logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Public relations w branży hotelowej

  PR 09.02.2015, przeczytano 1680 razy
ilustracjastrzałka

Public relations zawładnęło dzisiejszymi czasami. Trudno wyobrazić sobie dobrze prosperujący hotel, który nie korzysta z usług profesjonalnego doradcy w tym zakresie. Niektórzy stawiają na własne siły i realizują PR, we własnym zakresie, lecz coraz więcej hoteli (a na pewno wszystkie sieciowe hotele oraz te co najmniej *** gwiazdkowe) współpracują z agencjami PR


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/public-relations-w-branzy-hotelowej,23873,artykul.html

W obu wypadkach wymaga to zastosowania właściwej strategii komunikacji, która spowoduje, że hotel stanie się wiarygodnym obiektem, o którym dowiedzą się potencjalni goście i na koniec zdecydują się aby do niego przyjechać.

Kluczem do sukcesu jest zorganizowanie stałej i przyjacielskiej współpracy z mediami. Trzeba być blisko dziennikarzy, bo to przecież od nich zależy czy o hotelu będzie głośno w eterze, czy też nie.” – powiedziała szefowa brytyjskiej agencji PR, Golden Consulting House Ltd, Magdalena Ayoade.

Warto więc zadbać o to aby przedstawić hotel mediom, zaprezentować swoje najmocniejsze strony i na tyle zaciekawić dziennikarzy, aby uznali, że warto o nim napisać.

Jednak public relations może być skuteczne tylko wtedy, jeżeli oferta i serwis hotelu są rzeczywiście dobre. Należy pamiętać, że gość, który już raz zawita do hotelu może się stać, albo wielkim wielbicielem tego miejsca, albo będzie chciał szybko o nim zapomnieć. Doskonała obsługa i prawdziwe przełożenie informacji z komunikatów prasowych na rzeczywistość spowodują, że wszystkie wysiłki włożone z promocję hotelu nie pójdą na marne.

W przypadku współpracy z profesjonalnym doradcą PR, jeżeli dotyczy hotelu istniejącego już na rynku, konieczne jest przeprowadzenie audytu komunikacyjnego. Pozwala to na uzyskanie odpowiedzi na pytanie co działa nie tak, jak to naprawić i jak osiągnąć cel kampanii public relations.

Dlaczego public relations, a nie reklama? Odpowiedź jest bardzo prosta. Przede wszystkim koszty. Kampanie reklamowe są bardzo drogie i korzystają z nich przede wszystkim hotele, które uzupełniają nimi prowadzone działania public relations. Wtedy tylko tradycyjna reklama ma sens, jeżeli wspiera kampanię informacyjną kierowaną do mediów.

Poza kosztami, w obecnej erze internetu i social media, public relations nabiera zupełnie nowego wymiaru. Informacje, które trafiają do sieci, pozostają w niej na długie lata. Artykuł, wywiad czy informacja prasowa publikowana dzisiaj może być odczytana także po wielu latach. Wydźwięk jest więc ogromny, a wpływ na opinie gości długofalowy. Tradycyjna reklama znika po kilku dniach, czy tygodniach z rynku, a materiał PR pozostaje na lata. To prawdziwa przewaga, i to miażdżąca, public relations nad tradycyjną reklamą.

W Polsce pojawia się coraz więcej firm oferujących usługi PR. Ostatnio wielkim zainteresowaniem w branży hotelowej cieszy się oferta, z jaką wkroczyła na polski rynek agencja PR z Wielkiej Brytanii, Golden Consulting House Ltd. Specjalizuje się ona w ofercie travel & leisure i kieruje swoją ofertę PR do hoteli oraz branży restauratorskiej. Są więc w Polsce profesjonaliści, którzy pomogą, naszej rodzimej branży hotelarskiej, w realizacji kampanii PR na najwyższym światowym poziomie, a to zapewne doskonale wpłynie na kondycję polskich hoteli.

Źródło: Golden Consulting House

www.goldenconsultinghouse.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w handlu detalicznym. Sprawdzone, znane i oswojone. Czy jednak narzędzia wykorzystujące nagrody oparte na zebranych punktach są nadal skuteczne? Ja tradycyjne podejście do budowania lojalności konsumentów sprawdza się w trzeciej dekadzie XXI wieku?  
Meta zapłaci miliardy? Pozwy reklamodawców i organizacji konsumenckich
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle będzie na stole, gdy sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że zastosowany przez Metę wskaźnik zawyżał liczbę potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%.
Firmowa flota samochodowa jako dynamiczny nośnik reklamy
Współczesny rynek reklamowy wymaga od firm nie tylko kreatywności, ale również elastyczności i innowacyjności w docieraniu do potencjalnych klientów. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań w tej dziedzinie jest wykorzystanie firmowej floty samochodowej jako ruchomych nośników reklamowych. Pojazdy służące niegdyś głównie celom transportowym, obecnie przekształcają...
Historia car wrappingu wg Antalis
Większość profesjonalistów z branży i entuzjastów motoryzacji myśli, że car wrapping (czyli oklejanie samochodów) jest zjawiskiem stosunkowo współczesnym. Nic bardziej mylnego! Historia car wrappingu zaczyna się bowiem znacznie wcześniej…
Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764