logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Przytul Polskę: Edukreacja na Łódź Design Festival

   23.05.2018, przeczytano 829 razy
ilustracja

Jak rozmawiać z dziećmi o Polsce? Co składa się na nasze wyobrażenie kraju: język, symbole, krajobrazy, historia, kuchnia? Czy w czasach globalizacji tożsamość narodowa ma jeszcze znaczenie? Co warto pielęgnować i przekazywać dalej? Na te i inne pytania wystawa “Przytul Polskę” nie odpowie. W każdym razie nie wprost.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/przytul-polske%3A-edukreacja-na-lodz-design-festival,36608,artykul.html

“Przytul Polskę” to projekt składający się z wystawy i serii warsztatów dziejący się w ramach Edukreacji na Łódź Design Festival. Kuratorki wystawy, kolektyw Mamy Projekt w składzie: Pola Amber, Joanna Studzińska i Małgosia Żmijska podjęły próbę spojrzenia na Polskę z perspektywy rodziny, wpisując się w temat tegorocznego festiwalu, czyli “Refleksje”. “Polskość, patriotyzm, postawa obywatelska - to sprawy, o których nie zawsze łatwo jest rozmawiać z dziećmi, dlatego skupiłyśmy się na stworzeniu takiej przestrzeni, w której rodziny podczas wspólnej zabawy będą mogły zastanowić się nad tym tematem i poszukać własnych odpowiedzi na ważne pytania”- mówią autorki.

Wystawa podejmuje różne zagadnienia w sposób przyjazny dzieciom, zachęcający do aktywności i kreatywności - zgodnie z celami Edukreacji. Zwiedzający mogą układać mozaikę z polskich symboli czy proponować własne zasady, jakie powinny panować w kraju. Łowiąc rybki z drobnymi zadaniami dzieci obserwują związek swoich codziennych działań ze stanem otaczającego nas świata. Warto spojrzeć na Polskę z odrobiną dystansu, zastanowić się co w niej lubimy i z czym ją kojarzymy: jakie smaki, widoki czy pojęcia łączą Polaków?

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Chcemy rozmawiać z dziećmi o Polsce bez zadęcia, za to z sympatią i poczuciem humoru” - deklarują Mamy Projekt i tworząc wystawę przymrużyły oko: deszcz pierogów w dziale “Kuchnia Polska”, możliwość przebrania się w czapkę-skocznię w “Kąciku Kibica” czy gra w klasy z językowymi łamańcami wywołują uśmiech na twarzach dorosłych i maluchów. Przygotowane na wystawę poduchy w kształcie Polski, w dodatku z różnymi jej twarzami, zapraszają do tytułowego Przytulania Polski.
 

Źródło: STGU

www.stgu.pl

Dodatkowe informacje:

Kuratorki: Mamy Projekt (Pola Amber, Joanna Studzińska, Małgosia Żmijska)
Projekt: Joanna Góra-Raurowicz, Magdalena Michalczyk, Katarzyna Similak
Ilustracje: Patricija Bliuj-Stodulska

19-27 maja
Łódź Design Festival
ul. Tymienieckiego 3, Łódź

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nieagencja nowym klientem PR Calling
Nieagencja, firma z branży marketingowej specjalizująca się w przeprowadzaniu transformacji cyfrowych, dołączyła do grona klientów PR Calling. W ramach współpracy agencja odpowiada za stworzenie strategii PR i jej realizację.
Finał kampanii Durex „Głośni w łóżku”
Rola otwartej komunikacji w związku, rozmów o seksie i szukanie idealnego dopasowania – o tym opowiada seria filmów dokumentalnych, jakie marka Durex stworzyła na potrzeby kampanii „Głośni w łóżku”. Teaser już teraz można obejrzeć na kanale YouTube marki. Premiera pierwszego odcinka zaplanowana jest na 14 września, a kolejne materiały ukażą się kolejno – 17, 21 i 24...
- To koniec naszej branży – mówią przedstawiciele firm projektujących i budujących stoiska, a także zajmujących się spedycją, które ściśle współpracują z organizatorami targów. W przegłosowanej przez sejm i podpisanej właśnie przez prezydenta niekorzystnej dla branży targowej wersji tzw. Tarczy Turystycznej, setki firm „około...
Life on Mars dla New Balance
Już w najbliższy weekend – 26-27 września – po raz 42. w historii pobiegnie PZU Orlen Maraton Warszawski, który w tym roku odbędzie się w innowacyjnej formule. Za kampanię promocyjną tego wydarzenia odpowiada agencja kreatywna Life on Mars na zlecenie marki New Balance – oficjalnego sponsora stołecznego biegu.
#Takbardzo - nowa kampania Red Bull Mobile
Red Bull MOBILE stawia w nowej aktywacji na młodych odbiorców i serwuje im kolaborację rapowych talentów na wysokich obrotach. „TAK BARDZO” to utwór i teledysk z udziałem artystów młodego pokolenia rapowej sceny: OKIego, DZIARMY i Gverilli, których premiera właśnie zainaugurowała nową komunikację marki, a to nie koniec atrakcji.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764