logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Przytul Polskę: Edukreacja na Łódź Design Festival

   23.05.2018, przeczytano 2178 razy
ilustracja

Jak rozmawiać z dziećmi o Polsce? Co składa się na nasze wyobrażenie kraju: język, symbole, krajobrazy, historia, kuchnia? Czy w czasach globalizacji tożsamość narodowa ma jeszcze znaczenie? Co warto pielęgnować i przekazywać dalej? Na te i inne pytania wystawa “Przytul Polskę” nie odpowie. W każdym razie nie wprost.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/przytul-polske%3A-edukreacja-na-lodz-design-festival,36608,artykul.html

“Przytul Polskę” to projekt składający się z wystawy i serii warsztatów dziejący się w ramach Edukreacji na Łódź Design Festival. Kuratorki wystawy, kolektyw Mamy Projekt w składzie: Pola Amber, Joanna Studzińska i Małgosia Żmijska podjęły próbę spojrzenia na Polskę z perspektywy rodziny, wpisując się w temat tegorocznego festiwalu, czyli “Refleksje”. “Polskość, patriotyzm, postawa obywatelska - to sprawy, o których nie zawsze łatwo jest rozmawiać z dziećmi, dlatego skupiłyśmy się na stworzeniu takiej przestrzeni, w której rodziny podczas wspólnej zabawy będą mogły zastanowić się nad tym tematem i poszukać własnych odpowiedzi na ważne pytania”- mówią autorki.

Wystawa podejmuje różne zagadnienia w sposób przyjazny dzieciom, zachęcający do aktywności i kreatywności - zgodnie z celami Edukreacji. Zwiedzający mogą układać mozaikę z polskich symboli czy proponować własne zasady, jakie powinny panować w kraju. Łowiąc rybki z drobnymi zadaniami dzieci obserwują związek swoich codziennych działań ze stanem otaczającego nas świata. Warto spojrzeć na Polskę z odrobiną dystansu, zastanowić się co w niej lubimy i z czym ją kojarzymy: jakie smaki, widoki czy pojęcia łączą Polaków?

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Chcemy rozmawiać z dziećmi o Polsce bez zadęcia, za to z sympatią i poczuciem humoru” - deklarują Mamy Projekt i tworząc wystawę przymrużyły oko: deszcz pierogów w dziale “Kuchnia Polska”, możliwość przebrania się w czapkę-skocznię w “Kąciku Kibica” czy gra w klasy z językowymi łamańcami wywołują uśmiech na twarzach dorosłych i maluchów. Przygotowane na wystawę poduchy w kształcie Polski, w dodatku z różnymi jej twarzami, zapraszają do tytułowego Przytulania Polski.
 

Źródło: STGU

www.stgu.pl

Dodatkowe informacje:

Kuratorki: Mamy Projekt (Pola Amber, Joanna Studzińska, Małgosia Żmijska)
Projekt: Joanna Góra-Raurowicz, Magdalena Michalczyk, Katarzyna Similak
Ilustracje: Patricija Bliuj-Stodulska

19-27 maja
Łódź Design Festival
ul. Tymienieckiego 3, Łódź

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764