logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Instagram wciąż niedoceniany w branży nieruchomości?

  PR 27.03.2019, przeczytano 1309 razy
ilustracjastrzałka

Królem social mediów nadal pozostaje Facebook, jednak jego młodszy brat rośnie w siłę. W czerwcu ubiegłego roku liczba użytkowników Instagrama na świecie przekroczyła 1 miliard osób, wśród nich znajdziemy również profile deweloperów. Sprawdźmy, jak branża nieruchomości wykorzystuje ten serwis do promocji swoich inwestycji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/instagram-wciaz-niedoceniany-w-branzy-nieruchomosci,381813,artykul.html

Nr 1 wśród deweloperów

W styczniu tego roku liczba użytkowników Facebooka w Polsce wyniosła blisko 17 mln osób, co stanowiło prawie 45% całej populacji (wg danych Napoleon Cat). Popularność tego serwisu wynika przede wszystkim z niskiego progu wejścia (założenie fanpage’u to kwestia kilku minut), dostępu do ogromnej liczby funkcji (Facebook Business Manager), jak i społeczności zgromadzonej wokół serwisu (profile osobiste i firmowe).

Najczęściej na profilach z branży nieruchomości zobaczymy relacje z placu budowy, rzuty z rozkładami mieszkań, zaproszenie na dni otwarte, zapowiedzi kolejnego etapu, zalety okolicy inwestycji oraz wizualizacje, czyli posty o charakterze informacyjno-promocyjnym. Publikacje eksperckie dotyczące zawierania umowy deweloperskiej, udzielania kredytu, wkładu własnego lub sytuacji na rynku nieruchomości pojawiają się rzadziej, co jest związane z koniecznością opracowania merytorycznego materiału.  

- Pomimo popularności Facebooka, deweloperzy coraz śmielej decydują się na założenie konta na Instagramie. Decyzja jak najbardziej słuszna, bo poza opcją wrzucenia zdjęcia z hashtagiem, serwis ten oferuje dużo więcej możliwości – mówi Anna Gumowska, CEO w Prime Time PR.

1-0 dla Instagrama

Biorąc pod uwagę liczbę odbiorców, Facebook nie ma sobie równych. Jednak to Instagram może pochwalić się najwyższym kwartalnym wzrostem użytkowników (+6,3%), podczas gdy Facebook nie odnotował żadnego, ustępując miejsca Twitterowi (+4,6%) i Linkedin (+3,1%). Zestawienie zamyka Snapchat z ujemnym wynikiem (-15%) (raport Global Digital 2019).

Przeprowadzone przez NapoleonCat badania, wskazują, że 37% użytkowników serwisu  stanowią osoby w przedziale wiekowym 18-24. Odsetek ludzi kupujących mieszkania w tej grupie jest mniejszy niż w przypadku grupy w przedziale 24-35. Należy jednak pamiętać, że za kilka lat i Ci młodsi użytkownicy staną się klientami deweloperów. Warto zatem dbać o pozytywny wizerunek również na Instagramie, publikując angażujące treści, stawiając na dobrej jakości zdjęcia i oryginalne hashtagi.

Powiedz to obrazem

Inspirowanie i motywowanie to najważniejsze założenia obecności na Instagramie. Nachalne promowanie swoich usług, namawianie do zakupu na pewno nie sprawdzą się w przypadku tego medium. Ważniejszy od tekstu jest tutaj obraz i to on decyduje o atrakcyjności danego profilu.

Życie od kuchni ciekawi niejednego, dlatego warto uchylić rąbka tajemnicy i pokazać, co pracownicy robią w wolnym czasie lub jak wygląda siedziba firmy.

ilustracjastrzałka

- Niechlubne zdjęcia ze stocka można wykorzystać do zainspirowania odbiorców wybranymi stylami aranżacji wnętrz lub przedstawić trendy wnętrzarskie królujące w nadchodzącym sezonie. Pamiętajmy, aby w takim przypadku postawić wyłącznie na zdjęcia dobrej jakości. Inwestycja posiada salę zabaw dla dzieci, prywatną siłownię, klub sąsiedzki? Pochwal się tym i koniecznie zrób zdjęcie – radzi Anna Gumowska.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Warto zadbać również o aktualność profilu, przedstawiając postęp prac z placu budowy lub prezentując wykończone wnętrze inwestycji.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Działania o charakterze dobroczynnym lub CSR-owym pomagają w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy, dlatego tym bardziej należy je dokumentować i dzielić się nimi z obserwującymi.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Na targach mieszkaniowych można spotkać wielu potencjalnych klientów, jak również zgromadzić atrakcyjny content na profil.

ilustracjastrzałka

Przygotowując materiały, pamiętajmy o zachowaniu estetyki, odpowiedniej kompozycji, dobrym oświetleniu i odpowiednim kadrze.

W parze z obrazem idą hashtagi, które są ważniejsze nawet od opisu, głównie dlatego, że zwiększają zasięg posta i pozwalają grupować treści wokół tematu. Warto tworzyć własne, niepowtarzalne hashtagi, odwołujące się do inwestycji lub głównych haseł ją promujących.

Choć nikt nie podejmuje decyzji o zakupie mieszkania wyłącznie na podstawie atrakcyjnego profilu na Instagramie,  budowanie pozytywnego wizerunku również w mediach społecznościowych wpływa pozytywnie na proces zakupowy, zbliża klientów do marki i budzi zaufanie, jakże ważne podczas zakupu mieszkania.

Prezentowanie postępu prac na budowie, gotowych mieszkań, dzielenie się życiem firmy, zarówno w godzinach pracy, jak i w czasie wolnym, prowadzenie działań CSR-owych, to pierwszy krok w budowaniu profesjonalnego profilu dewelopera, a w konsekwencji zdobycia klientów, którzy mogą stać się ambasadorami marki.

Źródło: Prime Time PR

www.primetimepr.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w handlu detalicznym. Sprawdzone, znane i oswojone. Czy jednak narzędzia wykorzystujące nagrody oparte na zebranych punktach są nadal skuteczne? Ja tradycyjne podejście do budowania lojalności konsumentów sprawdza się w trzeciej dekadzie XXI wieku?  
Meta zapłaci miliardy? Pozwy reklamodawców i organizacji konsumenckich
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle będzie na stole, gdy sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że zastosowany przez Metę wskaźnik zawyżał liczbę potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%.
Firmowa flota samochodowa jako dynamiczny nośnik reklamy
Współczesny rynek reklamowy wymaga od firm nie tylko kreatywności, ale również elastyczności i innowacyjności w docieraniu do potencjalnych klientów. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań w tej dziedzinie jest wykorzystanie firmowej floty samochodowej jako ruchomych nośników reklamowych. Pojazdy służące niegdyś głównie celom transportowym, obecnie przekształcają...
Historia car wrappingu wg Antalis
Większość profesjonalistów z branży i entuzjastów motoryzacji myśli, że car wrapping (czyli oklejanie samochodów) jest zjawiskiem stosunkowo współczesnym. Nic bardziej mylnego! Historia car wrappingu zaczyna się bowiem znacznie wcześniej…
Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764