logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Publicis Groupe wprowadza do kampanii mediowych wskaźnik CMCS

  PR 26.09.2022, przeczytano 679 razy
ilustracjastrzałka

Publicis Groupe wprowadza wskaźnik CMCS (Carbon Media Cost per Sale), który pozwala optymalizować kampanie Klientów pod kątem ograniczenia śladu węglowego przy zachowaniu efektywności sprzedaży. Wskaźnik CMCS będzie mierzony przez agencje mediowe należące do Publicis Groupe, dla wszystkich kampanii marketingowych planowanych i prowadzonych na rzecz ich Klientów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/publicis-groupe-wprowadza-do-kampanii-mediowych-wskaznik-cmcs,397362,artykul.html

Publicis Groupe w Polsce, jako pierwsza firma na rynku, nie tylko analizuje wielkość śladu węglowego wynikającego z prowadzonych działań marketingowych, ale poprzez wprowadzenie wskaźnika Carbon Media Cost per Sale daje reklamodawcom możliwość optymalizacji tych działań.

- Ograniczenie śladu węglowego z działań reklamowych to silny trend i ważny temat nie tylko dla naszej branży, w który zaangażowane są światowe instytucje takie jak IPA czy WARC - mówi Piotr Piętka, CEO Publicis Groupe w Polsce, Ukrainie i krajach bałtyckich – Będąc liderem, zdajemy sobie sprawę z odpowiedzialności i roli jaką mamy do spełnienia nie tylko w edukacji naszego środowiska, ale także w konkretnych działaniach. Jestem pewien, że Carbon Media Cost per Sale to przełomowe rozwiązanie, które będzie wdrożone przez większość przedsiębiorstw. Będziemy mocno zachęcać Klientów do aktywnego korzystania z tego narzędzia. Obecnie poza dbałością o wzrost biznesu naszych Klientów, naszym obowiązkiem jest także realnie pomagać im troszczyć się o środowisko.

Dzięki wykorzystaniu wskaźnika CMCS reklamodawca będzie mógł optymalizować wykorzystanie kanałów komunikacji oraz dostępnych materiałów reklamowych, takich, jak długość kopii czy wielkość i waga formatów wykorzystywanych w digitalu, aby ślad węglowy z prowadzonej kampanii był jak najmniejszy przy zachowaniu zakładanego wzrostu sprzedaży.

- Kalkulatory śladu węglowego są już znane i używane w krajach Europy Zachodniej. Pozwalają na modyfikację splitu mediowego na bardziej „zielony”. My jednak nie tylko sprawdzamy poziom emisji dwutlenku węgla, ale również opieramy nasze obliczenia o najważniejszy i uniwersalny wskaźnik efektywności, jakim jest sprzedaż. Dzięki temu jesteśmy w stanie podać Klientowi ilość śladu węglowego, który wytwarza dana kampania i zaproponować alternatywne scenariusze działań - dodaje Małgorzata Hejka, Strategy & Innovations Director, Spark Foundry i liderka X-teamu „Odpowiedzialny Rozwój” w Publicis Groupe.

Idea obniżania śladu węglowego z działań mediowych, przy zachowaniu ich efektywności sprzedażowej, została zaprezentowana wszystkim pracownikom Publicis Groupe, a eksperci z agencji mediowych odbyli już szkolenia z pracy z wykorzystaniem kalkulatora CMCS. 

- Wdrożenie kalkulatora CMCS zaplanowaliśmy w takim momencie roku, aby dać naszym pracownikom możliwość zaprezentowania go Klientom zarówno w bieżącej pracy nad kampaniami, jak również do rekomendacji bardziej przyjaznych środowisku media splitów w ramach strategii rocznych, nad którymi obecnie pracują. Dzięki szkoleniom oraz dostępnej bazie materiałów informacyjnych wszyscy eksperci z agencji mediowych są w stanie samodzielnie wyjaśnić działanie kalkulatora i użyć go do optymalizacji - dodaje Agata Szustak, Strategy Manager w Zenith, członkini X-Teamu „Odpowiedzialny Rozwój” w Publicis Groupe.  

  • Vault to jedyne na rynku autorskie narzędzie, które dzięki wykorzystaniu unikatowej bazy danych modeli ekonometrycznych w połączeniu z AI, dostarcza planerom twardych danych (ROI), potrzebnych do przygotowywania rekomendacji media mixów i poziomu inwestycji w mediach, jednocześnie pozwalając estymować wyniki biznesowe dla marki w krótkim terminie w różnych scenariuszach inwestycyjnych.  
  • A.L.I.C.E. (Advertising Limiting Impacts & Carbon Emissions) to autorskie narzędzie Publicis Groupe wykorzystywane do pomiaru poziomu emisji dwutlenku węgla generowanego przez projekt lub kampanię klienta, w zależności od podjętych decyzji dotyczących np. formatu, produkcji i zużycia energii. Narzędzie powstało w celu redukcji śladu węglowego kampanii i projektów komunikacyjnych. Od poprzedniego roku rozwiązanie jest również dostępne w Polsce.
  • X- team Zrównoważony Rozwój cross-agencyjny zespół działający w ramach Publicis Groupe, który propaguje i wdraża rozwiązania przyjazne środowisku i społeczeństwu, szerząc je również na zewnątrz. Celem X-teamu jest tworzenie narzędzi, które pozwolą pracownikom w Publicis Groupe podjąć z klientami rozmowę na temat zrównoważonego rozwoju, przygotować rekomendacje z nimi związane i znaleźć partnerów, którzy będą mogli wesprzeć działania Grupy doświadczeniem i wiarygodnością.

Źródło: Publicis Groupe

www.publicisgroupe.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764