logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Przyszłość e-reklamy: programmatic, aplikacje mobilne i lojalny klient

  PR 13.10.2016, przeczytano 394 razy
ilustracjastrzałka

Rewolucja w kupowaniu powierzchni reklamowych, zmiana podejścia do programmatic, zwrot w stronę aplikacji mobilnych, a do tego walka o lojalność klienta – oto kluczowe trendy w e- reklamie. Co jeszcze nas czeka w ciągu najbliższych miesięcy?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/przyszlosc-e-reklamy%3A-programmatic%2C-aplikacje-mobilne-i-lojalny-klient,30238,artykul.html

Czy można wreszcie mówić o „roku mobile”? Jak na przestrzeni lat zmieniło się podejście marketerów, wydawców i reklamodawców do programmatic? W jaki sposób można skutecznie zawalczyć o klienta? Eksperci z Sociomantic Labs oraz prelegenci DMH 2016 wskazują wspólnie najważniejsze kierunki rozwoju e-reklamy.

Mobile rośnie w siłę, ale wciąż daleko mu do desktopu

W 2013 roku kanał mobilny stanowił zaledwie 11 proc. udziału wydatków w branży e-commerce, natomiast do 2020 roku szacuje się, że osiągnie 45 proc. Rosnące znaczenie urządzeń mobilnych nie oznacza schyłku desktopu. Według danych Google’a, zaprezentowanych podczas DMH 2016 przez Allegro, pomimo że w 2015 roku w Czarny Piątek 60 proc. ruchu e-commerce pochodziło z mobile, to jednak tylko poniżej 30 proc. obrotu pochodziło wówczas ze sprzedaży za pośrednictwem mobilnych urządzeń. Pokazuje to, że choć ludzie aktywnie poszukują informacji za pomocą smartfonów czy tabletów, to wciąż wolą finalizować sprzedaż na desktopie. Jak podaje Allegro, 10 proc. użytkowników największej platformy e-commerce w Polsce dokonuje zakupów tylko przez smartfony, a kolejne 10 proc. korzysta zarówno z telefonu, jak i z komputera. Pozostałe 80 proc. kupuje wyłącznie na desktopie, choć niejednokrotnie przegląda ofertę również w kanale mobilnym.

Programmatic oznacza jakość

Na przestrzeni ostatnich lat technologię programmatic wykorzystywano tylko i wyłącznie do sprzedaży powierzchni reklamowej, której nie udało się sprzedać w inny sposób. Obecnie nastawienie do programmatic szybko się zmienia. Jak podkreślają eksperci obecni na DMH 2016 za pośrednictwem ciągle udoskonalanej i efektywnej technologii sprzedaje się również najlepsze powierzchnie reklamowe. Rośnie też znaczenie Programmatic Direct. W przyszłości do sprzedaży bezpośredniej między wydawcami a firmami działającymi w ramach programmatic przyłączy się więcej graczy, ich działania będzie charakteryzować większa transparentność.

Lojalny klient to sukces firmy

W celu zwiększenia lojalności należy inwestować długoterminowo oraz poznać cykl życia klienta. Podczas DMH 2016 ekspert z NC+ wskazał kilka skutecznych sposobów, aby skłonić konsumentów nie tylko do zrobienia jednorazowych zakupów, ale przede wszystkim do tego, żeby chcieli z produktów i usług danej firmy jeszcze niejednokrotnie skorzystać. Po pierwsze, należy odpowiadać na potrzeby klienta lub dawać mu narzędzia, które to umożliwią (w tym tkwi siła m.in. aplikacji mobilnych – tworzy się je po to, aby użytkownikowi w czymś pomóc, np. dojechać we wskazane miejsce, poznać najważniejsze newsy itd.). Po drugie, firma musi być przejrzysta i otwarta jako organizacja. Po trzecie, trzeba robić wszystko, aby zaangażować klienta.

