logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Przychody Digital Network w kwietniu wzrosły o 56%

  PR 02.06.2022, przeczytano 299 razy
ilustracja

Według wstępnych szacunków, przychody Digital Network w kwietniu wyniosły 3,9 mln zł i były o 56% wyższe w stosunku do kwietnia 2021 roku, w którym osiągnęły 2,5 mln zł. Po czterech miesiącach br., szacunkowe przychody Digital Network wyniosły łącznie 12,6 mln zł i były o 53% wyższe niż w analogicznym okresie 2021 roku. W przypadku spółki zależnej Screen Network SA sprzedaż w kwietniu była większa niż przed rokiem o 64% i wynosiła 3,6 mln zł.  Po czterech miesiącach br., szacunkowe przychody spółki zależnej wyniosły łącznie 11,4 mln zł i były wyższe o 63% r./r.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/przychody-digital-network-w-kwietniu-wzrosly-o-56procent,396112,artykul.html

- Bardzo dobre wyniki sprzedaży kwietnia potwierdzają, że jesteśmy głównym beneficjentem transformacji cyfrowej w reklamie zewnętrznej. Mamy największą w Polsce sieć 20 tysięcy ekranów, posiadającą duże zasięgi reklamowe. Dzięki nim docieramy z kampaniami do 6,5 mln osób dziennie. Zbudowanie tak dużej infrastruktury reklamowej zajęło nam 10 lat. Jest to proces wieloletni i kosztowy. Obecnie czerpiemy z niego profity, a domy mediowe traktują nas jako lidera całej kategorii cyfrowej reklamy zewnętrznej w Polsce. Dzięki temu realizujemy coraz więcej kampanii i pozyskujemy nowych reklamodawców – komentuje Wojciech Bieńkowski, prezes Digital Network.

Model biznesowy Digital Network polega na sprzedaży czasu reklamowego  w dostępnej sieci nośników. Stałe koszty bezpośrednie obsługi sieci ekranów oraz istotnie większa od obecnie zakontraktowanej pojemność sieci daje możliwość dalszego zwiększania przychodów bez dodatkowych nakładów inwestycyjnych co przekłada się na wzrost rentowności. Infrastruktura Digital Network składa się z czterech rodzajów nośników. Najważniejszymi z nich są ekrany Super Screen, znajdujące się w centralnych punktach miast oraz wielkoformatowe ekrany LED CITY, mieszczące się  przy głównych skrzyżowaniach i arteriach komunikacyjnych.

- Reklamodawcy wybierają ekrany LED ponieważ oferują nieporównywalnie większe możliwości w zakresie kreacji niż statyczna, papierowa ekspozycja  na bilbordzie. Badania dowodzą, że atrakcyjnie przygotowana reklama cyfrowa jest 20 razy lepiej zapamiętywana. Co ważne, nasze zasięgi reklamowe i pozycja lidera reklamy cyfrowej w Polsce umożliwia bezpośredni kontakt z centralami globalnych marek, takich jak na przykład Samsung. Dzięki temu mamy dostęp do ich międzynarodowych budżetów. Przykładem na to jest wspólna kampania nowych modeli telefonów w formacie 3D z udziałem Żabsona – podkreśla prezes Bieńkowski.

W ubiegłym roku Digital Network wypracowało przychody o 34% wyższe niż w 2020 roku. Spółka wygenerowała zysk netto na poziomie 10 mln natomiast EBITDA Digital Network wzrosła o 111% i wynosiła 18,7 mln zł. Digital Network do udanych może zaliczyć, również początek bieżącego roku. Lider rynku cyfrowej reklamy zewnętrznej odnotował w I kw. 2022 r. 8,7 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 54% r./r. Zysk netto wzrósł o 90% r./r. i wynosił 1,1 mln zł. EBITDA Digital Network wynosiła 4,2 mln zł, rosnąc o 12% r./r.

Źródło: Digital Network SA

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

W środę, 1 lutego wystartowała Akademia Biznesu money.pl. To nowa platforma z eksperckimi treściami podzielonymi na ścieżki tematyczne, które obejmują: zarządzanie, prawo, technologie oraz rynek e-commerce. W ramach Akademii organizowane będą też m.in. warsztaty, webinary i autorskie konferencje dla zainteresowanych tematami związanymi z rozwojem biznesu, kariery czy...
W TVN Warner Bros. Discovery 2022 rok obfitował w inicjatywy zewnętrzne i wewnętrzne z zakresu DEI (Diversity, Equity & Inclusion). Jednym z najważniejszych wydarzeń w tym obszarze w minionym roku było podpisanie przez TVN Karty Różnorodności Forum Odpowiedzialnego Biznesu, a jej zwieńczeniem wygrana w konkursie Nagrody Karty Różnorodności przyznana za projekt...
Plan działania opublikowany przez IAB Tech Lab obejmuje wszystkie pięć filarów zainteresowań organizacji: prywatność konsumentów, adresowalność i technologie zwiększające prywatność (PETs), zaawansowaną telewizję, łańcuch dostaw reklamy programmatic oraz pomiar cross-media.
Telewizja Polska S.A. 31 stycznia 2023 roku podpisała umowę ze spółką Emitel S.A., operatorem technicznym naziemnej infrastruktury nadawczej, na usługę transmisji sygnału multipleksu szóstego. Umowa została zawarta na cztery lata i wchodzi w życie 1 lutego 2023 roku. MUX-6 od 1 lutego zastąpił działający do tej pory multipleks testowy naziemnej telewizji...
Nowa oferta programowa stacji TVN
Wraz z wiosną nadchodzi nowa oferta programowa stacji TVN, której przyświeca idea dostarczania widzom wielowymiarowej rozrywki. Obecna ramówka jest odpowiedzią na potrzeby publiczności oraz dynamiczne zmiany rynku, a także realizacją obietnicy kontentu na najwyższym poziomie. Na antenie TVN pojawią się nowości, ale nie zabraknie również kontynuacji znanych i...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764