logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Publicis Groupe wprowadza do kampanii mediowych wskaźnik CMCS

  PR 26.09.2022, przeczytano 414 razy
ilustracjastrzałka

Publicis Groupe wprowadza wskaźnik CMCS (Carbon Media Cost per Sale), który pozwala optymalizować kampanie Klientów pod kątem ograniczenia śladu węglowego przy zachowaniu efektywności sprzedaży. Wskaźnik CMCS będzie mierzony przez agencje mediowe należące do Publicis Groupe, dla wszystkich kampanii marketingowych planowanych i prowadzonych na rzecz ich Klientów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/publicis-groupe-wprowadza-do-kampanii-mediowych-wskaznik-cmcs,397362,artykul.html

Publicis Groupe w Polsce, jako pierwsza firma na rynku, nie tylko analizuje wielkość śladu węglowego wynikającego z prowadzonych działań marketingowych, ale poprzez wprowadzenie wskaźnika Carbon Media Cost per Sale daje reklamodawcom możliwość optymalizacji tych działań.

- Ograniczenie śladu węglowego z działań reklamowych to silny trend i ważny temat nie tylko dla naszej branży, w który zaangażowane są światowe instytucje takie jak IPA czy WARC - mówi Piotr Piętka, CEO Publicis Groupe w Polsce, Ukrainie i krajach bałtyckich – Będąc liderem, zdajemy sobie sprawę z odpowiedzialności i roli jaką mamy do spełnienia nie tylko w edukacji naszego środowiska, ale także w konkretnych działaniach. Jestem pewien, że Carbon Media Cost per Sale to przełomowe rozwiązanie, które będzie wdrożone przez większość przedsiębiorstw. Będziemy mocno zachęcać Klientów do aktywnego korzystania z tego narzędzia. Obecnie poza dbałością o wzrost biznesu naszych Klientów, naszym obowiązkiem jest także realnie pomagać im troszczyć się o środowisko.

Dzięki wykorzystaniu wskaźnika CMCS reklamodawca będzie mógł optymalizować wykorzystanie kanałów komunikacji oraz dostępnych materiałów reklamowych, takich, jak długość kopii czy wielkość i waga formatów wykorzystywanych w digitalu, aby ślad węglowy z prowadzonej kampanii był jak najmniejszy przy zachowaniu zakładanego wzrostu sprzedaży.

- Kalkulatory śladu węglowego są już znane i używane w krajach Europy Zachodniej. Pozwalają na modyfikację splitu mediowego na bardziej „zielony”. My jednak nie tylko sprawdzamy poziom emisji dwutlenku węgla, ale również opieramy nasze obliczenia o najważniejszy i uniwersalny wskaźnik efektywności, jakim jest sprzedaż. Dzięki temu jesteśmy w stanie podać Klientowi ilość śladu węglowego, który wytwarza dana kampania i zaproponować alternatywne scenariusze działań - dodaje Małgorzata Hejka, Strategy & Innovations Director, Spark Foundry i liderka X-teamu „Odpowiedzialny Rozwój” w Publicis Groupe.

Idea obniżania śladu węglowego z działań mediowych, przy zachowaniu ich efektywności sprzedażowej, została zaprezentowana wszystkim pracownikom Publicis Groupe, a eksperci z agencji mediowych odbyli już szkolenia z pracy z wykorzystaniem kalkulatora CMCS. 

- Wdrożenie kalkulatora CMCS zaplanowaliśmy w takim momencie roku, aby dać naszym pracownikom możliwość zaprezentowania go Klientom zarówno w bieżącej pracy nad kampaniami, jak również do rekomendacji bardziej przyjaznych środowisku media splitów w ramach strategii rocznych, nad którymi obecnie pracują. Dzięki szkoleniom oraz dostępnej bazie materiałów informacyjnych wszyscy eksperci z agencji mediowych są w stanie samodzielnie wyjaśnić działanie kalkulatora i użyć go do optymalizacji - dodaje Agata Szustak, Strategy Manager w Zenith, członkini X-Teamu „Odpowiedzialny Rozwój” w Publicis Groupe.  

