetowych.

- Stworzyliśmy studio aby jak najlepiej realizować potrzeby klientów jeśli chodzi o kontent: od strategii, poprzez kreację, do jego dystrybucji - powiedział managing partner 24/7 Communication Dirk Aarts, cytowany w rankingu.

Czwarte zajęła agencja 38PR & Content Communication z przychodem 15,6 mln zł - debiutant w rankingu. Łódzka firma postanowiła skupić się na komunikacji kontentowej przede wszystkim do telewizji, zajmuje się także szkoleniami i działaniami związanymi ze sponsoringiem i product placement.

- Jest coraz większy popyt na działania, które zapewnia klientom bardziej bezpośrednie, angażujące, stałe dotarcie do wybranej grupy odbiorców ze swoim komunikatem - wyjaśnił wiceprezes agencji 38PR & Content Communication Grzegorz Jarosz.

Na piątym miejscu uplasowała się agencja AM Art-Media, w tym roku z przychodem 15,4 mln zł. Przez kilka ostatnich lat  AM Art-Media utrzymywała się w czołówce rankingu, będąc jedną z dynamiczniej rozwijających się agencji PR w Polsce. Obsługuje takie firmy jak m.in. PZL- Świdnik, Jeronimo Martins Polska, Kapsch Telematic Services, Sąd Arbitrażowy przy KIG, podano też w materiale.

- Stawiamy na długofalową współpracę z klientami. Duże agencje dysponują narzędziami i możliwościami, by nie tylko realizować krótkie kampanie, lecz kompleksowo umacniać pozytywny wizerunek firm i chronić ich markę -
wskazał prezes AM Art-Media Ignacy Krasicki.

Od jakiegoś czasu daje się również zaobserwować podział agencji PR na te stosujące tradycyjne narzędzia oraz te, które bazują na nowoczesnych rozwiązaniach. PR-owcy przyznają też, że klienci są coraz bardziej świadomi, że wizerunek jest coraz ważniejszy w biznesie a jego budowa powinna polegać na użyciu różnorodnych narzędzi.

- Klienci doskonale wiedzą, jakie cele chcą osiągnąć i szukają u nas takich strategii, w których to komunikacja, styl jej prowadzenia i opowiadana historia będą najważniejsze - zauważył dyrektor zarządzający w MSLGroup Sebastian Stępak.

Do 12 rankingu magazynu Press, zgłosiły się 22 agencje PR oceniane według przychodów z 2016 roku. Dane zebrano na podstawie ankiet przesłanych przez agencje, a zweryfikowano na podstawie sprawozdań finansowych złożonych przez zarządy firm do KRS lub dokumentów skarbowych.

Źródło: ISB

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
Kabanosy oficjalną przekąską European League of Football
Marka SNACK !T, należąca do firmy Tarczyński S.A., została oficjalnym partnerem European League of Football (ELF), a kabanosy SNACK !T oficjalną przekąską ligi, co potwierdza specjalne logo na opakowaniach. Umowa sponsorska została zawarta na dwa lata. Jest to pierwsza zagraniczna współpraca marketingowa Tarczyński S.A., stanowiąca jednocześnie kluczowy element realizacji...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764