logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

PSMM Monitoring & More zbadał medialny żywot Kerfusia

  PR 28.12.2022, przeczytano 881 razy
ilustracja

Kerfuś, czyli sympatyczny robot o kocim pyszczku, zawojował na jesieni polski internet. Nagrania, zdjęcia i memy pokazujące robota podbiły sieć, a on sam, jak przystało na prawdziwą gwiazdę, ruszył w tournée po naszym kraju. Carrefour wraz z PSMM Monitoring & More zbadał fenomen jego obecności w polskich mediach tradycyjnych, internetowych i społecznościowych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/psmm-monitoring-and-more-zbadal-medialny-zywot-kerfusia,398488,artykul.html

Sympatyczny samojezdny robot w sklepach Carrefour pojawił się pod koniec września. Od razu wzbudził ogromne zainteresowanie klientów, którzy chętnie udostępniali zrobione z nim zdjęcia w popularnych serwisach społecznościowych. Od 22 września do 30 listopada br. dyskusja na temat Kerfusia wygenerowała aż 17,6 tys. wzmianek, których ekwiwalent reklamowy wyniósł ponad 1,5 mln zł.

Najpopularniejszym miejscem rozmów na temat nowej gwiazdy był zdecydowanie Twitter, skąd pochodzi prawie 65 proc. wpisów. Co czwarta wzmianka pojawiła się na YouTubie, a podium z 4 proc. udziałem w dyskusji zamyka Facebook. Sporo, bo ponad 500 filmików i komentarzy o robocie pojawiło się również na TikToku.

Wykorzystanie przyjaznej technologii do promocji marek nie jest nowym pomysłem, ale w przypadku Kerfusia zostało wykonane po mistrzowsku – komentuje Katarzyna Popławska – kierownik marketingu i PR w PSMM Monitoring & More. Możliwość wejścia z robotem w interakcję i koci wygląd spotkały się z niezwykle przyjaznymi reakcjami klientów i wywołały falę memów. Osoby odwiedzające sklepy Carrefour masowo udostępniały w social mediach zdjęcia z robotem. Kerfuś okazywał się robokotem z charakterkiem, co dodatkowo przysporzyło mu popularności. Nagranie z jego odpowiedzią „Nie dotykaj moich uszu, miau!” stało się viralem na TikToku, Twitterze i Wykopie. Śmiało można powiedzieć, że Kerfuś w pewnym momencie został królem Internetu, wyprzedzając w trendach w wyszukiwaniach Google Roberta Lewandowskiego, czy Igę Świątek – dodaje Popławska.

Kerfuś pojawiał się głównie w towarzystwie takich określeń jak „innowacyjna technologia”, „internetowa sława”, „internetowy fenomen”, „wsparcie sprzedaży”, „gwiazda internetu” i „ogromne zainteresowanie”. Robota nazywano czasami „królem polskiego internetu”, a jego sława przełożyła się na propozycję, aby słowo “Kerfuś” stało się kandydatem na Młodzieżowe Słowo Roku 2022.

Kerfuś to obecnie najpopularniejszy robot w Polsce, który wzbudza ogromne zainteresowanie nie tylko w internecie, co potwierdzają wyniki badania, ale także w rzeczywistości. Jego popularność w sieci sprawiła, że sklepy Carrefour odwiedzane są przez wielu nowych klientów, którzy później dzielą się spotkaniem z Kerfusiem w mediach społecznościowych. Prawie 18 tys. wzmianek uczyniło z niego prawdziwą gwiazdę internetu. Kerfuś, który na początku swojej pracy miał za zadanie wspierać sprzedaż, jest teraz naszym ambasadorem – mówi Sylwester Mroczek, manager Działu Rozwoju Formatów i Konceptów Handlowych w Carrefour Polska.

W mediach tradycyjnych na temat Kerfusia pojawiło się 228 publikacji. Większość z nich pochodziła z portali spożywczo-handlowych, z których najbardziej aktywny był Portal Spożywczy. Tematem sympatycznego robota zainteresowały się również media marketingowe oraz technologiczne. Ekwiwalent reklamowy wygenerowanych publikacji wyniósł ponad 1,7 mln zł.

Gwiazda Internetu, ale nie tylko

Kerfuś, w ślad za prośbami od fanów, rozpoczął projektowanie swojej kolekcji ubrań. Efekty jego pracy można kupić w ponad 30 wybranych sklepach sieci Carrefour, gdzie dostępne są produkty z limitowanej kolekcji odzieży stworzonej w duchu streetwear. Na klientów czekają koszulki w dwóch wzorach – jednostronnym (w cenie 39,99 zł) oraz dwustronnym za 49,99 zł. Aby skompletować zestaw warto też dokupić modny, kerfusiowy kapelusz w cenie 19,99 zł. Kolekcja dostępna jest do wyczerpania zapasów.

Źródło: Carrefour Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
Komunikat Spółki Telewizja Polska S.A. w likwidacji
W dniu 21 marca br. Telewizja Polska S.A. w likwidacji skierowała do prokuratury zawiadomienie w sprawie szeregu nieprawidłowości przy zawieraniu umów, w których zaciągane były wielomilionowe zobowiązania, co narazić mogło TVP na szkodę wielkich rozmiarów. To efekt trwających działań kontrolnych prowadzonych w Spółce.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764