logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Przyjacielu, ustąp miejsca niepełnosprawnym

  PR 28.08.2011, przeczytano 2397 razy
ilustracjastrzałka

Według szacunków w Warszawie jest ponad 180 tysięcy osób niepełnosprawnych. Komunikacja miejska dla wielu z nich jest podstawowym sposobem poruszania się po mieście. Pomaga przełamywać bariery, umożliwia aktywność zawodową i uczestniczenie w życiu kulturalnym miasta. Sprawmy, aby niepełnosprawni mogli ruszyć w podróż po Warszawie z przekonaniem, że nie są zdani tylko na siebie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/przyjacielu%2C-ustap-miejsca-niepelnosprawnym,13330,artykul.html

Zarząd Transportu Miejskiego systematycznie podejmuje działania, aby publiczny transport był coraz bardziej dostępny i przyjazny dla niepełnosprawnych. Systematycznie wymieniany jest tabor. Przybywa nowoczesnych, niskopodłogowych autobusów i tramwajów. Obecnie, w dni powszednie w godzinach szczytu, ponad 80 procent autobusów kursujących po stolicy to „niskopodłogowce”, poza szczytem – ponad 90 procent, a w dni świąteczne – wszystkie. Dzięki planowanej do końca roku dostawie 168 autobusów dla Miejskich Zakładów Autobusowych i kolejnym zakupom niebawem z ulic znikną niedostępne dla osób na wózkach ikarusy. 186 „Swingów”, z których już kilkadziesiąt kursuje po stolicy, pozwoli wymienić najstarszy tabor tramwajowy. Nowe pociągi wyposażone w udogodnienia dla niepełnosprawnych kupuje Szybka Kolej Miejska.

Rozwijany jest system informacji pasażerskiej. W coraz większej liczbie tramwajów i autobusów są montowane wewnętrzne wyświetlacze i emitowane głosowe zapowiedzi przystanków. Przyciski w nowych pojazdach, a także np. wejścia do Punktów Obsługi Pasażerów ZTM oznakowano alfabetem Braille’a.

Inwestycje w tabor i infrastrukturę komunikacyjną wymagają czasu i nakładów finansowych. Empatia, życzliwość, wyciągnięcie pomocnej dłoni nie kosztują wiele wysiłku. Stać na nie każdego z nas. Ważne jest przy tym uświadomienie sobie, jak różne mogą być potrzeby osób dotkniętych różnymi rodzajami niepełnosprawności. Chcemy, aby efektem tej odsłony „Przyjacielu, ustąp miejsca” było rozwinięcie opracowanego podczas ubiegłorocznej edycji kampanii przewodnika, jak pomagać niepełnosprawnym. Liczymy na duży odzew ze strony pasażerów z dysfunkcjami, którzy wskażą bariery i sytuacje, które najbardziej utrudniają im życie w trakcie codziennych podróży.

Celem akcji jest także uczulenie prowadzących pojazdy, aby zawsze dostrzegali niepełnosprawnych pasażerów. „Przechylenie” autobusu, w celu zniwelowania różnicy pomiędzy progiem a krawężnikiem, czy rozłożenie specjalnego podestu umożliwiającego wjazd wózkiem – to zadania, które powinny być traktowane nie tylko jako służbowy obowiązek, ale także jako zwykły, ludzki odruch.

Problematyka pomocy i ustępowania miejsca wszystkim potrzebującym – starszym, niepełnosprawnym, kobietom w ciąży jest wpisana na stałe w działania edukacyjno-informacyjne ZTM. Chcemy, aby przesłanie kampanii „Przyjacielu, ustąp miejsca” przebijało się na co dzień do świadomości pasażerów komunikacji publicznej, szczególnie do młodych ludzi. Pierwszy tegoroczny etap kampanii, poświęcony bezpieczeństwu kobiet w ciąży, został przeprowadzony w maju.

Plakaty „Przyjacielu, ustąp miejsca” pojawią się w środkach komunikacji miejskiej, na stacjach metra oraz we wiatach przystankowych. Komunikaty będą wyświetlane na monitorach w autobusach i tramwajach, a także na ekranach Cityinfo w wagonach metra oraz na Infoscreenach na stacjach podziemnej kolejki.

Patronami medialnymi drugiego etapu kampanii „Przyjacielu, ustąp miejsca”, który potrwa do 11 września br., są Radio dla Ciebie i portal kampaniespoleczne.pl. Partnerami są City Chanel, AMS i Ströer.

Źródło: ZTM Warszawa

www.ztm.waw.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Studio Orka i renifery dla Mikołajkowego Bloku Reklamowego Polsatu
ORKA po raz kolejny zaangażowała się w przygotowanie Mikołajkowego Bloku Reklamowego Polsatu. Istotną częścią tegorocznej 20. edycji są renifery stworzone z pomocą najnowocześniejszych narzędzi: technologii wirtualnej produkcji i ekranów LED.
Firma Sony poinformowała o ukończeniu drugiej fazy testów, które prowadziła wspólnie z agencją informacyjną Associated Press w ramach prac nad technologią poświadczania autentyczności zdjęć z aparatów Sony. Ta wbudowana w aparat technologia opatruje robione zdjęcia certyfikatem utworzenia, pozwalającym weryfikować pochodzenie...
Sezon na grypę i…reklamy farmaceutyków
Sezon jesienno-zimowy to od wielu lat nie tylko czas wzmożonych zachorowań na przeziębienie i grypę, ale również intensywnych działań reklamowych środków mających im zapobiegać. Na podstawie danych z badania gemiusAdReal sprawdziliśmy, jak kształtował się rynek reklamy w kategorii produktów na przeziębienie w październiku tego roku.
Kampania edukacyjna #Fakenomore dla dzieci i młodzieży
Tematem prywatności w sieci inaugurujemy 29 listopada ogólnopolską kampanię edukacyjną #FakeNoMore. W każdym województwie odbędzie się webinarium, podczas którego nauczyciele i uczniowie będą mogli dowiedzieć się, jak bronić się przed manipulacją.
Bluerank i Linkleaders nawiązują strategiczne partnerstwo
Współpraca agencji zakłada połączenie potencjałów ich specjalizacji, Linkleaders – w obszarach PR i employer branding oraz Bluerank – marketingu internetowego. Celem współpracy jest stworzenie wspólnego produktu w obszarze marketingu online, który będzie integrować i wzmocni kluczowe kompetencje obu agencji. Firmy, które...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764