  • Vault to jedyne na rynku autorskie narzędzie, które dzięki wykorzystaniu unikatowej bazy danych modeli ekonometrycznych w połączeniu z AI, dostarcza planerom twardych danych (ROI), potrzebnych do przygotowywania rekomendacji media mixów i poziomu inwestycji w mediach, jednocześnie pozwalając estymować wyniki biznesowe dla marki w krótkim terminie w różnych scenariuszach inwestycyjnych.  
  • A.L.I.C.E. (Advertising Limiting Impacts & Carbon Emissions) to autorskie narzędzie Publicis Groupe wykorzystywane do pomiaru poziomu emisji dwutlenku węgla generowanego przez projekt lub kampanię klienta, w zależności od podjętych decyzji dotyczących np. formatu, produkcji i zużycia energii. Narzędzie powstało w celu redukcji śladu węglowego kampanii i projektów komunikacyjnych. Od poprzedniego roku rozwiązanie jest również dostępne w Polsce.
  • X- team Zrównoważony Rozwój cross-agencyjny zespół działający w ramach Publicis Groupe, który propaguje i wdraża rozwiązania przyjazne środowisku i społeczeństwu, szerząc je również na zewnątrz. Celem X-teamu jest tworzenie narzędzi, które pozwolą pracownikom w Publicis Groupe podjąć z klientami rozmowę na temat zrównoważonego rozwoju, przygotować rekomendacje z nimi związane i znaleźć partnerów, którzy będą mogli wesprzeć działania Grupy doświadczeniem i wiarygodnością.

Źródło: Publicis Groupe

www.publicisgroupe.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Heads Advertising z kampanią dla Oleju Wielkopolskiego
Ruszyła ogólnopolska kampania Oleju Wielkopolskiego przygotowana przez agencję Heads Advertising, pod hasłem „Wielkopolski WIE”.
„499 sekund” – wystawa dźwiękowa Agnieszki Słodownik i Karoliny Wlazło-Malinowskiej w galerii Art Walk na placu Europejskim
Ghelamco Poland i Fundacja Sztuka w Mieście zapraszają na niecodzienną wystawę galerii Art Walk. „499 sekund” to narracja dźwiękowa, którą widzowie eksplorują, używając własnych smartfonów i słuchawek. Już 8 grudnia artystki opowiedzą o powstawaniu wystawy w ramach autorskiego oprowadzania po ekspozycji.
Cheetos zachęca do wspólnej rodzinnej zabawy w towarzystwie limitowanej edycji chrupek
„A Ty co ułożysz z Cheetos Hashtags?” to hasło ogólnopolskiej kampanii, w której Cheetos prezentuje dwie nowości o oryginalnym kształcie chrupek w postaci hashtagu. Limitowana edycja Cheetos to odpowiedź na oczekiwania współczesnych konsumentów, którzy poszukują ciekawych smaków i okazji do spędzania czasu w rodzinnym gronie. Aby zainspirować i zaangażować do wspólnej...
ASB Poland ponownie stawia na Skylight
Firma ASB Poland, zakończyła proces zwiększenia i aranżacji powierzchni w budynku Skylight. W efekcie dotychczasowe biuro przeszło metamorfozę, a inspirowaną naturą przestrzeń biurową stworzono na 16 i 20 piętrze. Za zarządzanie procesem aranżacji, o łącznej powierzchni ponad 1900 mkw., odpowiadał dział Workplaces w firmie Globalworth, która jest właścicielem i...
Cykl szkoleniowy CAD Projekt Design z Grupą Tubądzin
Projektowanie to proces wymagający szerokiej wiedzy i profesjonalnego podejścia. Dlatego w realizacji najbardziej wyszukanych wizji pomagają dziś zaawansowane programy, takie jak CAD decor PRO. Autorzy aplikacji wraz z Grupą Tubądzin przeprowadzili cykl szkoleń w największych miastach w Polsce.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764