logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

PSPR otwiera się na podmioty i ogłasza pierwszych nowych członków

  PR 22.02.2021, przeczytano 85 razy

Polskie Stowarzyszenie Public Relations rozszerza formułę działalności. Organizacja - oprócz osób fizycznych - do oficjalnego członkostwa zaprasza także podmioty, które współtworzą sektor PR. Tym samym PSPR staje się miejscem dla PRtech-ów, uczelni wyższych, specjalistycznych wydawnictw oraz agencji. Propozycja kierowana jest również do korporacji, firm czy NGO’s zainteresowanych wypracowywaniem i wdrażaniem profesjonalnych praktyk zarządzania reputacją, relacjami, komunikacją oraz podnoszeniem standardów kooperacji z rynkiem usług PR. Stowarzyszenie przyjęło do grona członków pierwsze cztery podmioty.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pspr-otwiera-sie-na-podmioty-i-oglasza-pierwszych-nowych-czlonkow,390309,artykul.html

Zgodnie ze strategią przyjętą w 2019 roku, a w ślad za tym z reformą statutową, zarząd PSPR doprecyzował zasady formalnego członkostwa wspierającego i stworzył warunki do jego urzeczywistnienia. Dzięki temu, po 27 latach funkcjonowania, organizacja powitała w swoich strukturach pierwsze w historii podmioty z branży PR.

CAŁY POLSKI PR PRZY JEDNYM STOLE. CZY TO MOŻLIWE?

– Mówiąc o branży PR, mamy w PSPR zawsze na myśli jej realne spektrum. To usługodawcy PR, usługobiorcy, freelancerzy, agencje, pracownicy działów w firmach i instytucjach, organizacje branżowe, naukowcy, uczelnie wyższe, a także dostawcy rozwiązań technologicznych, badań, monitoringu. Przez tyle lat jedynie agencje miały możliwość podmiotowego członkostwa w organizacji PR. Czas to zmienić – wyjaśnia Luiza Jurgiel-Żyła, prezeska PSPR. - Niezwykle nam zależy, aby wszystkie wymienione powyżej podmioty i osoby mogły spotkać się w naszym stowarzyszeniu. Współpracować, opiniować ważne zagadnienia, przygotowywać i umawiać się na nowe standardy, interwencje w kluczowych sprawach, projekty prorozwojowe, wreszcie nawiązywać liczne kontakty. Dotychczas w polskiej branży  public relations brakowało takiej platformy na stałe integrującej wszystkich uczestników naszego sektora. Wprowadzenie w życie członkostwa wspierającego i przyjęcie historycznej „czwórki”, której serdecznie gratuluję, jest ważnym krokiem w tym kierunku. Jednym z wielu, które jeszcze przed nami – podkreśla.

RÓŻNORODNOŚĆ MOTYWACJI, OCZEKIWAŃ, PUNKTÓW WIDZENIA

Cztery podmioty, które jako pierwsze wstąpiły w szeregi PSPR, to: agencja relacji inwestorskich - InnerValue, PRtech, dostawca rozwiązań i oprogramowania – netPR.pl, PRtech (usługi informacyjne, badania, analiza) – Press Service Monitoring Mediów, agencja PR – Genesis PR. Znamienny jest fakt, że do członkostwa przekonały je bardzo konkretne i zróżnicowane argumenty.

- Chcemy brać czynny udział w tworzeniu dobrych praktyk PR oraz uczestniczyć w kluczowych rozmowach z innymi uczestnikami tego sektora. Ostatecznie do przystąpienia do organizacji przekonało nas utworzenie klubu relacji inwestorskich, w których się specjalizujemy i czujemy, że szczególnie w tym obszarze możemy wnieść wartość do działań PSPR – mówi Wojciech Iwaniuk, prezes zarządu InnerValue.

- Zapewnienie ciągłego rozwoju wymaga nie tylko dużych nakładów inwestycyjnych i stabilności biznesowej, ale też wymiany opinii i wychodzenia naprzeciw zmianom na rynku oraz w świecie technologii - właśnie dlatego Polskie Stowarzyszenie Public Relations jest dla nas ważnym partnerem. Chcemy być dużym wsparciem, jak i też inicjatorem ciekawych projektów realizowanych przez organizację - Piotr Ślusarczyk, pełnomocnik zarządu odpowiedzialny za planowanie i koordynowanie prac rozwojowych w netPR.pl.

