logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Przytul Polskę: Edukreacja na Łódź Design Festival

   23.05.2018, przeczytano 2213 razy
ilustracja

Jak rozmawiać z dziećmi o Polsce? Co składa się na nasze wyobrażenie kraju: język, symbole, krajobrazy, historia, kuchnia? Czy w czasach globalizacji tożsamość narodowa ma jeszcze znaczenie? Co warto pielęgnować i przekazywać dalej? Na te i inne pytania wystawa “Przytul Polskę” nie odpowie. W każdym razie nie wprost.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/przytul-polske%3A-edukreacja-na-lodz-design-festival,36608,artykul.html

“Przytul Polskę” to projekt składający się z wystawy i serii warsztatów dziejący się w ramach Edukreacji na Łódź Design Festival. Kuratorki wystawy, kolektyw Mamy Projekt w składzie: Pola Amber, Joanna Studzińska i Małgosia Żmijska podjęły próbę spojrzenia na Polskę z perspektywy rodziny, wpisując się w temat tegorocznego festiwalu, czyli “Refleksje”. “Polskość, patriotyzm, postawa obywatelska - to sprawy, o których nie zawsze łatwo jest rozmawiać z dziećmi, dlatego skupiłyśmy się na stworzeniu takiej przestrzeni, w której rodziny podczas wspólnej zabawy będą mogły zastanowić się nad tym tematem i poszukać własnych odpowiedzi na ważne pytania”- mówią autorki.

Wystawa podejmuje różne zagadnienia w sposób przyjazny dzieciom, zachęcający do aktywności i kreatywności - zgodnie z celami Edukreacji. Zwiedzający mogą układać mozaikę z polskich symboli czy proponować własne zasady, jakie powinny panować w kraju. Łowiąc rybki z drobnymi zadaniami dzieci obserwują związek swoich codziennych działań ze stanem otaczającego nas świata. Warto spojrzeć na Polskę z odrobiną dystansu, zastanowić się co w niej lubimy i z czym ją kojarzymy: jakie smaki, widoki czy pojęcia łączą Polaków?

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Chcemy rozmawiać z dziećmi o Polsce bez zadęcia, za to z sympatią i poczuciem humoru” - deklarują Mamy Projekt i tworząc wystawę przymrużyły oko: deszcz pierogów w dziale “Kuchnia Polska”, możliwość przebrania się w czapkę-skocznię w “Kąciku Kibica” czy gra w klasy z językowymi łamańcami wywołują uśmiech na twarzach dorosłych i maluchów. Przygotowane na wystawę poduchy w kształcie Polski, w dodatku z różnymi jej twarzami, zapraszają do tytułowego Przytulania Polski.
 

Źródło: STGU

www.stgu.pl

Dodatkowe informacje:

Kuratorki: Mamy Projekt (Pola Amber, Joanna Studzińska, Małgosia Żmijska)
Projekt: Joanna Góra-Raurowicz, Magdalena Michalczyk, Katarzyna Similak
Ilustracje: Patricija Bliuj-Stodulska

19-27 maja
Łódź Design Festival
ul. Tymienieckiego 3, Łódź

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Bramkarz Manuel Neuer ambasadorem kampanii Hisense
Międzynarodowy producent sprzętu gospodarstwa domowego, firma Hisense, rozpoczęła dziś kampanię „BEYOND GLORY” UEFA EURO 2024, zawierając kontrakt z niemieckim bramkarzem, zdobywcą Pucharu Świata i kapitanem FC Bayern Monachium Manuelem Neuerem.
Pilot the future – PLL LOT z kampanią rekrutacyjną
12 kwietnia br. rozpoczęła się kampania rekrutacyjna skierowana do pilotów pragnących dołączyć do załogi kokpitowej Polskich Linii Lotniczych LOT. W obliczu dynamicznego rozwoju branży lotniczej na świecie przewoźnik oferuje nie tylko niesamowitą możliwość rejsów na trasach międzynarodowych, ale także dynamiczną ścieżkę rozwoju oraz wyjątkowe perspektywy...
Mateusz Zając o Apple Vision Pro na konferencji 4Developers
Mateusz Zając, Software Engineering Manager w VML, na konferencji 4Developers poprowadzi wystąpienie na temat Apple Vision Pro oraz potencjału, jaki niesie ze sobą ta technologia. 
Sztuczna inteligencja na granicy ludzkiej percepcji
Jak mózg człowieka odnajduje się w erze AI? W nowym raporcie „Człowiek vs. AI: Czy AI przekroczyło granice ludzkiej percepcji?” Neuroinsight Lab (by SeeWidely) zgłębia złożoną interakcję między ludzkim poznaniem a sztuczną inteligencją, wykorzystując do tego zaawansowaną neuroTechnologię, w tym EEG i eye-tracking. IAB Polska objął patronat nad tą publikacją.
Opus B z nowym spotem Prostamolu Uno
Agencja Opus B przygotowała nowy spot dla marki Prostamol UNO. Emisja przewidziana jest na wszystkich rynkach Europy Środkowo-Wschodniej.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764