logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Pssst! Czas na grę. Mapa Pepsi w Fortnite

  PR 23.05.2024, przeczytano 550 razy
ilustracjastrzałka

Od ponad dwóch lat Pepsi rozwija platformę kreatywną pod hasłem „Pssst! Czas na film", w której odgłos otwierania puszki Pepsi ucisza dźwięki przeszkadzające w oglądaniu filmu. Za stworzenie i rozwój platformy odpowiada Sips&Bites, wewnętrzna agencja PepsiCo.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pssst%21-czas-na-gre.-mapa-pepsi-w-fortnite,404322,artykul.html

W tym roku agencja i marka przeniosły ideę walki z zakłóceniami do Fortnite.

Pepsi zawsze była marką kulturotwórczą, w komunikacji stawiającej na zabawę. Fortnite to zjawisko kulturowe obejmujące ponad 1.5 miliona graczy, które daje markom i twórcom niemal nieograniczone możliwości, więc po prostu musieliśmy tam być - mówi odpowiadająca za projekt Elena Masouridou, Brand Marketing Supervisor PepsiCo.

Z pomocą inStreamly i a41.gg, gamingowych partnerów PepsiCo, marka stworzyła od zera trzy rozdziały gry, inspirowane różnymi gatunkami filmowymi: horrorami, fantasy i filmami wyścigowymi. W każdym z rozdziałów gracze mierzą się z zakłóceniami, które można pokonać, zbierając puszki Pepsi. Rozdziały oparte zostały na najpopularniejszych mechanikach wśród osób grających w Fortnite: 1v1, Edit Course i chowanym.

Co dwa tygodnie wypuszczamy mapę z nowym trybem, dzięki czemu utrzymujemy zainteresowanie społeczności na stałym poziomie - mówi Daria Rupniewska z a41.gg.

Mapy, zawierające liczne easter eggi i niespodzianki. to część większej aktywacji. W jej ramach można rywalizować w konkursach, wygrywać sprzęt do grania i V-dolce, grać z topowymi influencerami i influencerkami Fortnite albo z dodatkową postać rozdającą gratisy od Pepsi. W grze spotkać można też dodatkową postać rozdającą kody zniżkowe na Pyszne.pl - partnera polskiej odsłony akcji.

Aktywacja to część strategii wprowadzającej na rynek nowe pozycjonowanie i identyfikację wizualną Pepsi. Ale na pierwszym miejscu twórcy postawili potrzeby grającej społeczności.

Aby w 2024 marka mogła zaistnieć w Fortnite, nie wystarczy stworzenie brandowanej mapy. Nikogo to już nie zaskoczy. Żeby aktywacja odniosła sukces, musi skupiać się na potrzebach graczy, a nie marki. Dlatego mapy od początku tworzyliśmy w ścisłej współpracy z osobami grającymi i nagrywającymi w Fortnite, na każdym kroku zbierając od nich szczegółowy feedback - tłumaczy Szymon Kubiak z inStreamly.

Aktywacja została już przeprowadzona w Rumunii, generując łącznie ponad 39,5 miliona impresji. Czas spędzony na mapie przez grające osoby wynosił średnio 20 minut, co oznacza 20 minut dobrowolnej, intensywnej interakcji z brandowanym contentem Pepsi.

To wielki sukces, zważywszy, że komunikacja była skierowana do młodszych odbiorców, którzy z reguły mają negatywny stosunek do reklam - mówi Elena Masouridou z PepsiCo.

Strategia promocji mapy opiera się na podejściu Gaming 360, wykorzystującym między innymi innowacyjne formaty na platformach streamingowych i pozwalającym dotrzeć do osób grających tam, gdzie można je znaleźć, gdy akurat nie grają: na streamach na Twitchu, w mediach społecznościowych oraz w natywnym contencie ich ulubionych twórców i twórczyń Fortnite na TikToku i YouTube.

Pepsi ma w kulturze bogatą historię. Dlatego stworzenie rozrywkowej platformy dla takiej kultowej marki było dla nas super doświadczeniem. Zwłaszcza, że to pierwsza taka brandowana aktywacja łącząca świat gry i świat filmów - mówi Matt Wattson, executive creative director w Sips&Bites.

Premiera pierwszego rozdziału mapy w Polsce ruszyła 17 maja. Wszystkie niezbędne informacje dostępne są na stronie konkursowej: www.play.pepsi.pl/.

  • Agencja kreatywna: Sips&Bites, wewnętrzna agencja PepsiCo
  • Developement gry, promocja, współpraca z influencerami: inStreamly & a41.gg
  • Dom mediowy: Zenith

Źródło: PepsiCo

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Ogilvy i Heinz w kampanii grillowej z książką
„Niezwykła księga grillowych poświęceń” – to pierwsza odsłona nowego pozycjonowania marki Heinz w Polsce, przygotowanego przez agencję Ogilvy, które wyraża hasło „Heinz. Dla smaku wszystko”. Agencja Ogilvy we współpracy z marką Heinz wydała książkę, będącą hołdem dla tych, którzy dla smaku grilla robią wszystko – stoją godzinami w dymie czy pilnują żaru,...
Xtreme Fitness Gyms stawia na SEC Newgate CEE
Z początkiem czerwca Xtreme Fitness Gyms – największa polska sieć klubów fitness rozwijana w modelu franczyzowym – rozpoczęła współpracę z SEC Newgate CEE. Do zadań agencji należy wspieranie ekspansji marki poprzez strategiczne doradztwo komunikacyjne oraz wspólne działania PR.
Persil z nową kampanią i wsparciem agencji Chromatique
Persil wystartował z nową kampanią, która zachęca wszystkich do podjęcia aktywności fizycznej w czasie, kiedy robi się pranie. To element szerszej strategii promującej platformę komunikacyjną “Zawsze dajesz z siebie wszystko”. Za wsparcie koncepcyjne i realizacyjne odpowiedzialna jest agencja Chromatique.
EKObarometr. Zielone wartości w odwrocie - Polacy coraz bardziej obojętni
Po chwilowym wzroście świadomości ekologicznej w polskim społeczeństwie przyszło zahamowanie nastrojów. Napływ obojętnych postaw, niski poziom wiedzy na temat podstawowych pojęć, brak wiary w sprawczość regulacji prawnych - taki obraz klaruje się na podstawie najnowszej 7. edycji badania EKObarometr realizowanego przez instytut badawczy SW Research.
Kayah boso na działce w Enklawie Lecha
Lech, sponsor projektu Enklawa przedstawia jego drugą odsłonę. Po inauguracyjnym koncercie Sobla, dziś na kanale YouTube Enklawy premierę ma nagranie wyjątkowego występu Kayah. Ikona polskiej sceny muzycznej zaśpiewała boso, w kameralnej formule jam session, na warszawskim ogródku działkowym.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764