logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Car wrapping i elektronarzędzia: ABC oklejania auta

  PR 28.12.2017, przeczytano 1543 razy
ilustracjastrzałka

Oklejenie samochodu folią warto wykonać dla konserwacji karoserii, w samochodach firmowych dla celów reklamowych oraz do zmiany koloru całego auta zamiast drogiego i nieodwracalnego lakierowania. Usunięcie oklejenia jest proste i bezinwazyjne, a lakier w nienaruszonym stanie to dodatkowy atut przy sprzedaży pojazdu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/car-wrapping-i-elektronarzedzia%3A-abc-oklejania-auta,34970,artykul.html

Niezbędna opalarka

Przed przystąpieniem do oklejania auta, fachowiec potrzebuje specjalnej folii (można wybierać spośród wersji matowych, błyszczących czy wersji carbon) i niezbędne narzędzia. Najważniejsze to rakla z filcem i opalarka – do prawidłowej aplikacji folii i usunięcia całego powietrza zalegającego między nią a lakierem. – Opalarka jest niezbędna do rozgrzania folii, by można było ją formować, uzyskiwać nietypowy kształt czy naciągać – mówi Radosław Koźba, menadżer produktu w Lange Łukaszuk.

Precyzyjny dobór temperatury

Jednocześnie oklejanie wymaga odpowiedniej precyzji – również w kwestii dobrania temperatury – co ułatwiają opalarki wyposażone w jej płynną regulację i wyświetlacz, na którym odczytamy jej aktualny poziom. Warto też wyposażyć się w pirometr występujący jako oddzielne narzędzie lub jako moduł montowany do opalarki jak np. Steinel. – Osiągnięcie rozciągliwości jest możliwe dopiero przy 50°C, a aktywacja umieszczonego pod folią kleju i pozbawienie jej tendencji do kurczenia się temperatury 2 razy wyższej. W przypadku ewentualnej reklamacji, specjalista będzie w stanie stwierdzić czy problem dotyczy folii czy niewłaściwej aplikacji – na przykład niedogrzania jej do poziomu wymaganego przez producenta – mówi Radosław Koźba.

Przed pracą

Gdy projekt jest już gotowy, a rodzaj i kolor folii dobrany, fachowiec może przystąpić do pracy. Pomieszczenie przystosowane do car wrappingu powinno mieć stałą temperaturę od 21 do 23°C. Następnie zaczyna się proces przygotowania do oklejania.

Demontaż ruchomych elementów

Konieczne jest demontaż wszystkich odstających elementów – klamek, anten, reflektorów czy zderzaków – które zostaną poddane oddzielnemu, precyzyjnemu oklejeniu.

Oczyszczanie auta i usuwanie wilgoci

Kluczowe jest też dokładne wyczyszczenie oklejanej powierzchni – umycie, odtłuszczenie i osuszenie lakieru tak, by nie zostały na nim zmniejszające przyczepność folii drobinki kurzu.

Przycięcie folii do rozmiaru

By dokonać precyzyjnego oklejenia auta, trzeba dokładnie poznać wymiary oklejanych elementów – wycinając folię specjalnymi nożykami należy pamiętać o zachowaniu niezbędnego marginesu.

Nagrzewanie i aplikacja folii

Kolejnym etapem jest pozycjonowanie folii, przy czym pomocna jest taśma klejąca utrzymująca ją w ustalonym położeniu na oklejanym elemencie. Na etapie aplikacji folli do gry wkracza opalarka. – Dzięki podgrzaniu folii, materiał zyskuje rozciągliwość, co pozwala dokładnie dopasować go do licznych zagięć i przetłoczeń na oklejanych elementach – mówi Radosław Koźba.

Usuwanie powietrza

Nakładając folię, należy doklejać ją wypychającą powietrze raklą, dzięki czemu nie powstaną na niej bąble. Opalarka jest niezbędna także na etapie wykańczania - ponowne rozgrzanie folii w miejscu zachowanych marginesów pozwala na doklejenie folii na przykład przy brzegach drzwi.

Aktywacja kleju

Gdy folia jest już odpowiednio przycięta, musi zostać ponownie ogrzana – tym razem do temperatury 100°C, by aktywować umieszczony pod nią specjalny klej oraz utrwalić folię, by nie miała tendencji do kurczenia się.

Branding

Jeśli mamy do czynienia z samochodem firmowym, można zdecydować się na tzw. branding – czyli dodatkowe oklejenie auta logotypem firmy, wizerunkiem reklamowanego produktu czy numerami kontaktowymi do danej osoby czy przedsiębiorstwa. Logotypy czy dodatkowe elementy graficzne są naklejane na wcześniej nałożoną podstawową warstwę folii.

Odczekać dobę

Po docięciu folii, jej ostudzeniu i zamontowaniu ruchomych elementów, proces car wrappingu dobiega końca. Jednak zanim ruszymy w trasę, należy odczekać 24 godziny – auto przez dobę nie powinno opuszczać pomieszczenia, w którym było oklejane. Ma to związek z działaniem kleju. – Po tym czasie zyskujemy wyróżniający się na tle innych aut samochód z dodatkową ochroną przed piaskiem, kamieniami czy solą ochronną. Co ważne – bez wpływu na oryginalny lakier i z możliwością zmiany folii kiedy tylko tego będziemy potrzebowali – mówi Radosław Koźba z Lange Łukaszuk.

Źródło: Lange Łukaszuk

Dodatkowe informacje:

Lange Łukaszuk jest wyłącznym przedstawicielem w Polsce 20 światowych marek w branżach: elektronarzędziowej, narzędziowej, elektrotechnicznej i oświetleniowej. Jako pierwszy wprowadził do Polski szereg renomowanych producentów, jak Steinel, Panasonic, Starmix, Collomix, Proxxon czy Wolfcraft. Od 30 lat strategia rozwoju polega na rozbudowie oferty o produkty tylko wysokiej klasy. Lange Łukaszuk wprowadza na polski rynek również rozwiązania innowacyjne i przyszłościowe technologie w różnych kategoriach produktowych. Jest pionierem w dziedzinach m.in. opalarek oraz pistoletów klejowych. Firma działa na terenie całego kraju, zaopatrując blisko 30 punktów partnerskich oraz ponad 1000 sklepów specjalistycznych i marketów budowlanych. Dla wielu grup asortymentowych jest wiodącym dystrybutorem na polskim rynku narzędziowym.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
SparkyB: viralowa autentyczność marek
Marki stały się naszym towarzyszem życia, przyjacielem, wsparciem w propagowaniu różnych idei. Tworzą społeczności, które są najważniejszym kanałem komunikacji z odbiorcą. Z badań wynika, że 91% osób wierzy w siłę społeczności, a 70% konsumentów twierdzi, że lepiej odbiera markę, gdy jej pracownicy są aktywni w mediach...
Google zablokował 5,5 miliarda reklam. Scamem karmi nas AI
Treści o charakterze seksualnym, promocja broni czy nielegalny hazard, prezentowane często przez deepfejki na podobieństwo znanych osób. To m.in. takie reklamy są na celowniku Google, który na swojej platformie zablokował aż 5,5 miliarda reklam. Pod bacznym okiem korporacji z Doliny Krzemowej są też wybory – zarówno w Polsce jak i te uznawane za najważniejsze, czyli w USA.
Panasonic: projekcja immersyjna i trendy w technologii wizualnej
Chad Kunimoto z Panasonic Connect wyjaśnia, w jaki sposób innowacje w dziedzinie technologii obrazu przyczyniają się do zwiększenia interakcji i zainteresowania wśród odwiedzających różnorodne atrakcje na całym świecie.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764