logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Public relations praktycznie – nowy podręcznik już na polskim rynku wydawniczym

  PR 06.12.2017, przeczytano 559 razy
ilustracjastrzałka

Na rynku ukazała się nowa książka z zakresu budowania wizerunku i relacji. Public relations praktycznie to publikacja autorstwa dr. hab. Dariusza Tworzydło z Uniwersytetu Warszawskiego. Wzbogacona została wieloma praktycznymi przykładami, które są ważne nie tylko w procesie edukacji, ale również doskonalenia pozyskanego już warsztatu praktycznego.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/public-relations-praktycznie-%E2%80%93-nowy-podrecznik-juz-na-polskim-rynku-wydawniczym,34742,artykul.html

Cechą charakterystyczną Public relations praktycznie jest kompleksowe podejście do problematyki PR. Książka rozpoczyna się od zdefiniowania najważniejszych pojęć oraz sfer zadaniowych public relations. Autor zwraca uwagę czytelnika na istotę prowadzenia badań i analiz. Wskazuje przy tym szereg metod i technik, a także konkretne narzędzia wykorzystywane w analizie sytuacji wyjściowej i pomiarze efektów. Przypomina też o obowiązku badań i pomiarze efektów działań public relations. Pozostałe kwestie, które zostały szczegółowo omówione w podręczniku, to m.in.: system identyfikacji wizualnej, planowanie strategiczne i operacyjne, zarządzanie kryzysowe i antykryzysowe, relacje z mediami, komunikacja wewnętrzna oraz zasady budowy wizerunku osobistego. Książkę można zakupić w księgarni internetowej pod adresem: www.wydawnictwo.newsline.pl.

Jak wskazuje prof. dr hab. Jerzy Olędzki z Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, recenzent publikacji, książka stanowi kompendium praktycznych porad i obserwacji rynku marketingowego, osobistych doświadczeń, wskazówek i autorskich sugestii, co i jak należy zrobić i jak komunikować aby zasłużyć na opinię dobrego profesjonalisty i konsultanta public relations. Drugi recenzent, dr hab. prof. nadzw. Waldemar Rydzak z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, zaznacza, iż syntetyczny sposób prezentowania zagadnień powoduje, że niektóre treści w niezmienionej formie można przenieść do praktyki biznesowej. Jego zdaniem, książka ta powinna stać się obowiązkową lekturą dla menedżerów czy słuchaczy studiów MBA.

Jak podkreślają recenzenci, układ podręcznika umożliwia wybiórczą lekturę poszczególnych rozdziałów, ale stanowi też zbiór praktycznych case study i wskazówek konkretnych działań z zakresu PR.

Dr hab. Dariusz Tworzydło, działa w branży public relations już od 20 lat. Pracuje jako Kierownik Katedry Komunikacji Społecznej i Public Relations na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. Jest autorem licznych publikacji, strategii i analiz, realizował również wiele projektów badawczych. Jest także prezesem Exacto sp. z o.o. Od 17 lat organizuje Kongres Profesjonalistów Public Relations, cykliczne wydarzenie branżowe dla ekspertów naukowych oraz praktyków PR, którzy wymieniają się wzajemnie swoimi doświadczeniami oraz spostrzeżeniami.

Książka została wydana przy współpracy Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego oraz Wydawnictwa Newsline. Partnerami merytorycznymi projektu są Press-Service Monitoring Mediów oraz Agencja Partner of Promotion.

Źródło: EXACTO

www.exacto.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Bolton Polska wybiera agencję Streetcom
BOLTON Polska rozwija współpracę z agencją Streetcom od 2 lat i teraz ponownie wybrała ją do realizacji kampanii Influencer marketingowych dla swoich brandów. Streetcom odpowiada za działania przede wszystkim dla marek Rio Mare i Meglio.
Agencja mediowa Initiative (IPG Mediabrands) po raz trzeci z rzędu wygrała przetarg na kompleksową obsługę mediową FoodCare. Oznacza to kontynuację współpracy rozpoczętej w maju 2022 roku.
PR Hub oraz Instytut Psychologii Polskiej Akademii Nauk nawiązały współpracę pod kątem obsługi PR naukowego projektu badawczego podejmującego tematykę kulturowo wrażliwych miar rozwoju społecznego i dobrostanu społecznego. Projekt realizowany jest w ramach grantu Narodowego Centrum Nauki w programie GRIEG.
More Bananas i Semcore partnerami biznesowymi
Agencje More Bananas i firma Semcore zostały partnerami biznesowymi. Mają wspólnie prowadzić i realizować działania marketingowe dla polskich i zagranicznych marek.
Julia Żugaj i konkurs na parówkowe śniadanie w kampanii Tarczyński
Marka Tarczyński wystartowała z nową akcją konkursową, w której zachęca do podzielenia się swoimi kreatywnymi przepisami na śniadanie z wykorzystaniem parówek z linii Tarczyński Naturalnie. To nie tylko okazja do dobrej zabawy w kuchni, ale również szansa na wygranie niepowtarzalnych nagród. Autor przepisu, który podbije serce Julii Żugaj,...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764