Polskie Stowarzyszenie Public Relations (PSPR), jako Partner Merytoryczny oficjalnie dołączyło do Rady Programowej studiów podyplomowych Public Relations & Brand Management (#PRBM), realizowanych w Instytucie Ekonomii, Finansów i Zarządzania (Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej) Uniwersytetu Jagiellońskiego. PSPR reprezentuje Renata Poreda, członkini zarządu, która będzie pełnić rolę doradczą i wspierać aktualizację programu, aby jak najlepiej odpowiadał na wyzwania dynamicznie zmieniającej się branży PR.
PR. Zawsze etycznie
Absolwenci studiów #PRBM będą przygotowani do zarządzania markami i relacjami organizacji w sposób etyczny, wyposażeni w praktyczne narzędzia do budowania reputacji marek oraz efektywnego radzenia sobie z wyzwaniami współczesnego świata. Renata Poreda, członkini zarządu PSPR, zasiadająca w Radzie Programowej, podkreśla:
Cieszę się niezmiernie, że Polskie Stowarzyszenie Public Relations dołączyło do Rady Programowej podyplomowych studiów #PRBM. To świetny przykład otwartości na dialog i współpracę z najstarszą organizacją branżową w Polsce, za który serdecznie dziękuję. Wspólnie postaramy się tworzyć kierunek, który łączy akademicką wiedzę z realiami branży tak, by uczestniczki i uczestnicy byli lepiej przygotowani do wyzwań współczesnego PR-u. Zależy nam również na tym, aby promować etykę zawodową, zgodną z kodeksami etyki PR, która jest fundamentem odpowiedzialnej pracy PR-owca.
Zintegrowane podejście do komunikacji marki. Zawsze praktycznie
Studia podyplomowe #PRBM na Uniwersytecie Jagiellońskim oferują kompleksowe podejście do zarządzania wizerunkiem i komunikacją marki lub organizacji, łącząc kluczowe elementy public relations, komunikacji marketingowej i strategii budowania tożsamości. Współczesne marki muszą skutecznie zarządzać swoją reputacją oraz prowadzić spójną i zintegrowaną komunikację we wszystkich kanałach – od tradycyjnych mediów po social media. Uczestnicy studiów zdobędą praktyczną wiedzę na temat strategicznego planowania i koordynacji działań PR oraz zarządzania marką, poprzez realizacje kampanii, tworzenie spójnej narracji marki lub organizacji oraz zarządzanie ich wizerunkiem w oparciu o dane rynkowe i potrzeby interesariuszy.
Dołączenie PSPR do Rady Programowej #PRBM to doskonały przykład współpracy między nauką a organizacją branżową, która umożliwi jeszcze lepsze dostosowanie studiów do potrzeb biznesowych. Dr hab. Jerzy Rosiński, prof. UJ, kierownik studiów #PRBM, przewodniczący Rady Programowej kierunku, prodziekan ds. rozwoju, zaznacza:
Na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej UJ dążymy do ciągłego rozwoju programów studiów podyplomowych w taki sposób, aby odzwierciedlały one realne potrzeby rynku. Wierzymy, że dzięki współpracy z PSPR, program studiów Public Relations & Brand Management będzie stale dostosowywany do dynamicznych zmian w branży oraz zapewni uczestniczkom i uczestnikom bezpośredni kontakt z liderami branży PR. Naszym celem jest, aby absolwenci byli doskonale przygotowani do stawienia czoła wyzwaniom współczesnej komunikacji i zarządzania marką.
Cykliczne spotkania i stały rozwój programu
Rada Programowa będzie spotykać się cyklicznie i analizować treści nauczania oraz proponować zmiany, które pozwolą uczestniczkom i uczestnikom zdobyć najbardziej aktualną wiedzę i umiejętności w zakresie zarządzania marką, relacjami z jej otoczeniem, komunikacji kryzysowej czy nowoczesnych narzędzi PR, takich jak sztuczna inteligencja (AI) czy automatyzacja działań PR. W gronie wykładowców studiów pojawią się też ekspertki – członkinie PSPR: Urszula Podraza oraz Ewa Zachwiej.
Źródło: Polskie Stowarzyszenie Public Relations