logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Przytul Polskę: Edukreacja na Łódź Design Festival

   23.05.2018, przeczytano 719 razy
ilustracja

Jak rozmawiać z dziećmi o Polsce? Co składa się na nasze wyobrażenie kraju: język, symbole, krajobrazy, historia, kuchnia? Czy w czasach globalizacji tożsamość narodowa ma jeszcze znaczenie? Co warto pielęgnować i przekazywać dalej? Na te i inne pytania wystawa “Przytul Polskę” nie odpowie. W każdym razie nie wprost.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/przytul-polske%3A-edukreacja-na-lodz-design-festival,36608,artykul.html

“Przytul Polskę” to projekt składający się z wystawy i serii warsztatów dziejący się w ramach Edukreacji na Łódź Design Festival. Kuratorki wystawy, kolektyw Mamy Projekt w składzie: Pola Amber, Joanna Studzińska i Małgosia Żmijska podjęły próbę spojrzenia na Polskę z perspektywy rodziny, wpisując się w temat tegorocznego festiwalu, czyli “Refleksje”. “Polskość, patriotyzm, postawa obywatelska - to sprawy, o których nie zawsze łatwo jest rozmawiać z dziećmi, dlatego skupiłyśmy się na stworzeniu takiej przestrzeni, w której rodziny podczas wspólnej zabawy będą mogły zastanowić się nad tym tematem i poszukać własnych odpowiedzi na ważne pytania”- mówią autorki.

Wystawa podejmuje różne zagadnienia w sposób przyjazny dzieciom, zachęcający do aktywności i kreatywności - zgodnie z celami Edukreacji. Zwiedzający mogą układać mozaikę z polskich symboli czy proponować własne zasady, jakie powinny panować w kraju. Łowiąc rybki z drobnymi zadaniami dzieci obserwują związek swoich codziennych działań ze stanem otaczającego nas świata. Warto spojrzeć na Polskę z odrobiną dystansu, zastanowić się co w niej lubimy i z czym ją kojarzymy: jakie smaki, widoki czy pojęcia łączą Polaków?

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Chcemy rozmawiać z dziećmi o Polsce bez zadęcia, za to z sympatią i poczuciem humoru” - deklarują Mamy Projekt i tworząc wystawę przymrużyły oko: deszcz pierogów w dziale “Kuchnia Polska”, możliwość przebrania się w czapkę-skocznię w “Kąciku Kibica” czy gra w klasy z językowymi łamańcami wywołują uśmiech na twarzach dorosłych i maluchów. Przygotowane na wystawę poduchy w kształcie Polski, w dodatku z różnymi jej twarzami, zapraszają do tytułowego Przytulania Polski.
 

Źródło: STGU

www.stgu.pl

Dodatkowe informacje:

Kuratorki: Mamy Projekt (Pola Amber, Joanna Studzińska, Małgosia Żmijska)
Projekt: Joanna Góra-Raurowicz, Magdalena Michalczyk, Katarzyna Similak
Ilustracje: Patricija Bliuj-Stodulska

19-27 maja
Łódź Design Festival
ul. Tymienieckiego 3, Łódź

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Relacja PIAP z Remadays 2020
XVI-sta edycji targów RemaDays 2020 już za nami. Jedne z największych targów branży reklamowej odbyły się w dniach 12-14 lutego br. w Centrum Wystawienniczym PTAK Warsaw Expo w Nadarzynie.
Provident z rodzinną reklamą „Pożyczki wynajmowanej”
Provident Polska wraca z kolejną odsłoną kampanii w rytm przeboju „Mam plan” i promuje „Pożyczkę wynajmowaną”. Każde pożyczone 1000 zł kosztuje 50 zł miesięcznie.
Miniczekolady z Wawelu wsparte kampanią
Marka Wawel do swojego portfolio wprowadza nową kategorię słodkości. Na rynku pojawią się MINIczekolady w kieszonkowych opakowaniach idealnych do delektowania się. Atrakcyjny design podkreśla ich najwyższą jakość oraz eksponuje najważniejsze cechy produktu, czyli wyjątkowe połączenie czekolady i wyśmienitego nadzienia, nawiązując do postrzegania tej kategorii przez...
Hand Made: spot dla D-Vitum z Magdaleną Różczką
W lutym ruszyła kampania reklamowa marki D-Vitum (Oleofarm), której  ambasadorką została Magdalena Różczka — znana aktorka, od lat wspierająca działania na rzecz Interwencyjnych Ośrodków Preadopcyjnych. Hand Made odpowiada za koncept kreatywny i realizację spotu reklamowego.
Agencja Bluerank wzmacnia Marketing i PR
Bluerank, wiodąca agencja marketingu internetowego, wzmacnia siły w obszarze Marketingu i PR. Do zespołu dołączyły Marta Markowska, która została Marketing Managerem oraz Joanna Blewąska, która rozpoczęła pracę na stanowisku PR Specialist.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764