logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Przyszłość jest teraz: 8. edycja OKK! design

  PR 17.06.2016, przeczytano 849 razy
ilustracjastrzałka

Wnętrza publiczne to temat przewodni ósmej edycji OKK! design, która odbyła się w przestrzeni Mysia3 w Warszawie. 13 czerwca 2016 r. około 100 architektów i projektantów, przedstawicieli mediów i świata nauki oraz firm z branży wnętrzarskiej wymieniało się doświadczeniami, zdobywało wiedzę i nawiązywało kontakty biznesowe. Gośćmi specjalnymi byli Robert Majkut oraz Zdzisław Sobierajski.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/przyszlosc-jest-teraz%3A-8.-edycja-okk%21-design,28976,artykul.html

Wykład Roberta Majkuta „Historia przyszłości” dotyczący przeszłości oraz przyszłości, pojęcia czasu, roli designu i wpływie jego twórców na otaczający nas świat skłonił uczestników 8. edycji OKK! design do refleksji nad swoją pracą. Designer po raz kolejny udowodnił, że nie tylko potrafi tworzyć doceniane na całym świecie dzieła, ale także przekazywać idee i wartości, według których żyje.

Projekt zawsze istnieje w jakimś kontekście kulturowym. A projektujemy wszystko: przedmioty, wnętrza, budynki, ale też życie, pracę, karierę czy wakacje – zwrócił uwagę Robert Majkut. – Kreatywność wymaga odwagi porzucenia pewników i wychodzenia poza ustalone ramy, dlatego musimy mieć dystans do tego co robimy. Umieć zadać sobie podstawowe pytanie „po co to robię”. Design kreuje wartość dodaną, dlatego spoczywa na nas szczególny rodzaj odpowiedzialności za to, co robimy. Przyszłość jest teraz – podkreślił.

Marka Robert Majkut Design w tym roku obchodzi 20-lecie istnienia, dlatego wykład jej twórcy i właściciela podczas OKK! design był okazją do podsumowania całokształtu działalności, zwrócenia uwagi słuchaczom jak bardzo w tym czasie ewoluował świat oraz refleksji nad tym dokąd zmierza. Ten ceniony twórca przestrzeni publicznych oraz przedmiotów użytkowych podkreślał, że nie dostrzegamy, iż w ciągu dwóch dekad zmieniło się wokół nas niemal wszystko, począwszy od komputerów i Internetu, skończywszy na przedmiotach użytkowych, i dzięki temu żyje nam się dużo łatwiej.

Zdzisław Sobierajski, ekspert PARP w dziedzinie przetwórstwa tworzyw sztucznych, prowadzący programy stażowe dla młodych projektantów opowiadał o znaczeniu projektowania form użytkowych oraz o uniwersalności i zaletach materiałów kompozytowych. Pokazał także przykłady ich wykorzystania i możliwości zastosowań we wzornictwie i architekturze.

Goście ósmej edycji spotkań szkoleniowo-konferencyjnych OKK! design po raz kolejny mieli także możliwość osobiście spotkać się z przedstawicielami firm dedykujących swoje produkty i usługi architektom, zapoznać się z ich ofertami oraz nowinkami technologicznymi.

Przedstawicielka KLAFS – Magdalena Sławska opowiadała o prawidłowym podziale przestrzeni SPA na strefy. Zwracała uwagę na najczęściej popełniane błędy podczas projektowania, radziła w jaki sposób ich uniknąć oraz pokazywała przykłady unikalnego designu w projektowaniu saun i miejsc wellness.

Ewelina Gawlik, właścicielka concept store Muppetshop przedstawiła zebranym marki z którymi współpracuje, w tym Petite Friture oraz pokazała dobre rozwiązania z zakresu aranżacji wnętrz z zastosowaniem mebli oraz przedmiotów z oferty jej firmy.

Agnieszka Polkowska, przedstawicielka Studia Prostych Form pokazała najnowsze rozwiązania technologiczne dotyczące zastosowań mebli w przestrzeni publicznej oraz zalety i możliwości zastosowania materiału przyszłości – ECOMALTY.

Dmitry Ageev i Kinga Kosińska przybliżyli możliwości firmy HABE posiadającej własną stolarnię i ślusarnię oraz zaprezentowali markę FAM FARA i meble KUBBIKI produkowane ze sklejki brzozowej z wykorzystaniem najnowszych technologii.

Przedstawiciele IntuitionBathrooms, dystrybutora luksusowych angielskich produktów wyposażenia łazienek opowiadali o markach, z którymi współpracują oraz o otwartości firm na potrzeby projektowe i możliwościach spełniania oczekiwań architektów.

Natomiast Agnieszka Smolczyńska ze Spectra Lighting poprowadziła bardzo interesującą prelekcję na temat roli oświetlenia LED, wykorzystania go do tworzenia odpowiedniego nastroju oraz możliwościach najróżniejszych zastosowań w przestrzeniach publicznych. Obrazowo wytłumaczyła także jakie są różnice w jakości różnych rodzajów oświetlenia LED oraz pokazała wpływ nieodpowiedniego doboru świateł we wnętrzu.

Ożywione rozmowy w kuluarach oraz przy stoiskach firm partnerskich świadczyły o bardzo dużym zainteresowaniu gości zaprezentowanymi podczas spotkania produktami i technologiami.

OKK! design to cykl spotkań szkoleniowo-konferencyjnych organizowanych dla branży architektonicznej i wnętrzarskiej, podczas których goście mają możliwość poznawać najnowsze technologie i rozwiązania ułatwiające projektowanie i aranżacje wnętrz. To także idealne miejsce do konfrontacji propozycji producentów i wykonawców z oczekiwaniami projektantów i inwestorów, przekazywania i zdobywania wiedzy oraz promowania najlepszego wzornictwa i produktów najwyższej jakości. Pierwsze spotkanie sygnowane logo OKK! design odbyło się w 2012 r. i od razu spotkało się z ciepłym przyjęciem w branży. Niesłabnące zainteresowanie wydarzeniem sprawiło, że trwale wpisało się ono do kalendarzy branżowych architektów.

W tym roku agencja OKK! zapowiedziała kolejne dwie edycje, które odbędą się we wrześniu i listopadzie.

Źródło: OKK!

www.olgakk.pl

Dodatkowe informacje:

Partnerzy 8. edycji OKK! design: Studio Prostych Form, Petite Friture, KLAFS Polska, HABE Kinga Kosińska, muppetshop, Spectra Lighting, FAM FARA, IntuitionBathrooms, Galeria Widzenia, MYSIA 3, MINI Bawaria Motors, MJUD, Ceramika Avant, JOHN-LEMON POLSKA, Herba Thea, Sempre Group, KOD.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764