Wielkanoc to jedno z dwóch największych wydarzeń w roku, zaraz po Bożym Narodzeniu, które znacząco wpływa na wzrost sprzedaży detalicznej. Jak zatem wykorzystać ten czas na promowanie swoich produktów i usług? Poniżej przykłady, jak robią to liderzy w branży.
Dla większości ludzi święta wielkanocne to czas refleksji, odpoczynku od codziennych obowiązków i spotkań z rodziną, ale także okres zwiększonych wydatków przeznaczonych na przygotowania związane z tymi uroczystymi dniami. Z badania Barometr Providenta wynika, że przeciętny Polak na przygotowanie świąt wielkanocnych planuje przeznaczyć 563 zł. Jest to o 43 zł więcej niż w roku poprzednim i jednocześnie o 140 zł więcej w porównaniu z rokiem 2017. Dla detalistów jest to zatem najlepszy moment na uruchomienie kampanii reklamowej, w tym także kampanii OOH.
Jak ułatwić planowanie przedświątecznych wydatków, tworząc odpowiednią kampanię reklamową? Przykład można wziąć z Cadbury - znanego producenta słodyczy z Wielkiej Brytanii, który w celu stworzenia przedświątecznej kampanii nawiązał współpracę z największymi brytyjskimi markami. Kampania Cadbury Creme Egg to niezwykła inicjatywa, łącząca ze sobą znane marki i wiele różnych kanałów służących do komunikacji z klientami. Niezwykła kreacja OOH firmy Cadbury oferuje osobom odwiedzającym obszar stacji metra Waterloo możliwość wzięcia udziału w polowaniu na „Easter Egg”. W ciągu dwóch tygodni poprzedzających okres wielkanocny, Cadbury daje przechodniom szansę na wygranie limitowanej edycji White Cadbury Creme Egg lub 10 000 funtów.
Jak zdobyć nagrodę?
Biorący udział w zabawie muszą szukać jajek Creme, które ukryte są m.in. w reklamach telewizyjnych innych marek, kanałach społecznościowych, na billboardach oraz stronach internetowych. Po znalezieniu ukrytego Creme Egg należy zrobić zdjęcie lub zrzut ekranu, a następnie przesłać je na specjalnie utworzoną stronę. Uczestnicy mają szansę wygrać nawet 10 tys. funtów.
Creme Eggs zostały ukryte w reklamach największych marek, takich jak: Heinz, Google, Honda, Knorr, Tesco, LADBible, Benefit Cosmetics oraz 16 witrynach OOH Waterloo. Witryny zawierają mieszankę marki Cadbury Creme Egg oraz wskazówki i reklamy partnerskie.
Inicjatywa została opracowana we współpracy z agencją kreatywną ELVIS. Kampania objęła swoim zasięgiem reklamy znanych marek ukazujących się w telewizji, prasie, Internecie i na plakatach OOH.
Poznaj możliwości reklamy zewnętrznej i bierz przykład od najlepszych! Zainspiruj się kreatywną realizacją out-of-home firmy Cadbury.
Źródło: MyLED