- Liczymy, że nasze członkostwo w PSPR będzie sprzyjać jeszcze aktywniejszemu dialogowi, lepszemu zrozumieniu potrzeb i oczekiwań środowiska PR, a tym samym służyć jego rozwojowi. Wprowadziliśmy rozwiązania umożliwiające klientom korzystanie z dostępu do materiałów prasowych bez jakichkolwiek obaw o naruszanie praw wydawców. Jako lider branży wzięliśmy na siebie ciężar edukacji rynku w tym zakresie. Liczymy na to, że wspólnie z klientami, PSPR, a także samymi wydawcami zbudujemy bezpieczne, również kosztowo oraz odpowiadające współczesnym potrzebom, nowoczesne usługi informacyjne, które nie będą budzić żadnych wątpliwości prawnych. Będzie to nowy standard profesjonalnych usług monitoringu mediów - Sebastian Bykowski, wiceprezes zarządu, dyrektor generalny PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

- Zależy nam na udziale w budowaniu jak najlepszych standardów w polskim PR. Bardzo nas cieszy, że PSPR w ostatnich latach dokonało tak spektakularnej reaktywacji – im więcej branżowych podmiotów wspierających dobre praktyki w naszym zawodzie, tym lepiej. Mam nadzieję, że mocniej rozwinie się także współpraca między organizacjami w branży PR – potrzebujemy racjonalnego, mądrego i efektywnego dialogu, dość już fasadowych akcji! - Eliza Misiecka, prezes zarządu Genesis PR.

PSPR zaprasza do członkostwa podmioty, które aktywnie komunikują się z otoczeniem, odpowiedzialnie zarządzają relacjami lub zajmują się tym biznesowo, naukowo w oparciu o najwyższe standardy etyki oraz rynkowe. - Dlatego też oczekujemy respektowania zasad etycznych PSPR oraz dobrych praktyk profesjonalnego public relations. Zarówno obecnych samoregulacji jak i tych, które dopiero powstaną pod naszymi auspicjami. Jednocześnie zachęcamy do ich aktywnego współtworzenia. Idee fixe jest umożliwienie pełnowartościowej reprezentacji przedstawicieli wszystkich składowych sektora public relations, o często odmiennym spojrzeniu na daną sprawę czy innych priorytetach. Tak by skutkować współpracą i regularnym dyskursem w warunkach neutralnych ze swoimi odpowiednikami, konkurencją, klientami, a także z innymi uczestnikami branży – mówi Cyprian Maciejewski, członek zarządu PSPR.

JESTEŚ O TRZY KROKI OD PSPR

Procedura przystąpienia podmiotu do PSPR jest nieskomplikowana i przebiega bardzo sprawnie. W pierwszym kroku należy przesłać na adres biuro@polskipr.pl oficjalne zgłoszenie chęci członkostwa wspierającego z krótkim uzasadnieniem i wskazaniem aktywności w obszarze PR. Następnie zarząd organizacji podejmuje decyzję o przyjęciu kandydata w drodze głosowania. Ewentualnie, wcześniej prosi jeszcze o uzupełnienie informacji. Składka członkowska wynosi 800 zł + VAT, niezależnie od wielkości przychodów czy budżetu aplikującego. Po jej uiszczeniu nowy członek wspierający zyskuje dostęp do analogicznych korzyści i praw jak członek zwyczajny (osoba fizyczna), z wyjątkiem biernego i czynnego prawa wyborczego oraz głosowania w ramach Walnego Zebrania. Więcej o formalnej stronie członkostwa zwyczajnego i wspierającego w statucie PSPR: https://polskipr.pl/statut.

Źródło: Polskie Stowarzyszenie Public Relations

www.polskipr.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Kolejni Top Dostawcy wystawcami wrześniowego Festiwalmarketingu.pl
12M, EXPEN, Yax interactive, L-Shop-Team POLSKA, Ivory Ceramics oraz BeJoy – kolejni TOP dostawcy potwierdzili swój udział we wrześniowym FestiwalMarketingu.pl. Wydarzenie odbędzie 15-16 września w EXPO XXI Warszawa. Równolegle na hali nr III odbędą się targi Packaging Innovations.
Konferencja MCCT – rynek spotkań w biznesie. Od reala do online
W dniach 23-25 marca 2021r. odbędzie się w formule online bezpłatna konferencja Meeting Communication Collaboration Trends. MCCT to nowa inicjatywa, obejmująca swoją tematyką szeroko pojęty rynek miejsc spotkań, komunikacji oraz pracy grupowej. Wydarzenie jest inicjatywą kierowaną do osób zainteresowanych zdobyciem wiedzy z zakresu tworzenia eventów online i hybrydowych, pracy w...
Opus B z kolejną kampanią dla Banku BNP Paribas
Agencja przygotowała nową platformę komunikacji dla klientów biznesowych.
Startuje drugi sezon programu „To ma sens”
Ponad 15 mln wyświetleń na Facebooku i dotarcie do 5 mln osób – takie wyniki oglądalności osiągnął pierwszy sezonu naszego autorskiego programu „TO MA SENS”. Liczby mówią same za siebie i ułatwiły nam podjęcie decyzji o kontynuowaniu tego formatu w naszych mediach społecznościowych. Pomysłów na kolejne odcinki nie brakuje, dlatego już...
Jak realizować bezpieczne kampanie programmatic? Jaką rolę odgrywają dane w reklamie cyfrowej? Jak będzie wyglądać przyszłość w świecie bez plików 3rd party cookie? Co zrobić, żeby mobile skutecznie budował zasięg i świadomość marki? Czy programmatic outdoor to science fiction czy nieodległa przyszłość? Jakie są korzyści połączenia automatyzacji ze sprzedażą...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764