Aplikacja mobilna, czyli idealne narzędzie sprzedażowe

Aplikacje mobilne, z których korzysta 75 proc. posiadaczy smartfonów, mają ogromny potencjał sprzedażowy. I tak np. umożliwienie szybkich płatności w aplikacji Allegro sprawiło, że więcej jej użytkowników zaczęło robić spontaniczne zakupy i wydawać średnio o 34 proc. więcej niż konsumenci korzystający ze strony mobilnej, ale wciąż o 1/5 mniej niż klient kupujący w desktopie. Głównym wyzwaniem marketerów jest sprawienie, aby osoby, które ściągnęły daną aplikację na telefon, aktywnie z niej korzystały. Eksperci z Sociomantic Labs wskazują, że przy organizacji kampanii promocyjnej w aplikacji warto pamiętać o kilku zasadach. Po pierwsze, marketerzy powinni ustawić sobie dobry cel sprzedażowy. Po drugie, zoptymalizować wyszukiwanie aplikacji w App Store. Po trzecie, znaleźć odpowiednich partnerów technicznych aplikacji i na koniec zadbać o tworzenie lojalności wśród klientów.

O przyszłości e-reklamy dyskutowali eksperci podczas trzeciej edycji konferencji Digital Marketing Heroes poświęconej marketingowi cyfrowemu w Europie Środkowo-Wschodniej, organizowanej cyklicznie przez Sociomantic Labs. Tegoroczne DMH, którego sponsorem została Grupa Allegro, poprowadził znany YouTuber, Radosław Kotarski z Polimatów. Sponsorem muzycznym wydarzenia była firma technologiczna OpenX.

W branży e-reklamy zmiany zachodzą błyskawicznie i nic nie zapowiada, aby ta prawidłowość miała się kiedykolwiek zmienić. Coraz doskonalsze, coraz bardziej ekonomiczne narzędzia oparte na nowych technologiach, stale ewoluujący i świadomy swoich oczekiwań konsument, wymagają ciągłej aktualizacji wiedzy oraz elastycznego podejścia do nowości oraz nieszablonowych rozwiązań w marketingu.

Źródło: Sociomantic Labs

www.sociomantic.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Jak przyciągnąć uwagę odbiorcy – dobre praktyki DOOH
Dzięki reklamom w social media, które są jednym z najchętniej wybieranych kanałów promocji, może się wydawać, że era billboardów dobiegła końca. Czy w czasach popularności reklam online wciąż jest miejsce na tradycyjne medium, jakim jest OOH? Na co zwrócić uwagę podczas tworzenia kampanii outdoorowych?
Kto zarabia na śledzeniu użytkowników? Nie media, o których los tak się martwimy!
Czy naprawdę musimy się godzić na śledzące reklamy, żeby korzystać z sieci za darmo? To przekonanie od lat pokutuje w debacie publicznej, ale jeśli wierzyć wynikom badania, które kilka amerykańskich uczelni przeprowadziło we współpracy z jednym z dużych wydawców internetowych – może być oparte na błędnych przesłankach. Oczywiście, za produkcję treści ktoś musi...
Czy interaktywna mieszana rzeczywistość to przyszłość opowiadania historii? Najnowocześniejsze technologie wykorzystujące VR i rozszerzoną rzeczywistość inspirują nowe formy narracyjne
Ikea Family – transformacja danowa firmy
Na koniec naszego cyklu prezentującego zwycięskie kampanie XIX edycji Effie Awards zostawiliśmy projekt nietypowy. Na tle prezentowanych poprzednio kampanii prowadzonych z wykorzystaniem spotów, reklam i mediów masowych może się on wydawać mało efektowny. Okazał się jednak bardzo efektywny. Analiza danych, personalizacja, relacje z klientami - te robiące ostatnio karierę...
Wstęp do typografii

Typografia na co dzień (1): Wstęp do typografii

„Książka nie jest już jedyną posta­cią słowa dru­ko­wa­nego. Znaczną część istot­nych tre­ści publi­kuje się dzi­siaj w for­mie gazet, cza­so­pism, reklam. […] Pro­duk­cja kro­jów pisma, wymy­śla­nie nowych czcio­nek docho­dzi do absurdu. Można dostrzec całą masę małych i malut­kich kie­run­ków, z któ­rych każdy błą­dzi na swój...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764