logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Pssst! Czas na grę. Mapa Pepsi w Fortnite

  PR 23.05.2024, przeczytano 261 razy
ilustracjastrzałka

Od ponad dwóch lat Pepsi rozwija platformę kreatywną pod hasłem „Pssst! Czas na film", w której odgłos otwierania puszki Pepsi ucisza dźwięki przeszkadzające w oglądaniu filmu. Za stworzenie i rozwój platformy odpowiada Sips&Bites, wewnętrzna agencja PepsiCo.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pssst%21-czas-na-gre.-mapa-pepsi-w-fortnite,404322,artykul.html

W tym roku agencja i marka przeniosły ideę walki z zakłóceniami do Fortnite.

Pepsi zawsze była marką kulturotwórczą, w komunikacji stawiającej na zabawę. Fortnite to zjawisko kulturowe obejmujące ponad 1.5 miliona graczy, które daje markom i twórcom niemal nieograniczone możliwości, więc po prostu musieliśmy tam być - mówi odpowiadająca za projekt Elena Masouridou, Brand Marketing Supervisor PepsiCo.

Z pomocą inStreamly i a41.gg, gamingowych partnerów PepsiCo, marka stworzyła od zera trzy rozdziały gry, inspirowane różnymi gatunkami filmowymi: horrorami, fantasy i filmami wyścigowymi. W każdym z rozdziałów gracze mierzą się z zakłóceniami, które można pokonać, zbierając puszki Pepsi. Rozdziały oparte zostały na najpopularniejszych mechanikach wśród osób grających w Fortnite: 1v1, Edit Course i chowanym.

Co dwa tygodnie wypuszczamy mapę z nowym trybem, dzięki czemu utrzymujemy zainteresowanie społeczności na stałym poziomie - mówi Daria Rupniewska z a41.gg.

Mapy, zawierające liczne easter eggi i niespodzianki. to część większej aktywacji. W jej ramach można rywalizować w konkursach, wygrywać sprzęt do grania i V-dolce, grać z topowymi influencerami i influencerkami Fortnite albo z dodatkową postać rozdającą gratisy od Pepsi. W grze spotkać można też dodatkową postać rozdającą kody zniżkowe na Pyszne.pl - partnera polskiej odsłony akcji.

Aktywacja to część strategii wprowadzającej na rynek nowe pozycjonowanie i identyfikację wizualną Pepsi. Ale na pierwszym miejscu twórcy postawili potrzeby grającej społeczności.

Aby w 2024 marka mogła zaistnieć w Fortnite, nie wystarczy stworzenie brandowanej mapy. Nikogo to już nie zaskoczy. Żeby aktywacja odniosła sukces, musi skupiać się na potrzebach graczy, a nie marki. Dlatego mapy od początku tworzyliśmy w ścisłej współpracy z osobami grającymi i nagrywającymi w Fortnite, na każdym kroku zbierając od nich szczegółowy feedback - tłumaczy Szymon Kubiak z inStreamly.

Aktywacja została już przeprowadzona w Rumunii, generując łącznie ponad 39,5 miliona impresji. Czas spędzony na mapie przez grające osoby wynosił średnio 20 minut, co oznacza 20 minut dobrowolnej, intensywnej interakcji z brandowanym contentem Pepsi.

To wielki sukces, zważywszy, że komunikacja była skierowana do młodszych odbiorców, którzy z reguły mają negatywny stosunek do reklam - mówi Elena Masouridou z PepsiCo.

Strategia promocji mapy opiera się na podejściu Gaming 360, wykorzystującym między innymi innowacyjne formaty na platformach streamingowych i pozwalającym dotrzeć do osób grających tam, gdzie można je znaleźć, gdy akurat nie grają: na streamach na Twitchu, w mediach społecznościowych oraz w natywnym contencie ich ulubionych twórców i twórczyń Fortnite na TikToku i YouTube.

Pepsi ma w kulturze bogatą historię. Dlatego stworzenie rozrywkowej platformy dla takiej kultowej marki było dla nas super doświadczeniem. Zwłaszcza, że to pierwsza taka brandowana aktywacja łącząca świat gry i świat filmów - mówi Matt Wattson, executive creative director w Sips&Bites.

Premiera pierwszego rozdziału mapy w Polsce ruszyła 17 maja. Wszystkie niezbędne informacje dostępne są na stronie konkursowej: www.play.pepsi.pl/.

  • Agencja kreatywna: Sips&Bites, wewnętrzna agencja PepsiCo
  • Developement gry, promocja, współpraca z influencerami: inStreamly & a41.gg
  • Dom mediowy: Zenith

Źródło: PepsiCo

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Folie magnetyczne Coala MagForce dostępne w Antalis
Antalis wprowadza na rynek Coala MagForce, folię magnetyczną nowej generacji, która zapewnia większą siłę trzymania przy jednoczesnej redukcji wagi.
21 czerwca br. Shell wystartował z akcją promocyjną, w ramach której klubowicze Shell ClubSmart mogą zaoszczędzić do 40 gr na litrze paliwa. Z oferty można skorzystać przez 7 dni w tygodniu, tankując minimum 10 l wskazanego paliwa. Promocja potrwa do 15 września 2024 r.
Sekretne zakupy zwierząt domowych w kampanii Frisco
Sklep internetowy Frisco poszerza ofertę asortymentową produktów dla zwierząt domowych. Kategoria Dla Zwierząt obejmuje teraz szeroki wybór karm i przysmaków. To odpowiedź na zapotrzebowanie klientów na kompleksowe zakupy online również dla czworonożnych członków rodziny. W nowej kampanii „Sekretne zakupy zwierząt domowych” lider...
AMS: efektywnościowe rozliczanie retargetowanych reklam wideo
Efektywnościowy model rozliczenia Cost Per View (CPV) jest już dostępny w AMS w retargetingu reklamy OOH na urządzenia mobilne i uwzględnia tylko spoty reklamowe obejrzane w całości.
Saatchi & Saatchi kampanią loterii konsumenckiej OBI
Agencja Saatchi & Saatchi (Publicis Groupe) odpowiada za koncept strategiczno-kreatywny oraz realizację materiałów kampanii promującej „Wielką Loterię w aplikacji heyOBI”. Działania obejmują telewizję, social media oraz content video.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764